Triest gevecht om zeldzame Rocky Mountain hengst

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Triest gevecht om zeldzame Rocky Mountain hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:17

Ik weet idd ook over welke hengst dit gaat... en om welke eigenaar... sneu, zeer sneu voor het dier vooral.
Pfff...

Zamora: denk dat jij de goeie voor je hebt Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:17

toch nog zekerheid Tong uitsteken Het kon ook bijna niet anders.
Erg sneu hoor! Daarom ben ik blij dat ik alles zelf betaal.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:25

Zamora schreef:
@chantalsmook: Nee het paard wat ik bedoel is zover ik weeet de enige Rocky die mee is geweest op shows e.d. en dan hoeft hij helemaal niet te worden bereden. Gewoon tentoonstellen in een stand e.d.Zou in januari 3 jaar zijn geworden, en over de waarde klopt ook niet. Achternaam begint ook met een D en stond toen ook in omgeving utrecht. En hun site is al tijdje wegens omstandigheden uit de lucht.

Hmm okeee dan lijkt het me ook al enigszins logischer dat je gelijk hebt, ik vond het anders best raar Lachen !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:28

ja ik vind het ook raar dat het er in staat, maar zoals ik zij net als de waarde e.d. Tong uitsteken

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:02

Het is een raar artikel, maar het kan inderdaad eigenlijk alleen maar over die ene hengst gaan. En het is een mooie hengst, maar helaas geen offciele dekhengst volgens het Amerikaanse stamboek.

En tja als hij de hengst betaald heeft (en wellicht ook de afgelopen jaren in onderhoud heeft voorzien) dan lijkt het me vrij logisch dat hij de eigenaar is. En dan zal ie dus wel verkocht worden aan een liefhebber van het ras vermoed ik.
Daarbij is het een sober ras dus in een wei met beschutting en voldoende voer lijkt me geen probleem.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:45

Wat een nare ontwikkeling zeg,

Ik denk dat iedereen die denkt te weten om welke hengst het gaat wel gelijk heeft.
Ik heb een tijd geleden bij deze mevrouw gereden (op het paardje van haar moeder) en dit paard dus ook meegemaakt.
(Een ontzettend lief dier trouwens, en inmiddels wel iets ouder dan 3 denk ik)

Als hij nog steeds bij haar ex staat en die niet verhuisd is, snap ik het stallings probleem niet helemaal, want zij heeft daar dus ook met hem gestaan. (tenzij hij de hele boel ineens veranderd heeft of hem nu in zijn stal houdt, dat zou nog kunnen)

Ik hoop wel dat ze er snel uitkomen want als ze alle andere paarden wel heeft meegenomen, staat hij daar dus helemaal alleen.
Ik gun haar, haar paardje echt, ze is erg goed voor haar dieren, maar ik snap wel dat hij er geld voor wil zien, hopelijk kunnen ze het financieel schikken (zij het paard, hij het geld) want hij heeft echt niks aan dat beestje en dat beestje niks aan hem.

(edit typfoutje)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:56

Tijd voor een Salomons oordeel?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:42

paars schreef:

Idd, door midden snijden dat dier, hij de voorkant, zij de achterkant.
(of andersom)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:17

Sneu verhaal, hij heeft betaald, zij verzorgd en gereden.

Enige oplossing is denk ik dat hij wordt verkocht en ze beiden de helft krijgen of dat de een de ander uitkoopt.
Op deze manier is het paard er de dupe van.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:44

sjonge sjonge sjonge.
Hoe sneu kan je zijn zeg,
de beste oplossing is gewoon verkopen, en de opbrengt de helf en ieder wat.

Maritdegroot

Re: Triest gevecht om zeldzame hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:45

iepsel schreef:
Arm dier??? Ik vraag me toch echt af waarom het dier hier de dupe is? Geloof mij maar dat het dier alles krijgt wat het nodig heeft, anders kan dit weer worden gebruikt om de man voor het gerecht te slepen!

En het dier heeft echt geen weet van twee mensen die om hem vechten in de rechtzaal hoor.

Wel ben ik van mening dat deze mensen maar eens terug moeten kijken, ooit hielden ze van elkaar. Waar ging het mis, en waarom elkaar nu het leven zuur maken. Jammer.

mee eens!!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:13

Zamora schreef:
ik zeg wel het lijkt er allemaal op te wijzen, definitief kan ik het niet weten Tong uitsteken

Het zou je sieren als je dan gewoon niks de wereld in stuurt, ipv veronderstellingen. Bij de weekend, prive, party etc. ben je dan meer op zijn plaats.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:15

anneliesdj schreef:
Sneu verhaal, hij heeft betaald, zij verzorgd en gereden.

