Slecht nieuws voor Grand Prix amazone Anke ter Beek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Slecht nieuws voor Grand Prix amazone Anke ter Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:08

Netje schreef:
Kan me in veel gevallen ergeren dat alles maar op de krediet crisis wordt gegooid. Hoe zag dit bedrijf er een paar maanden geleden financieel uit? Vaak is er allang wat mis dan hoor ! Iedereen heeft z'n mond vol over de krediet krisis, maar hoeveel mensen kennen jullie in je omgeving die er daadwerkelijk last van hebben

Ik ken er genoeg, ligt maar net aan de branche waarin je verkeert. Ook wij merken de gevolgen sinds anderhalve maand wel degelijk en dat slaapt niet lekker, dat kan ik je verzekeren.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:10

Over welke branche heb jij het dan? Je kunt nog steeds geen goede vaklui krijgen (loodgieter, schilder, etc.) omdat ze het te druk hebben. Supermarkten draaien goed. De Sinterklaas en Kerstverkopen lopen prima, etc. Dit zijn maar een paar voorbeelden, kan er zo nog tientallen noemen.

Dat banken nu overal de schuld van krijgen als graaiers en gebakken lucht verkopers is natuurlijk ten dele terecht. Maar denk eens aan al die mensen die met geleend geld de beurs op gingen omdat de bomen (dachten ze) tot in de hemel groeiden: dát zijn de graaiers geweest en die krijgen nu hun 'loontje'. Dat mensen hypotheken afsloten van vaak veel meer dan 5 keer hun jaarsalaris: je kunt de banken de schuld geven dat ze het kregen, maar in mijn visie weet je op dat moment zelf ook wel dat je 'over de top' leent en dat je daarmee een groot risico neemt. Bezint eer men begint is nog steeds het gezegde. Maar als je niet te gek hebt gedaan, zul je er nu ook niet veel last van hebben. Een paard kopen zonder dat je weet dat je het ook in slechte tijden kunt betalen bijv. daar zijn hier op Bokt ook best vaak voorbeelden van. Dan kun je nu wel gaan huilen dat je het allemaal zo zwaar is, maar ook dat wisten diegenen van tevoren. Ik zie soms mensen om me heen dingen doen (dure auto's, huis, kleding, vakanties etc.) met een salaris waarvan ik weet dat het er eigenlijk niet van kan. Dan is het triest voor die mensen dat ze nu in de problemen komen, maar uitgeven zonder dat het eigenlijk kan gaat nu eenmaal een keer fout. En dan begint het wijzen naar iedereen behalve dat er eens eerlijk gekeken wordt naar het eigen handelen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:45

Het probleem is ontstaan door de banken en wordt nu weer door de banken groter gemaakt.
Het lenen is heel gemakkelijk, lene.nl, postkrediet. frisia noem maar op. Het ene gat wordt met het andere gestopt en het probleem wordt alsmaar groter. Was het eerder nog niet zo moeilijk om geld te lenen nu is het onmogelijk, dus mensen kunnen vaak niet meer aan de fianciele verplichtingen voldoen, en de bank gaat verkopen met verlies natuurlijk.
Tegenhanger is dat als alles loopt je ook niet altijd even kiritsch blijft kijken naar de financiele dingen.
Jammer is het wel. Zo ook dat mensen geld lenen om bij een andere bank te zetten voor een paar tiende procent rente meer, zagen we in ijsland. Die mensen zitten weer in de problemen als het mis gaat. Het ficitieve geld is minder waard geworden en dat speelt velen parten.

De transportbranche krijgt bijvoorbeel zware klappen, kijk maar hoeveel er al pleite zijn.

De banken moeten eens het geld gaan investeren wat ze van de overheid hebben gekregen en niet potten. Laten alstublieft positief blijven en de schouders eronder zetten.

vosmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:20

Heel veel agrarische bedrijven hebben het moeilijk op dit moment (daar horen ook paardenbedrijven bij) De kosten voor veel van deze bedrijven zijn erg hoog terwijl de opbrengsten niet meekomen. Vooral de voerprijzen (en rente) zijn erg hoog geweest de afgelopen tijd, gelukkig dalen ze nu wel. De verwachtingen zijn tot maart niet veel beter wat daarna komt is nog afwachten.