Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:50

wikiki vraag de volgende keer eens naar dat paardje
waar ze tegen de eigenaren hadden gezegd dat deze was ingeslapen en nu ergens in limburg loopt
hoe dat dat zit .. bijvoorbeeld ... Bloos

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:16

@ wikiki:

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van van wat er zo mooi voorgesteld wordt. ik ben één van de "slachtoffers" die zo dom is geweest om mijn paardje bij hen af te staan. Ik had een tweetal maanden geleden reeds gevraagd of ik eens mocht op bezoek komen bij mijn paardje, en dat ging/mocht toen niet op het moment. wat ze mij er niet bij vertelden was, dat mijn paardje reeds verkocht/"geadopteerd" was aan andere mensen... Dit toen mij in der tijd beloofd werd, dat hij zeker NOOIT zou weggaan, dat hij bij hen een vaste plaats krijgt om bij hen oud te worden. Dit omdat ik hem afstond op voorwaarde dat ik hem mocht blijven bezoeken (waar ik dus nooit de kans voor kreeg, twee weken nadat ik hem had afgestaan, was ie al weg bij hen...)
en geloof mij, ze vragen veeeeeeeeel meer dan 400€ voor een groot paard, probeer liever 1200€ (deze prijs weet ik zeker!). Verder was mijn paardje onderkomen toen hij verkocht werd, hij had het schurft en stond al ingevallen, terwijl hij ver boven zijn ideaal gewicht was toen ik hem afstond aan hen.
Dus aub, geloof niet altijd hun mooie praatjes, ik weet nu beter en laat mij niet meer doen door hen. Ze stellen het oh zo mooi voor, bij mij deden ze dit ook. Achteraf gebleken waren dit dus allemaal leugens en bedrog...
Aan u nu om een goeie keuze te maken, ik zou het zeker NIET overwegen om hem bij hen af te staan, zoek dan liever zelf een nieuw baasje voor je paardje, hij zal er veel beter af zijn. Gratis is het trouwens zeker niet, er moet voor vervoer betaald worden en de chip enzovoort... Gratis afstaan bestaat niet. Bij ons vroegen ze na enkele weken nog steeds wanneer wij de chip hen gingen terugbetalen, terwijl hij niet eens gechipt werd daar door hen, dit weet ik zeker...

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:59

wikiki schreef:
Hallo,

Neen, toch niet, want ik ging normaal zondag gaan en ben zaterdag geweest. Op 15 min gaan ze geen 20 stallen uitmesten he. Doe eens eventjes normaal, kan dat?

Je mag vraagtekens hebben bij mijn bericht, je zal de enige niet zijn. Maar waarom maak je zelf geen afspraak bij hen?

Er zijn nog veel mensen die niet gereageerd hebben over het feit dat Los Vaqueros echt wel goede mensen zijn.

En de paarden worden niet doorverkocht, maar sommige paarden gaan in adoptie. En daar heb ik geen problemen mee. Ze hebben dat ook meteen open gezegd. Dat ze voor een adoptie-paard die nog kan bereden worden 300 of 400 euro vragen, dat is toch geen geld? Je moet weten dat jij als eigenaar, die een paard gaat afstaan bij hen, niks moet betalen. Sorry, maar andere opvangs vragen soms 500 euro voor U paard daar te laten. Dat vind ik pas erg!

Deze mensen hebben ook kosten he, zoals wij allemaal die paarden hebben, jullie weten toch ook hoeveel het kost?? Er zullen wel dikke nekken bijzitten waarbij mama en papa alles betalen, maar dat is niet overal zo.

Ze zijn echt wel ok hoor, ga er gewoon eens naartoe met zn allen ofzo. Babbel eens, maak er een toffe dag van. Het zijn echt toffe en eerlijke mensen.

Je weet iedereen die iets begint, er zijn mensen die het goed vinden en mensen die het niet goed vinden, je hebt altijd rotte appels he.

Ook hun website is zeer mooi vind ik : http://www.vzwlosvaqueros.be

Euh, de slager?? Sorry, maar daarvoor is mijn paard niet 10 jaar mijn beste vriend geweest "Kaatje". Zijn jullie dan al die dierenvrienden die hun paarden naar de slager doen? Die nog liever geld terugkrijgen, dan te weten dat jullie paard goed komt te staan in een opvang of naar een adoptie-gezin gaat??

