Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Re: Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:49

8 jaar en nu al op zn niveau, vraag mij af of dat wel goed is voor zn dier! maar goed je hebt er uitzonderingen bij natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:50

Liezel1 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Is Totilas nog maar 6 Bloos! ? Wow!! Knap hoor Ja

Vind het echt een prachtig paard Ja

nee, 8 , staat in het bericht.

Sorry verkeerd gelezen Knipoog

Las dat hij over 2 jaar pas 8 zou zijn.... vandaar

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:59

je heb oook kinderen die hoog-begaafd zijn die doe op hun 13e 2e klas Gymnasium......

Dat heet talent Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:06

Rana schreef:
je heb oook kinderen die hoog-begaafd zijn die doe op hun 13e 2e klas Gymnasium......

Dat heet talent Knipoog

Ik weet het niet... je moet er ook 'lichamelijk' klaar voor zijn...
Ik hoop voor Totalis dat hij het is... Maar het is uiteraard niet aan mij om hierover te oordelen Lachen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:12

Sjoert schreef:
Heb gisteren mogen kijken naar Sisther.
Was een goed leermoment voor haar. Ja
Ging in alle rust waarbij je ook daadwerkelijk zag dat Edward constant probeerde het heette weg te laten vloeien.

helemaal mee eens, ik vind het juist super dat hij op deze manier probeert sisther een beetje vertrouwd ermee proberen te maken..

tuurlijk zag het er gister nog niet perfect uit, het was ook helemaal niet zo spectaculair etc, maar toch vond ik het veel fijner overkomen dan in maastricht, dan maar wat minder spectaculair, maar ze stond teminste niet zo op ontploffen als in maastricht...
dit is de enigste manier om ze er een beetje vertrouwd mee te maken, en je kunt nou thuis eenmaal niet de omstandigheden van een wedstrijd nabootsen...
en logisch dat ze bang was.... vind je het gek als het een paar keer goed fout is gegaan, je kunt natuurlijk niet verwachten dat het gelijk in een keer weer helemaal perfect is, helemaal niet met die ontiegelijk sensibele dieren, als het allemaal zo makelijk was... Knipoog

Verder vind ik totilas echt een topknol!
ookal was het gister nog niet perfect, dat mag op een debuut vind ik.
zo'n paard met zo'n talent, die speel gewoon met die oefeningetjes.. het is aan edward om dat in goede banen te leiden, en hem te 'beschermen' tegen zichzelf.
als hij nu al zo scoort, moet je ziet wat het straks word als hij nog fijner en meer bevestigd is Lachen
en idd hoop van harte dat ze rustig aan met hem doen, maar ze zullen neem ik aan écht wel weten waar ze mee bezig zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 11-12-08 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:16

Rana schreef:

Dat heet talent Knipoog

2e klas gymnasium op je 13e jaar is lichamelijk niet bepaald zwaar Slapen

dit kan je totaal niet met elkaar vergelijken

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:33

hilden1971 schreef:
Dit slaat nergens op natuurlijk wat je hier beweerd. Gribaldi is gewoon een idioot, en het zou me niets verbazen dat Totilas dit toch echt door vaders genen doorkrijgt. Heb Lingh onder Edward ook nooit zo idioot zien doen hoor. Kijk liever eerst eens naar de bloedopbouw alvorens te oordelen.

Hoezo slaat dat nergens op? En sinds wanneer heeft een paard een gen voor "moeilijk doen in de pa-pi overgangen". Natuurlijk, misschien hebben zowel Gribaldi als Totilas door hun bouw moeite met deze onderdelen (ik zou het niet weten) maar dan nog heeft het veel met de training te maken.
Ik kijk liever naar de ruiter en training dan naar de afstamming, aangezien het mijn mening is dat training net zo belangrijk, zo niet belangrijker is.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:40

Bibah schreef:
Rana schreef:

