Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Royaltjuh schreef:*lacht in dr vuistje*
Tsja, ik heb me er maar buiten gehouden deze week.
Ik woon in de buurt, ken de dorpsroddels als geen ander en weet ook hoe snel zoiets opgeblazen wordt.
Ik zou het eerst zelf willen zien voordat ik actie ga ondernemen, op verhalen van anderen kan je geen conclusie baseren.
En aangezien de desbetreffende instanties er al zijn geweest en dit zaakje goed bevonden hebben, wie is de rest vd wereld dan om daar heisa over te maken.
Alleen als je die men kent, zijn verhaal erachter én het met eigen ogen hebt gezien, mag je oordelen vind ik. En dan nog is het je eigen mening.
Ik mag hopen voor de desbetreffende man dat zijn naamsbekendheid op deze manier hem verder geen ellende bezorgd.
En ook al zou hij over de hyves horen, ik zag net dat een slimmerik de Hyves niet meer openbaar heeft staan (wat ie afgelopen tijd wél was) dus ook al ziet hij het, lezen wat erop staat kan hij toch niet.
Dat hij die paarden iets te lang heeft laten liggen is niet oke, maar dat heeft ie al op z'n bordje gehad. klaar toch!? Kan ie van leren.
Nou, 't hele verhaal zal wel met een sisser aflopen
jury schreef:karina1977 schreef:
dit vind ik onzin .
bij mij zijn er helaas 3 ponys dood gegaan dit jaar .
1 had zijn beentje ontkoot en kon niet meer geholpen worden en hebben we in laten slapen .
1 fries met een auortascheur .
en een merrie die tijdens bevalling van te vroeg veulen is overleden oorzaak verder onbekend .
En geloof me ik verzorg mijn beesten vaak nog beter als mezelf dingen gebeuren en zulke uitspraken raken kant nog wal
niemand weet zeker waardoor deze 2 paarden van de handelaar zijn overleden zolang er geen autopsie is vericht .
en jij hebt ze ook 2 weken laten liggen?
.
flitzz schreef:Misschien een beetje oftopic, wij hebben voor een aantal jaren terug een paard moeten laten inslapen, op oudjaarsdag, het heeft bijna 14 dagen geduurd voordat rendac ons paard had op gehaald. Ondanks dat ik regelmatig belde waarom ze het paard niet kwamen ophalen. Gelukkig voor ons vroor het toen... Reactie van Rendac "oeps, sorry vergeten".
Het kan dus best zijn dat deze man ook rendac gebeld heeft, maar dat deze het "gewoon" zijn vergeten.
Ik heb toen ook de db en de politie aan de deur gehad. Dat dat paard opgeruimd moest worden. Het paard lag afgedekt onder een zijl, met veel stenen op het zijl. Helaas zijn er altijd mensen die nieuwsgierig zijn, en zich helemaal wezenloos schrokken omdat ze zonodig het zijl moesten optillen. Met gevolg dat ik weer de politie of de db aan de deur had.
_likepink_ schreef:Ik had in het vorige topic vermeld dat ik foto's zou maken van de pony's.
Alleen ben doodziek en lig nu met 40 graden koorts.
Maar gister ochtend mocht wel snel met me moeder langs de pony's rijden.Had helaas geen fototoestel bij me,en hoop dat ik van eht weekend beter ben en er dan wel heen kan.
Maargoed.Hoe veel verdient de AID welniet aan die rozema?
GATVERDAMME,
Ik heb wel degelijk overgegeven,
3 shetjes wes droes,Kin helemaal open.
een ander ponytje die probeerde te vechten om uit het prikkeldraad te komen.
pony's die aan elkaar vreten,
en wat hardvoer over de wei gegooit?Niks was te zien.
Erlag ook nog een bloedbad ergens achter in de wei waar nog een doodpaard bij lag.
Ik zat de hele dag te kotsen...
En dat maakt mij niet wijs die goed voor z'n paartden zorgt.
Echt walgelijk.
jury schreef:karina, al er 2 paarden in zo'n korte tijd achter elkaar dood gaan dan heb je of enorme pech of er is iets anders aan de hand.
Kymalin, op welke dag was deze uitzending, want link gaat naar agenda maar niet direct naar het filmpje
Alet74 schreef:En wil erbij zeggen dat de paarden gekocht zijn op een markt als zijnde niet in een goede conditie en wij niet weten wat eraan gedaan wordt... Het blijft lastig om hier echt iets gefundeerds over te kunnen zeggen, zo niet onmogelijk.

IrisLove schreef:Beetje jammer alleen weer dat de DB helaas ook niet allemaal "deskundigen" in huis heeft...
Ik kan vanaf hier de situatie niet zien natuurlijk, maar ik vertrouw ook niet blind op de bevindingen van de DB!!
En feit blijft dat je, in mijn ogen, als je je dieren goed verzorgd, je geen kadavers twee weken laat liggen!
Nicole288 schreef:Ik vind het apart dat de AID nu ineens met dit bericht komt, terwijl er nav het vorige bericht van de AID vorige week juist gesproken werd over zwakke en zieke dieren:
"Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging nog gewoon door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat."
En nu zijn de dieren ineens in een goede conditie. Dat rijmt niet met elkaar.
Nicole288 schreef:Maar dat is toch juist mijn punt? De AID zegt nu dat ze de paarden geinspecteerd hebben, dat ze niet zwak en ziek zijn, niet mager zijn en in goede conditie zijn. Dat vind ik een vreemd bericht zo kort na hun eerdere berichtgeving hierover
Kymalin schreef:Ik heb van de week een filmpje gezien op tv drenthe waarop wat pony's van hem te zien waren, visje was graatmager, 2 minishetjes trokken nog even hun achterpootjes uit het platliggende prikkeldraad, verderop lag een paard van een dood paard.... Ik vind het geen poch... En misschien dat het allemaal wel meevalt maar ik vind toch dat je je paard niet 2 weken in het land laat liggen. En voor zij die zeggen dat de Rendac niet op tijd komt; zal wel, maar dan laat je zo'n beest nog niet tussen de levende beesten liggen.
Hierbij een linkje naar de uitzending van TV Drenthe waarin de pony's te zien zijn en de man zelf aan het woord komt. Kijk en oordeel zelf! http://www.rtvdrenthe.nl/306aa9c6-2070- ... %20ACTUEEL
Nicole288 schreef:[*olduser*]: Nou dan moet je het interview met die AID man even beluisteren, die zegt dus letterlijk dat ze niet zwak of ziek zijn, niet mager zijn en in goede conditie zijn.