Enige oplossing is denk ik dat hij wordt verkocht en ze beiden de helft krijgen of dat de een de ander uitkoopt.
Op deze manier is het paard er de dupe van.

Tuuuuuuuurlijk, het paard is er de dupe. Het beestje gaat in therapie en wil voorlopig de pers niet te woord staan.
Jongens, kom op zeg, waar is dit paard nou de dupe van????????????????. Het is geen kind dat huilend om de scheiding in zijn bed ligt.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:39

Daar moet toch een mouw aan te passen zijn als je een beetje normaal in elkaar zit? Pfff, mijn hengst is ook nog jaren lang mede-eigendom van mijn ex geweest. Ik zie ons al zitten in de rechtbank. Belachelijk!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:19

Ik zou eerst willen weten of die luitjes in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Zo ja dan hebben ze het kwa verdeling van hun vermogen heel dom geregeld. Stelletje sukkels.
Is gedeelde eigenaarschap niet mogelijk? helft van opbrengst van het dekgeld en iedere partner de helft van de kosten.
Ik zou die rechter niet graag zijn.
Het moeilijkste is voor de vrouw om de hengst in handen te krijgen; wie het bezit heeft daar gaat meestal de voorkeur naar uit door de rechter.
Ik snap haar argumenten niet; als ik dat zo lees, heeft hengstje het best naar zijn zin.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:40

storrum schreef:
paars schreef:
(of andersom)

nou.... zo is dat niet letterlijk bedoeld, da's wel erg rigoreus Knipoog .

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:45

Wel sneu altijd, van die scheidingszaken.

Trouwens, als je bij google 'rocky mountain hengst' intypt, is de eerste hit een site met een zivlerappel hengst die 'wegens omstandigheden tijdelijk gesloten is'. Ik weet niet of dat de goede is Tong uitsteken Gokje..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:45

paars schreef:
storrum schreef:
(of andersom)

nou.... zo is dat niet letterlijk bedoeld, da's wel erg rigoreus Knipoog .

@paars, Jij begint over een Salomons oordeel. En dat laatste is het delen van iets ondeelbaars door het bv in 2-en te hakken. Haha!

Op een dag werden twee vrouwen voor Salomo gebracht die beiden hetzelfde kind betwistten. Volgens de ene vrouw had de andere vrouw haar kind heimelijk weggenomen, nadat ze haar eigen kind in haar slaap had doodgedrukt. Nu claimden ze beiden het kind. De wijze vorst liet een scherprechter komen en zei: "Aangezien u beide het kind wilt bezitten, zal ik het rechtvaardig in tweeën laten delen. Beul, hak met uw zwaard het kind in tweeën!" De onechte moeder keek tevreden, maar de echte moeder viel snikkend voor de wijze vorst neer en riep: "Geef haar het kind, maar laat u het alstublieft in leven!" Salomo keek goedkeurend op haar neer, zond de beul weg en zei: "Alleen een echte moeder reageert zoals u deed. Hier is uw kind!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:50

griebels schreef:
Had wel een foto van de oh zo zeldzame hengst verwacht Ja

Haha hetzelfde hier, hij klinkt wel leuk in elk geval en is het blijkbaar waard om om te ruzieën Huilen van het lachen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:55

wb het salomonsoordeel: het leuke is dus dat het paard dan uiteindelijk (én levend dus) terecht komt bij degeen die er het meest om geeft.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:59

@paars, yupz en dat zal wrs de dame in kwestie zijn. Zodra zij loslaat zal hij wrs geen interesse meer hebben in de hengst anders dan financieel...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:32

mijn god, het is een dier geen ding

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:36

Shanna schreef:
griebels schreef:
Had wel een foto van de oh zo zeldzame hengst verwacht Ja

Haha hetzelfde hier, hij klinkt wel leuk in elk geval en is het blijkbaar waard om om te ruzieën Huilen van het lachen

Na zoeken op 'hengst groenekan' kreeg ik deze foto, en volgens mij is dit dan de betreffende hengst. Volgens iemand in dit topic staat ie in Groenekan, dus dan moet ie t haast wel zijn.
Afbeelding

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:49

leuk beestje zo te zien!

Tja elkaar uitkopen wordt ook nog een lastig verhaal denk ik zo! Als ze het nu niet eens kunnen worden zal dat dan ook niet lukken. Verkopen en de opbrengst delen..... diegene die het meeste van het paard houdt zal echt wel alles op alles zetten om hem terug te kopen denk ik!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:23

Ach het leven kan zo simpel zijn ... hij lekker verder met z'n duifjes, zij fijn met het paardje door.. ieder z'n eigen ding
Geen stress, geen spanning, geen bakken geld wegsmijten..

was iedereen maar zo verstandig !