Adelinde wint Kur op Muziek Jumping Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Adelinde wint Kur op Muziek Jumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:12

Heb er ook met mijn neus (letterlijk en figuurlijk!) bovenop gezeten! En het was mooi om te zien. Adelinde maakt een serieuze opmars. Knap van Anky dat ze zo kon improviseren.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:39

Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, maar vanaf de foto vind ik dit zooooo'n mooi paard! Ik vind het echt zo knap van haar!

El_Landa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:42

Zo! Adelinde gaat echt goed zeg! Haha! Ik zie alleen maar overwinningen voorbij komen van haar..
Maar is er ook een lijst met het totale aantal punten ofzo van de wereldbekerwedstrijden? ben er namelijk wel benieuwd naar op welke plek ze nu staat.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:43

Ik vind hem in het echt meestal mooier, op de foto lijkt ie zo ielig soms.. Het is juist een lekker groot paard! Ja

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:44

El_Landa schreef:
Zo! Adelinde gaat echt goed zeg! Haha! Ik zie alleen maar overwinningen voorbij komen van haar..
Maar is er ook een lijst met het totale aantal punten ofzo van de wereldbekerwedstrijden? ben er namelijk wel benieuwd naar op welke plek ze nu staat.. Knipoog

Ze staat nu op de tweede plaats achter Hans Peter Minderhoud.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:48

??
Hoe kan HP nou op 1 staan?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:48

Relaxed schreef:
Ik vind hem in het echt meestal mooier, op de foto lijkt ie zo ielig soms.. Het is juist een lekker groot paard! Ja

Oe, nóg mooier Vingers aflikken , ik vind dat ie op de foto al enorm lange benen heeft! Prachtige combinatie.

El_Landa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:50

Vraag ik me eigenlijk ook af.. hij heeft nog niet een grand-prix gewonnen of wel? Maar de prix st.g. tellen die scores dan ook van hem mee ofzo? snap het namelijk niet echt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:54

Hij heeft al wat meer wereldbeker wedstrijden gereden toch? En als je wel steeds bij de 1e 5 eindigt sprokkel je zo wel punten bij elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:57

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:58

Moet trouwens ook zeggen dat ik Anky, in tegenstelling tot sommige berichten die je soms leest, heel fair vond overkomen naar haar paarden. Prijsuitreiking vandaag met Nelson, waar ze constant tegen praatte en geruststelde. Painted schrok ook even behoorlijk, maar kreeg daar ook alle ruimte voor. Adelinde reed heel relaxed haar kür. Mooi om te zien. Vond alleen dat sommige anderen onterecht gepunt zijn. Ik vond zelf het beeld bij de Amerikaanse combinatie erg slecht, veel storingen, fouten, miscommunicatie. Daarentegen vond ik die vrouw die als laatste is geëindigd (met die forse schimmel) een fijner beeld geven dan die Amerikaanse. En zo nog een paar waarbij ik dacht "hmmm". Vond eerlijk gezegd Jeannette Haazen best hoog geëindigd, terwijl bij haar de piaffe niet goed ging. Maar ja, wie ben ik... Heb in ieder geval genoten vanmiddag!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:01

Relaxed schreef:
http://events.scg-nl.nl/2008-2009/world ... essage.htm

Hij heeft er 1 meer gereden dan Adelinde dus..

Oke!
Toch beetje rare puntentellig dan.
3 keer winnen is toch een stuk beter dan 4x bij de eerste 5 eindigen.

Maar als ze zo doorgaan mogen ze toch allebei naar Las Vegas. (als er drie Nederlanders mee mogen doen)

