Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
noudy schreef:bvw schreef:Toch is het een raar zaakje, op de tv beelden was ook een been te zien van een paard.
Alléén een been, de rest van het paard zat er niet aan...
Hoe bedoel je???
KiWiKo schreef:ik heb al begrepen van een kennis van mij die daar in de buurt woont dat er gewoon altijd ruwvoer in het land ligt en dat er inderdaad een schuilstal aanwezig is
dus dan is er geen sprake van verwaarlozing........ ruwvoer onbeperkt, en een schuilstal............. EN op het land........
Dat is toch de manier om een paard te moeten houden?
... 2 weken lang.
.
hoelang het dier daar gelegen heeft........ feit is dat het dood is gegaan op zijn land
dat zegt niks 
Rendac bellen en het dier aan de kant van de weg leggen.
............ alleen is dat wat lastig in een geval als deze als er plots een dood ligt......... en je komt dan even niet...... bvw schreef:Met alléén een schuilstal en ruwvoer onderhoudt je geen paard/pony.
Ook het verhaal dat het ene paard is verdronken is raar...
aisie schreef:Als paarden in zo'n slechte toestand verkeren dan hebben ze naar mijn idee wel wat meer verzorging dan alleen wat ruwvoer en een bak water nodig.
Nicole288 schreef:bvw schreef:Met alléén een schuilstal en ruwvoer onderhoudt je geen paard/pony.
Ook het verhaal dat het ene paard is verdronken is raar...
Daar kom je toch best een heel eind mee, water erbij en wat wil je nog meer?
Maar wat is er raar aan dat verdronken paard, dat komt echt vaker voor
).KiWiKo schreef:Paintlinger schreef:Nee natuurlijk niet, maar het is ook levend spul...(opfok).
Het zal best dat je dan meer uitval hebt.....maar toch vind ik het belachelijk, vooral omdat er volgens getuigen veel meer paarden doodgegaan zijn.
Tuurlijk gaan er veel meer doodhij koopt ze per dozijn........... zonder te kijken, het is betalen en inladen.........
hij hoopt ze ook weer alle 12 te verkopen, want dan leveren ze geld op.......... Dood leveren ze namelijk niks op......... dus hij zal er alles aan doen binnen zijn budget per paard om het in leven te houden.......
bvw schreef:Hey Mirthe! Nietap valt echt onder Drenthe...![]()
Maar een boete heeft hij sowieso al gehad, een goed geweten heeft hij dus niet!
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4097010.ece/Slachting_onder_zwakke_paarden_in_Nietap