Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:30

Anoniem schreef:
p&P is trouwens 15 of 16

Dat is dus in mijn ogen(mijn mening) echt veel te jong voor een pensioentje.....helemaal aangezien hij enkel tot en met Z2 niveau gereden is....zo'n dier zou op z'n 25e een keer op moeten zijn maar niet nu al....

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:31

Powertje geniet ervan! Je hebt veel ruitertjes veel geleerd en Rachel heeft mooi nog een jaar hiervan mogen genieten. Toppertje Lovers

ElCid

Het antwoord op de vraag over zijn leeftijd: http://www.bokt.nl/wiki/Power_and_Paint

Hij is dus pas 15 en met een juiste manier van trainen had hij nu eigenlijk op zijn top moeten lopen of zekr nog 10 jaar mee moeten kunnen, jammer hoor. Hopelijk kan hij genieten van pensioenjaren en krijgt hij daarmee weer vrijheid en lol in zijn leven.

_Charlotte

Citaat:
Power and Paint is valkkleurige Deutsches Reitpony. De hengst is geboren in 1993 en meet 1.48 meter.

Is gewoon op de wiki te vinden Knipoog

Rachaell

Aaah dat is die mooie hengst! Jammer dan hij nu al met pensioen gaat.. wel beter voor het beestje Ach gut
Laatst bijgewerkt door Rachaell op 11-12-08 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:32

cp112 schreef:
Mij verbaast het ook niet nee met die manier van trainen...

Vraag mij ook af hoe oud hij is, ik dacht een jaar of 12?

Bijna ieder paard in de topsport word niet eerlijk getraind..... Maar los daarvan vind ik het ook niet echt kunnen Knipoog .
En ik vind het stom om dat gelijk de schuld te geven........ die mensen zullen heus wel wat verstand hebben van paarden Knipoog
Wie weet heeft PP wel artrose oid, om nou gelijk de eigenaren de schuld te geven omdat ze geen commentaar geven vind ik een beetje laf.

Melanie_B

Beeetje raar dat de eigenaars geen commentaar willen geven.
Wat hebben ze immers te verbergen? Knipoog

Draflinger

eindelijk die geweldig mooie hengst heeft nu rust Lachen
Jammer dat het oz moet gaan op zn manier maar hij verdient het. hij heeft al zo veel goeds gedaan geef hem maar lekker zijn rust

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:34

Goh, wat raar Knipoog
Arm dier..

Fijn dat hij nu geen pijn meer moet lijden.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Winged op 11-12-08 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:34

ergens begint die manier van "trainen" zich te bewijzen geloof ik Knipoog niet aan beginnen dus, tenzij je je paard naar de vernieling wilt helpen... hoor steeds meer van dit soort gevalletjes;)

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:35

Misschien is het al genoemd maar: 'de pony kwam negatief in het nieuws'? Zou het niet de trainer zijn die negatief in het nieuws is geweest? Kan me niet voorstellen dat hij zichzelf kort had vatgebonden Knipoog

cp112

Bizzybijtje schreef:
cp112 schreef:
Mij verbaast het ook niet nee met die manier van trainen...

Vraag mij ook af hoe oud hij is, ik dacht een jaar of 12?

Bijna ieder paard in de topsport word niet eerlijk getraind..... Maar los daarvan vind ik het ook niet echt kunnen Knipoog .
En ik vind het stom om dat gelijk de schuld te geven........ die mensen zullen heus wel wat verstand hebben van paarden Knipoog
Wie weet heeft PP wel artrose oid, om nou gelijk de eigenaren de schuld te geven omdat ze geen commentaar geven vind ik een beetje laf.

Als het artrose oid zou zijn zouden ze dat niet verbergen zoals de post onder de jouwe al aangeeft. Dan hebben ze niks te verbergen, PP was al een tijdje aan het kwakkelen met blessures, niet gek dat dan iedereen die de foto's van pakweg een jaar geleden direct associeert met dit. Zal mij ook niet verbazen dat het zo is (op lange termijn gekeken natuurlijk)
Als sportpaard (pony) zou hij nu juist op of rond zijn toppunt moeten zijn.

shron_silver

Verbaasd me niets..