Dat heet talent Knipoog

2e klas gymnasium op je 13e jaar is lichamelijk niet bepaald zwaar Slapen

dit kan je totaal niet met elkaar vergelijken

Maar sociaal/emotioneel wel!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:47

daar doelde ik op. maakt niet uit als hij het niet wil dan doet ie vast niet Bloos Beest heeft talent en Ed ook prima combi

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:04

Dit is een opvolger voor Salinero! Echt een plaatje en kwaliteit, ON-GE-LO-VE-LIJK!!
Laatst bijgewerkt door Tiestoke op 11-12-08 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:12

Wat zullen er dan veel idiote paarden op deze wereld zijn zeg! Gribaldi's zijn zeker niet de makkelijkste paarden (spreek uit ervaring) Maar als een paard ergens moeite mee heeft betekend niet dat hij idioot is! Moet je kijken wat de kwaliteit van zowel Gribaldi zelf als Sisther the Jeu, Totilas en Painted Black bijvoorbeeld zijn! Dit zijn allemaal jonge paarden waar je gewoon niet teveel van kunt verwachten! Spanning is zeker niet ongewoon in een accomodatie als Hengelo, JIM etc. Allemaal erg spannend!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:15

als hij het zo rustig aan gaat doen als hij zegt, geloof ik er welin dat het goed komt, beetje vertrouwen in edward... Hij heeft nu eenmaal 2 toppers onder zijn reet, sisther en totilas. En iedereen wil daar iets op aanmerken, vraag me af in hoeverre het geen afgunst is. Hoe ging het met Lingh? volgens mij wel goed. En ja, als je goed bent, krijg je ook de moeilijkere paarden mee. Knap van Totilas om nu zo te prsteren, dat hij het later en in de toekomst goed mag doen en de duitsers een peopje laten ruiken! GO totilas!!!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:16

Devato schreef:
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken... Ik vind zijn voorbeen eigenlijk té.
Ik vond de hele proef gister eerlijk gezegd niet geweldig, sommige overgangen waren zéér gespannen (bijv. passage-galop), de wissels waren scheef, en de stap was naar mijn mening helemaal niet goed maar ontzettend gespannen en zonder aanleuning. En is het niemand anders opgevallen dat hij zich vreselijk opkrulde bij het halthouden?

paardje is 8 jaar!
maar goed, ik snap je opmerkingen wel.. Maar het beest heeft zoveel kwaliteit, ongelofelijk

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:28

CarolineP schreef:
Maar sociaal/emotioneel wel!

Valt wel mee hoor Vork! Ik heb het (voor zover ik weet) sociaal/emotioneel niet erg zwaar Knipoog.
Ik snap wel wat Rana bedoelt, maar vraag me zeer af of dit te vergelijken is met prestaties die de paarden hier moeten leveren. Het is opvallend dat paarden die jong begonnen zijn met oefeningen als piaffe en passage, vrij blessuregevoelig zijn. Ik zeg niet dat dit de reden is, maar het is wel iets om in de gaten te houden!
Maar ik twijfel er niet aan dat Edward dit heel goed in de gaten houdt. Ik vind het knap hoe hij steeds weer zijn paarden op weet te leiden tot het hoogste niveau Ja. En een hele goede prestatie, lijkt me zo met Tortilas!

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:33

Frannik schreef:
Devato schreef:
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken... Ik vind zijn voorbeen eigenlijk té.
Ik vond de hele proef gister eerlijk gezegd niet geweldig, sommige overgangen waren zéér gespannen (bijv. passage-galop), de wissels waren scheef, en de stap was naar mijn mening helemaal niet goed maar ontzettend gespannen en zonder aanleuning. En is het niemand anders opgevallen dat hij zich vreselijk opkrulde bij het halthouden?

paardje is 8 jaar!
maar goed, ik snap je opmerkingen wel.. Maar het beest heeft zoveel kwaliteit, ongelofelijk

Zoals ik al zei, het is ook geen kritiek op Totilas... Super hoor hoe hij het allemaal doet, voor zo'n jong paard. Ik vind alleen dat he lijkt alsof iedereen deze fouten over het hoofd ziet, juist omdat het zo'n super paard is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:39

edward was heel positief over dit paard maar ook over Sister in het nieuwe blad dressuur.
vind dit ook echt een paard met veel kwaliteit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:49

Ik vind het een imposant paard! Salinero was dacht ik in het begin ook zo'n heethoofd maar als ze ouder worden neem dat vaak wel wat af.