Ik zou toch maar eens goed nadenken lieve mensen.

Mijn paard gaat er volgend weekend naartoe en ik weet waar ik aan begin.

Mensen doe jullie ogen open!!!
Kijk hier eens -> [PP] paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...
Ik hoop dat ze los vaqueros voor altijd sluiten!!
Het zijn BEDRIEGERS !!
Ik heb een hele manege dat kan getuigen dat het bedriegers zijn!!
En een heleboel mensen dat hun paar eraan zijn kwijt geraakt!
Het is niet omdat je je paard naar een paardenopvang doet, dat je er niet meer om geeft! Niet iedereen heeft zo veel geld om zijn paard te kunnen houden!!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:25

Zo en zo wil ik mensen waarschuwen voor dit soort praktijken. Misschien is het op het oog een goede organisatie maar weet waar je aan begint.

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt, niet met deze organisatie maar met een andere die was gevestigd op de veluwe.
Die vrouw deed het zelfde als deze organisatie, ving verwaarloosde maar ook andere paarden op voor mensen die er niet meer voor konden zorgen.
Ze vertelde mij dat mensen een contract moesten tekenen dat zij afstand deden van hun paard en dat er een mogelijkheid was dat hun paard geadopteerd kon worden.

Na een paar jaar had zij er geen zin meer in, het werd haar teveel, kreeg teveel aanmeldingen, ze ging ermee stoppen. Alle paarden heeft ze ondergebracht naar nieuwe eigenaren.

Zo heb ik een tinker opgevangen van haar, wij hadden genoeg ruimte en ik was helemaal verliefd op het beestje en wilde hem graag een goed tehuis bieden.
Zij vertelde mij dat de eigenaresse afstand had gedaan van haar tinker, en vertelde mij dat er op de tinker gereden kon worden had geen mankementen.
Toen de tinker bij mij aankwam was hij best mager, ik heb hem op een dieet gezet om aan te komen. Hij heeft een ontzettende leuke tijd bij ons gehad en was blij voor hem dat ik een goed tehuis kon geven.

Totdat ik een telefoontje kreeg, van de eigenaresse van de tinker. Zij wilde haar tinker opzoeken en had gezien dat de site van de stichting uit de lucht was, ook kon zij de vrouw niet te pakken krijgen, op een gegeven moment kreeg zij de eigenaresse van de stichting aan de telefoon, zij wilde een afspraak maken om haar tinker te bezoeken alleen deed zij terughouden en cancelde elke afspraak, de eigenaresse van de tinker vond dit verdacht en ging op onderzoek uit en kwam vervolgens bij mij terecht.

Ik schrok mij helemaal kapot, wat bleek nou, de tinker was bij de stichting ondergebracht omdat hij ernstig ziek was geweest, hij had meerdere koliek aanvallen gehad en is diverse malen in de kliniek in utrecht opgenomen, De reden dat zij de tinker bij de stichting had ondergebracht was omdat zij geen beschikking had tot weiland om hem een rustperiode te geven.

Zij had nooit afstand gedaan van haar tinker, hij zou maar enkele maanden blijven totdat hij weer in goede gezondheid was. Ja daar sta je dan, je hebt een tinker in de wei staan waar geen afstand van is gedaan en dus gewoon nog een eigenaresse had.

Ik had het meisje huilend aan de telefoon, ze was zo boos dat zonder haar toestemming zomaar haar paard was weg gegeven. Ik was helemaal beduust en vond het zo erg, ik dacht meteen wat moet ik hiermee en kon niet anders bedenken om het paard terug te geven aan de eigenaresse. Diezelfde avond is het meisje gekomen helemaal vanuit zeeland naar de veluwe.

Ze kwam met een groot bos bloemen en bedankte mij dat ik zonder discussie het paard aan haar terug wilde geven, ja wat moet je anders, als ik zou zitten in haar situatie hoopte ik dat de nieuwe eigenaar hetzelfde zou doen.

Ze is de hele avond bij ons geweest, rondleiding gegeven en ik had de tinker klaar gemaakt voor transport, ze bedankte mij voor de goede zorgen en was erg blij dat haar tinker er zo goed uitzag. De tinker werd ingeladen en ze ging op weg naar huis.