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:10

Ik kom er net vandaan en het was vandaag een dieptepunt in de jurysport. Om te beginnen was het juryverschil bij veel juryleden verschrikkelijk hoog. Als voorbeeld kan ik Anne van Olst opnoemen die maar liefst 9% verschil had tussen het hoogste en laagste aantal punten. En dit is maar een voorbeeld van de velen! Daar komt bij dat iedereen over Adelinde en Anky praat maar in mijn ogen en die van een groot deel van het publiek was er vandaag 1 echte winnaar, nl Hans Peter Minderhoud en Nadine. Zijn gehele proef was het toonbeeld van lichtvoetigheid en elegantie, die merrie stond er zo fijn aan dat het werkelijk een genot was om naar te kijken. Dit was het toonbeeld van de Happy Athlete. Zonder af te doen aan de kwaliteiten van Adelinde en Parzival, maar zij hadden toch te kampen met spanning en Parzival die bij tijd en wijlen erg sterk en drammerig over kwam. Het kan toch niet zo zijn dat een paard alleen op zijn fantastische piaffe een kur wint? (Sorry Adelinde no hard feelings!) Hoe Anky op de tweede plaats terecht is gekomen is werkelijk een raadsel. Het feit dat zij een geimproviseerde kur reed geeft wel aan hoe slecht het met het artistieke gedeelte heeft gezeten. Dat zij daar dan scores op krijgt van 80 tot 82% vind ik echt een schande van de jurysport. Tot slot gaven zowel Dirk Caremans als Wim Ernes te kennen tijdens de Persconferentie achteraf dat zij Minderhoud de eigenlijke winnaar vonden van de kur. Dat een Mariette Withages keihard durft te zeggen dat zij goed heeft gejureerd en dat zij heeft gepunt wat zij heeft gezien vind ik werkelijk te triest voor woorden! De dressuursport gaat kapot aan dit soort mensen die alleen maar op politieke gronden zitten te jureren. Ik hoop dan ook echt dat er heel snel iets gaat veranderen en dat er snel een beoordelingssysteem komt voor juryleden!
Haya mijn zegen heb je!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:15

Ik vond HP helemaal niet zo denderend tov Adeline. Er was af en toe wat spanning, maar dat ze die spanning kon laten afvloeien, was heel knap. Je opmerking over het aristieke gedeelte van de kur van Anky snap ik trouwens niet? Iemand eerder in dit topic zei het ook al, het lijkt de laatste tijd wel of Anky een "not"is geworden.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:17

kvond het inderdaad ook maar een rare jurering, echt op de naam af!
weet iemand waarom Heike Kemmer werd uitgesloten?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:18

Daarom:
ellen_vg schreef:
Paard had een verwonding in de mond en is daarom gediskwalificeerd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:19

Ja, staat eerder in dit topic (geloof ik). Haar paard had een wondje in de mond.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:19

ellen_vg schreef:
Anky vond ik trouwens niet zo best. Ze reed een 'gerecycleerde' kür en galoppeerde op de drafmuziek en draafde op de galopmuziek. Was eigenlijk niet echt interessant om naar te kijken. We zijn beter gewoon van haar Haha!

als dit echt zo was, dan klopt er idd helemaal niks van die artistieke punten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:20

Nog een poging van mijn kant hoe het er vanaf mijn stoel uit zag, hopelijk wil Bokt ff blijven staan nu.

Klassering Intermediaire was imo helemaal terecht. Hans Peter reed IPS Tango nog beter dan gisteren en daarmee had de Intermediaire een zeer verdiende winnaar. Julie De Deken had Fazzino naar mijn idee iets behoudender voorgesteld dan gisteren, het sprankelende van gisteren miste ik vandaag wat. Niettegenstaande overall gezien een nette proef. Anky had hetzelfde probleem weer met Nelson, maar minder dan gisteren en ze kon er beter aankomen. Als Nelson mooi bovenin blijft lopen laat hij mooie stukken zien, dus imo zit er nog zeker progressie in.

