Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vanessa schreef:Het dier wist nog een dag te overleven? Is het behandelt in die tijd? Anders moet het een hoop pijn gehad hebben :-(

)

Remy schreef:Wat verschrikkelijk... het zal je paard maar zijn.![]()
Voor wat betreft jagers, afgelopen vrijdag waren ze ook tussen de maasheggen om de weilanden bij onze stal (en daar staan toch een stuk of 25 paarden) aan het jagen, ze liepen zelfs met de honden dóór de weilanden waar de paarden in staan. (Die elkaar helemaal over de **** kregen en er zelfs één merrie in paniek op haar knieën in de blub belandde)
Ik heb één van die jagers aangesproken, vroeg of ze niet wat meer rekening konden houden met de paarden, zegt ie: "o maar we schieten niet in de richting van de paarden, hoor". Toen ik zei dat paarden nou eenmaal in paniek raken als er op 5 meter afstand een schot afgaat keek hij heel verbaasd
We hadden een heel beleefd gesprek maar ik heb de indruk dat we op 2 totaal verschillende golflengtes zaten... Dat die paarden in paniek raken als er een stuk of 10 mannen verspreid door het veld lopen te sluipen, dat krijg je er simpelweg niet in.
Marigold schreef:wow, heftig!
hoe zit dat eigenlijk met dat jachtseizoen,
ik kwam bij de boerderij waar de pony staat ook al een jager tegen vorige week..
zouden de jagers overdag ook in de gewone bossen jagen op groot wild?
mijn pony is voskleurig en ongeveer zo groot als een hert, misschien stom maar zou het kunnen dat een jager in de bosjes haar perongeluk aanziet voor ree, als we in het bos wandelen?
jesito schreef:Wat ik me dus afvraag, mogen jagers wel op een land komen waar dieren op staan.
Bij ons op stal staat een vrouwtje haar man heeft ook wel eens meegedaan aan de jacht met een kennis van hem en zij meende dat ze daar wel degelijk rekening mee moeten houden.
Ik heb dus geen idee.

Visconti schreef:jesito schreef:Wat ik me dus afvraag, mogen jagers wel op een land komen waar dieren op staan.
Bij ons op stal staat een vrouwtje haar man heeft ook wel eens meegedaan aan de jacht met een kennis van hem en zij meende dat ze daar wel degelijk rekening mee moeten houden.
Ik heb dus geen idee.
Jagers moeten toestemming hebben om op een bepaald stuk land te kunnen jagen, als je dus eigenaar bent van een lap grond en je geeft geen toestemming komen er ook geen jagers op. De gronden waar ze wel toestemming op hebben gekregen mogen ze wel gewoon jagen, ik geloof ook als er dieren op staan. Al moet ik zeggen dat ze bij ons nooit in een paarden wei jagen omdat er simpel weg toch niks zit en alleen maar voor problemen zorgt. Maar als jagers dus wel toestemming hebben om in een paarden wei te jagen is dat misschien iets wat je met de eigenaar van de grond moet overleggen?
@Remy: Ik zou de volgende keer gewoon even je e-mail adres/nummer geven aan die jager zodat hij even kan doorgeven wanneer ze gaan jagen, is zowel voor de jagers als paarden(eigenaren) prettiger.
help de mijne staan ook op jachtterein.. :s

Citaat:Zeker niet alle jagers zijn slecht. Maar ik heb bij mijn werk in de buurt toch een aantal keren hele vervelende slechte jagers gezien.
Die waren duidelijk aangeschoten. Hielden duidelijk geen rekening met de paarden. Dan hou ik echt mijn hart vast als ik langs ze rij met een groep beginners op buitenrit.
Ik geloof dat ik dat toch ernstig de neiging zou krijgen mijn eigen jacht te openen
Nee, van mij hoeft het niet!
Paardje_13 schreef:O wat stom en veschrikkelijk voor de eigenaars.
soms o dan zou ik jagers wel willen wurgen aaaargh!
_Tara_ schreef:Maar als die jagers dat stuk land toch pachten zeg maar, dan hoeven ze toch niet keer op keer toestemming te vragen?