Jeanneee_

jammer het was altijd een prachtige verschijning, met dat bijdehante koppie van hem Lachen maar nu kan hij lekker genieten van zijn rust, al is 16 wel wat te vroeg.. maarja een steeds kreupele pony wil je toch ook niet!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:36

Het is te hopen dat het dier nu eindelijk eens paard kan zijn, want om het maar keihard te zeggen: dier is gewoon naar de knoppen gereden.
Elke 2 jaar kwam er weer een nieuwe pop op te zitten.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:38

Anoniem schreef:
idd met hun manier van trainen houd je geen enkel paard lang fit

Beetje lullig om het meteen op hun trainingsmethoden te gooien.

Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ze op DvB super met de paarden om gaan. Ben daar al meerdere malen geweest, super gezellig, mensen zijn vriendelijk naar anderen maar ook naar de paarden. De paarden komen meerdere malen per dag de stal uit, alle paarden die er staan bedoel ik dan. Staan in een dikke laag zaagsel of stro, krijgen meer dan genoeg voer, hebben contact met buurpaarden.
De training is ook zo afgestemd dat het bij het paard past. Vooral tijdens het warm lopen lekker lang en laag, verder niks!!! Dat eerst ongeveer een kwartier.
Heb daar regelmatig het longeren gezien en gedaan. Niks kort vastgebonden!!! Wel een bijzetje, maar 9 van de 10 keer hing die in een klein boogje!

Anders gezegd: er is daar niks mis met de omgang tussen mens en paard. Zowel naast het paard niet, maar op het paard doen ze ook niks fout!!!

Bovendien kan elk paard keupel worden, gewoon door een simpele misstap. En dat kan iedereen overkomen, een manegepaard maar ook het top dressuurpaardje!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:39

spottie schreef:
ergens begint die manier van "trainen" zich te bewijzen geloof ik Knipoog niet aan beginnen dus, tenzij je je paard naar de vernieling wilt helpen... hoor steeds meer van dit soort gevalletjes;)

Juist.
Ik vind dit doodzonde van dit prachtbeestje. Gelukkig hoeft hij nu niet meer te werken, maar liever was dit niet gebeurd natuurlijk.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:39

Sodeletuut schreef:
[img]foto[/img]
Goh, wat raar Knipoog
Arm dier..

Fijn dat hij nu geen pijn meer moet lijden.. Scheve mond

Pijn in mn hart bij het zien van die foto...en inderdaad vreugde in mn hart dat hij dat niet meer hoeft mee te maken...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:40

Mindfields schreef:
Anoniem schreef:
p&P is trouwens 15 of 16

Dat is dus in mijn ogen(mijn mening) echt veel te jong voor een pensioentje.....helemaal aangezien hij enkel tot en met Z2 niveau gereden is....zo'n dier zou op z'n 25e een keer op moeten zijn maar niet nu al....

Er zijn meer factoren die bepalen of een paard op oudere leeftijd nog gezond is hoor! Niet alleen training!
Worden de hooivorken alweer van stal gehaald??

ruitje

cp112 schreef:

Als het artrose oid zou zijn zouden ze dat niet verbergen zoals de post onder de jouwe al aangeeft. Dan hebben ze niks te verbergen, PP was al een tijdje aan het kwakkelen met blessures, niet gek dat dan iedereen die de foto's van pakweg een jaar geleden direct associeert met dit. Zal mij ook niet verbazen dat het zo is (op lange termijn gekeken natuurlijk)
Als sportpaard (pony) zou hij nu juist op of rond zijn toppunt moeten zijn.[/quote]

Kan aan mij liggen, maar artrose kan ook komen( of in ieder geval verergerd) worden door verkeerd trainen toch? Volgens mij kan je het bij bijna elke blessure wel op de training gooien.

Volgens mij maakt het niet uit of die mensen wel of niet een verklaring geven, iedereen gooit het toch op het trainen. Denk dat ze dat zelf ook denken en zoiets hebben van: stik er maar in?

Hoop dat het beestje een goed pensioen krijgt, met een beetje aandacht ook, want ik vraag mij af of hij de overgang van megasportpony naar weideshetlander geestelijk wel aankan, misschien moeten ze soms een bandje met applaus aanzetten Clown

Nikka

Misschien mag hij dan nu ook wel eens los of in de wei. Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:41

Zonde dat ie al zo snel 'op' is...hopelijk kan die nu lekker van zn pensioen genieten!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:44

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om te gaan speculeren waarom Power and Paint met pensioen is gegaan. Het is ook niet nodig om foto's te plaatsen. Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:46

Het plaatsen van die foto is stemmingmakerij met een hoog Black Beauty-gehalte.......

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:48

zonde van dit mooie beestje... Ik hoop dat hij een fijn/rustig pensioen krijgt.