Ik stond erbij en keek er naar, wat een bizar gebeurtenis, ik ben blij dat ik de tinker en de officiele eigenaresse weer bij elkaar heb gebracht.

Daarom ben ik zo huiverig voor deze organisaties, voor zowel de mensen die hun paarden daar heen brengen als de adoptie eigenaren, kijk erg uit voor je het weet is je paard weg of moet je een paard weer terug geven aan de echte eigenaren, het veroorzaakt alleen verdriet en ellende en zo'n beestje heeft er niets aan.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:22

Ik kan en mag mijn mond niet opentrekken, maar weet veel te veel om werkelijk gelukkig te zijn. Ik word geviseerd door de personen welke paardenopvang doen, niet één maar meer paardenopvangadressen. Veel beloven, weinig geven doet een gek in vreugde leven.
Het doet zo'n pijn de bepaalde berichten, maar ben op dit moment machteloos, kan niets zeggen, dat doet enorm pijn, houden van paarden is mooi, maar niet op bepaalde manieren. Zelf heb ik nog nooit geld gevraagd voor bemiddeling, zal het nooit doen. Asielen die mogen vragen voor adoptie dat weet ik,
zij mogen een vergoeding vragen voor de gedane kosten.
Breek aub mijn mond niet open, de vele mails over de oplichterijen bij paardenopvangadressen in Nederland en Belgie zijn te talrijk om alles te geloven. Dit is mijn persoonlijke visie, wil niemand met de vinger wijzen, maar één woord OPGEPAST.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:21

citaat wikiki: Mijn paard gaat er volgend weekend naartoe en ik weet waar ik aan begin.

dat is heel goed meisje, ik wens jou en je paard veel succes toe! weet wel dat blid ook voor jou verhaal klaarstaat binnen 3 weken, ondanks je koppigheid vandaag.

mieke

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:24

..amen..

jammer dat het zwijgen opgelegd is aan sommigen ..
als ik de loterij win adri krijg je van mij een aanzienlijk deel
kan je een vaste advokaat in huren en je goede werk
iets makkelijker voortzetten ..

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:32

Heb gelukkig een schat van een advokaat, staat achter mij, begrijpt mij, maar ben op dit moment enorm gestresseerd door al die toestanden. Gelukkig heb ik één man waar ik elke minuut van de dag kan op rekenen, waar ik mijn hart kan tegen uitspreken, maar het doet verdomd veel pijn. Hem dank ik uit de grond van mijn hart.
Ik wordt geviseerd," maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel", hopelijk wordt dit waar.
Ben oud en wijs genoeg, dank iedereen die achter me staat, maar hoop dat bepaalde mensen eens echt van paarden gaan houden en dat bepaalde mensen niet alleen voor hun eigen paard spreken, maar voor het welzijn van alle paarden.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:04

amondi schreef:
?Ach Wikiki, he komt hier alleen om de loftrompet te schallen voor deze zeer bedenkelijke opvang.... je zou haast gaan denken dat je er meer mee te maken hebt dan dat je hier verteld.

dat dacht ik dus ook direct, het lijkt wel een soort reclame/ verdediging, ik heb daar mijn vragen bij Verward
het feit dat je alleen maar superpositief post over die organisatie, er niks staat in je profiel en ik alleen maar berichten kan terugvinden van jou over de opvang laten een alarmbelletje rinkelen, ofwel heb je er iets mee te maken ofwel ben je wel erg naïef (als je al de topics over dit onderwerp gelezen hebt natuurlijk), ik denk eerder het eerste...

Als ik op punt zou staan mijn paard naar een opvang te doen en ik lees dit hier allemaal dan houd ik er direct mijn handen af, wat ze me ook voorschotelen op het bedrijf zelf.
En ja, als er een opendeurdag komt, ben ik zeker bereid te komen en er is nog plaats in mijn auto voor mensen die ervaringen hebben met deze opvang, ik sta open voor interessante discussie met alle partijen...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:13

als zij maar 500 euro vragen voor een paard...waarom heb ik voor mijne dan 1500 betaald??????

lyly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:07

ik heb mijn paard daar ook afgestaan...
nu is hij doorverkocht want als ik vraag voor langs te komen
staat hij ineens in de ardennen
ik geloof echt niet in het zijn goede mensen
want dat zijn ze niet!