En met zoveel souplesse in je lijf zou ik ook niet weten waar ik mn benen kwijt moest!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:57

Tja zoals ik in een eerder bericht al had geschreven, vind dit een prestatie van klasse. Zo'n jonge leeftijd en al zo lopen, die vindt je niet zo vaak.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:08

Vindt het een zeer knappe prestatie van zowel ruiter als paard en kan ik me in beide commentaren wel vinden maar ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat Edward ook het beste voor het paard zelf wil! Wat heef hij eraan om hem nu kapot te rijden terwijl het doel de OS zijn.... En denk wel dat dit paard wat tijd nodig heeft om in de grand prix te groeien en ervaring op te doen in het rijden van deelnemen aan grote concoursen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:13

Ik heb gister zitten genieten van het optreden van Totilas.
Tuurlijk stel je je ook de vragen, is het niet te veel, blijft het wel heel, hoe is het mogelijk.
Maar het bleef een kippenvel optreden en de paarden die erna kwamen leken ineens wel heel erg simpel (en dat is natuurlijk ook niet zo want ook dat zijn bovengemiddeld getalenteerde paarden).
Het commentaar van Peters na de proef was overigens heel duidelijk vooral zijn opmerking over het voorbeen nl. het paard moet zijn been neerzetten waar het heenwijst.
Ik hoop dat edward nu ook een geluk heeft en zijn optreden kan doen in London.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:20

Als je gaat kijken naar Salinero die al op zijn 10e een olympische spelen won, denk ik dat Salinero rond zijn 8e ook rond het niveau en trainigswijze van Totilas zit, alleen zal het minder in de pers zijn geweest.Edward zal vast wel weten waar hij mee bezig is en zal ook echt super zuinig zijn op Totilas.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:56

Mooie combi! Super prestatie ook. Salinero was inderdaad ook 8 toen hij Grand Prix liep en dat was gewoon algemeen bekend en daar viel niemand over. Edward weet volgens mij echt wel waar hij mee bezig is en dit komt vast helemaal goed. Wat een paard!!!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:53

dat bewegen deed hij als 3 jarige ook al hoor, hij is altijd al zo geweest. Super voor Totilas en Edward hij is echt heel zuining op hem, totilas wil zo graag.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:53

Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen. Edward reed hem heel voorzichtig en Totilas weet nog niet waar hij zijn benen moet laten maar dat komt allemaal wel!

En Filmloop heeft gefilmd dus daar zal het wel terug te vinden zijn!
[/quote]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een super paard, ik denk dat het meer ligt aan hoe hij gereden wordt. Ik krijg het idee dat Edward zijn paarden vaak teveel onder druk zet, gister nog niet eens zo maar ik heb Totilas bij het JIM (Maastricht) gezien, en ik zag zoveel verzet en spanning, voornamelijk in de overgang piaffe/passage en andersom. Dit is precies waar Gribaldi ook zulke problemen mee had, en we horen nooit meer iets van Gribaldi. Ik zou het jammer vinden als zoiets ook met Totilas zou gebeuren, omdat het zo'n super paard is![/quote]

Dit slaat nergens op natuurlijk wat je hier beweerd. Gribaldi is gewoon een idioot, en het zou me niets verbazen dat Totilas dit toch echt door vaders genen doorkrijgt. Heb Lingh onder Edward ook nooit zo idioot zien doen hoor. Kijk liever eerst eens naar de bloedopbouw alvorens te oordelen.[/quote]

Leuk dat iemand die bij Sir Shutterfly dekt zoiets zegt, heb je die wel eens los gezien, die is 10 x gekker dan alle Gribaldi's bij elkaar.
Mag je dan nog wat van verwachten, als het werkelijk zo zou werken. Tong uitsteken

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:47