Met de klassering van de Grand Prix Kur was ik het niet eens.
Parcival had last van spanning en was weer kijkerig, wat maakte dat hij regelmatig wat kort werd in de bovenlijn en er ook allemaal kleine foutjes ontstonden.
Wij zaten ons af te vragen op de tribune of Anky niet fout was gereden in haar kur, want de muziek klopte niet meer naar ons idee. Painted Black werd wel een stuk beter voorgesteld dan gisteren toen hij erg narrig was en ondanks de vraagtekens bij het verloop van de kur was het rijden in orde. Anky stond naar ons idee op de tweede plaats correct, maar wij hadden daar liever Hans Peter Minderhoud met Nadine voor gezien en Adelinde dus op een derde plaats. Ook Hans Peter moet erop letten dat hij Nadines neusje er genoeg uit blijft rijden, ze liep er veel achter, maar ze liep met zoveel impuls, souplesse en grandeur dat we dat graag door de vingers zagen. De proef was spetterend, nauwkeurig en ondanks dat ik persoonlijk Nadine niet veel uitstraling vind hebben ging er echt iets uit van de kur.
Nartan van Jeannette Haazen viel tot twee keer toe weer uit de piaffe, net als gisteren en de kur had wat foutjes erin. Vreselijk zonde want het algemene beeld wordt steeds beter.
De Belgen hadden we graag andersom geplaatst maar wij zijn nu eenmaal niet echt fan van Stefan van Ingelgem dus wellicht kijken we daar met een te gekleurde bril Bloos
Michal Rapcewicz reed weer een verrassend nette proef. Ik ken heel die ruiter niet, maar ik stond gisteren al verbaasd. Anne van Olst had dezelfde score met Clearwater. De proef verliep beter dan gisteren maar Clearwater lijkt af en toe wat stout te worden.
Dat Catherine Haddad zo hoog stond daar begrepen we echt totaal niks van. Ze maakte ontzettend veel (grote!) fouten in haar kür. Daar konden we de jury echt even niet volgen.
Katarzyna Milczarek heeft een indrukwekkend paard aan de stoere schimmelhengst Ekwador, maar de hengst werd met te weinig impuls voorgesteld, waardoor het beeld van de massale, bijna barok gebouwde hengst eerder wat traag werd.
Francoise Hologne-Joux reed een propere proef met haar achttienjarige Born, maar niet spectaculair genoeg om mee te kunnen doen. In de appuyementen wil de achterhand nogal eens voor komen.
De schimmel van Camilla Sygall begon weinig overtuigend. Het oogde allemaal wat mat en gewoontjes. In de piaffe en passage waardeert het paard zich ontzettend op en daarna oogde de hele proef ook beter en sprankelender. Totaal niks te maken met het rijden maar de enorme gele vlek op de kont van DJ One More Time toonde ook onverzorgd en slordig.
Wim Verwimp reed niet zo best, Hexagon's Orthello kwam in verzet en toonde niet als happy athlete onder Thamar Zweistra en helaas had Royal Rubin van Heike Kemmer dus op zijn tong gebeten waardoor ze na een proef die al veel gecontroleerder was dan die van gisteren helaas uitgesloten werd. Wel erg apart dat Wim Ernes de bloedende tong moest melden aan Mariette Withages. Eigenlijk hoort de juryvoorzitter nl in te grijpen maar ze had het dus blijkbaar niet gezien. Dat vonden wij vreemd want wij hadden het aan de kant al gezien Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:23

Urielle, goede weergave en netjes onderbouwd. Even nieuwsgierig en terzijde, maar als je over "we" praat, betekent dit dan dat je er beroepsmatig iets mee te maken hebt?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:25

Thanks voor het verslagje Urielle Ja.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:26

ik kom ook net terug
ook ik vond hans peter een fijner beeld geven in de proef dan adelinde
en wat anky betreft; ik zat echt te kijken zo van daar klopt echt geen snars van
en als je dan toch al improviseert, doe dan wel de juiste dingen op de juiste muziek
ik heb deze kur al zovaak gehoord dat zelfs ik weet waar de draf en galop momenten zitten
dan doe je die toch op die muziek, je bent immers toch al aan het improviseren
had ook niet verwacht dat ze tweede zou worden

verder wel erg genoten, jammer van de piaffe van jaenette
vind haar altijd een geweldige combinatie
die amerikaanse dame vond ik echt not
veel te veel spanning en slordig, ik zat dan ook met open mond te kijken dat ze zoveel punten kreeg

en het punten verschil was inderdaad veel

weet iemand trouwens op wie adelinde de prijsuitreiking deed?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:26

Urielle schreef:
Wij zaten ons af te vragen op de tribune of Anky niet fout was gereden in haar kur, want de muziek klopte niet meer naar ons idee. Painted Black werd wel een stuk beter voorgesteld dan gisteren toen hij erg narrig was en ondanks de vraagtekens bij het verloop van de kur was het rijden in orde.

Citaat:
Anky vond ik trouwens niet zo best. Ze reed een 'gerecycleerde' kür en galoppeerde op de drafmuziek en draafde op de galopmuziek. Was eigenlijk niet echt interessant om naar te kijken. We zijn beter gewoon van haar Haha!

Citaat:
en wat anky betreft; ik zat echt te kijken zo van daar klopt echt geen snars van
en als je dan toch al improviseert, doe dan wel de juiste dingen op de juiste muziek

Waar wordt er eigenlijk naar gekeken bij het artistieke gedeelte? Als je met verkeerde muziek en een ter plekke verzonnen choreografie daar toch nog 82% voor haalt?

Edit: Is die onderste rij niet voor het technische gedeelte? Want het artistieke is anders wel heel veel hoger dan het technische.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 27-12-08 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:27

Nee, gewoon hobbymatig dressuurmeidengeneuzel hoor Knipoog

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:27

ja inderdaad dat vroeg ik me ook al af
dan klopt je choreografie toch niet meer