lyly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:29

adri ik heb veel respect voor je Knipoog
echt waar niemand verricht zoveel werk als u
en het is volgens mij ook niet gemakkelijk

krak

Re: Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:06

het wordt eens deftig tijd dat deze smeerlapperij gaat stoppen!
die augurken hebben al véééél te vééél dieren laten afzien, hebben al veel te veel mensen bedrogen en diep ongelukkig gemaakt!

een celstraf is verdomme nog veels te mild!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:09

helemaal mee eens!!!
hier wordt veel te weinig tijd in gestoken!!!
niet door jou he adri...jij doet meer dan je best en ik heb ook heel veel respect voor jou!

lyly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:33

krak schreef:
het wordt eens deftig tijd dat deze smeerlapperij gaat stoppen!
die augurken hebben al véééél te vééél dieren laten afzien, hebben al veel te veel mensen bedrogen en diep ongelukkig gemaakt!

een celstraf is verdomme nog veels te mild!

inderdaad!! dit moet gedaan zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:27

wikiki schreef:
Ze gaan trouwens binnenkort een opendeurdag houden.

Hier wil ik naar toe, zorg je dat het groots bekend wordt bij bokt? Inclusief mijn digi.... Duivel

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:21

en als het opendeurdag is, dan ga je zien dat alles netjes in orde en proper is..
hoe ging het op de middelbare scholen? bij de opendeur dagen stond het vol met bloemen en planten en elk lokaal was afgeborsteld... door het jaar geen grassprietje laat staan een plantje te bespeuren en lokalen die amper gepoetst werden...

er zijn hier mensen die het adres hebben van de opvang... waarom doen we geen suprisevisit? met camera. als opvang zou je toch nergens voor moeten bang hebben als je recht in je schoenen staat lijkt mij...

en over die reclamecampagne die hier gevoerd wordt door Wikiki...
ofwel heb je zo oogkleppen op dat je hun leugens nog gelooft en blijft geloven ondanks de ONTELBARE klachten tegen deze degoutante mensen. in dat geval hoop ik dat je ogen snel open gaan gaan...
ofwel ben je zelf een van dat viertal of een aanhangsel ervan en dan wil je niet weten wat ik je toewens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:56

Jawel, maar slecht verzorgde paarden zien er niet ineens blinkend uit, slechte stallen niet ineens veilig en netjes, een kale sompige wei niet ineens strak en goed. Ineens een flinke mesthoop waarvan je kan zien dat het niet compost is van maanden wat in een stal heeft gelegen, mooi hooi in de voorraad waar je wel een dikken winter mee doorkomt. Ervaren ogen kan je niet foppen.

Wikki, waarom gaat je paard naar deze opvang, ben gewoon benieuwd, zo als je zelf zegt, je vriendje die je ineens weg doet. Ben je niet bang dat je paard wordt doorverkocht na deze waarschuwingen??

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:13

misschien alberto stegeman eens tippen of hij niet eens kan gaan kijken...hij gaat immers ook bij de broodfokkers in belgie op bezoek..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:41

volgens mij kunnen de paarden die prima in orde zijn er best staan....

het gaat om de paarden die gewoon worden doorverkocht en de handel ingaan.... die paarden, die staan er echt niet op een open deur dag....

Eigenaren met slechte ervaringen moeten gewoon aan de port gaan flyeren met spandoeken en folders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:36

Alleen de goede worden toch door verkocht?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:38

nee, de paarden die mank zijn worden verkocht onder: heel goed rijpaard...
de paarden die 25 jaar zijn worden verkocht als 15 jarige...
ik kan zo nog wel even doorgaan hoor maar ik denk dat het punt duidelijk is? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:40

Waarom blijven de goede daar dan staan?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:42

nee hoor...de hele goeie (niet mank,...) worden verkocht met papieren (die natuurlijk niet helemaal kloppen als je het nagaat)
en het zijn de hele goede die voor meer dan 1000 euro verkocht worden en de minder goede voor ongeveer 300-600 euro

lyly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:04

ik ga ook naar de opendeurdag dan
en ik kom ook met spandoeken en weet ik wat

en russel alle soorten paarden worden verkocht
mank of niet, heel goed of minder goede
zolang ze er maar geld voor krijgen