Opnieuw een dood paard in Nietap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: Weer dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:12

Als 't helpt voor die arme dieren ben ik voor.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:13

Ninx schreef:
IK ZEG ACTIE; NU!!!!!

Een kennisje van me opperde gisteren het volgende toen ik aangaf dat het toch niet kan gebeuren dat deze dieren verkommeren:

wat we wel zouden kunnen doen, is een petitie opstarten en heel bokt zn naam laten noteren, als echt iedereen reageerd, dan halen we zeker weten de 10.000 handtekeningen/namen en mss is daar wat mogelijk mee? Minister van landbouw en verkeer is daar mss wel gecharmeerd van en partij vd dieren inschakelen om ons te steunen in die petitie?
Is dat een idee?

Wie is er ook klaar voor actie? Hier boos gaan zitten typen helpt die beesten niet.
De crux zit em uiteindelijk in die markten, daar begint de ellende. Er wordt gehandeld en gesleept met dieren die direct netjes richting slachthuis moeten.
Overigens geldt dit ook voor alle mensen die hun zgn 'dierbare' dieren verhandelen op Marktplaats om ze een mooie oude dag te gunnen. Jaja, een mooie oude dag geef je het dier zelf en anders laat je het dier slachten.... weglopen voor je verantwoordelijkheden noemen ze dat.

Godsamme, wat ben ik woest.

Goed idee! Ik ben er klaar voor!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:14

ninx ik ga met je mee Haha!

dingetje

frisiangirl schreef:
Hij gooit het er gewoon op dat hij ze zo gekocht heeft en dat sommige gewoon niet te redden zijn....een verklaring waardoor de AID geen poot om op te staan heeft.... Misselijk

magriet schreef:
Toch niet te geloven dt dit in nederland gebeurt. ik vraag me uberhoabt af of er wel een dierenarts bij is geweest.

Dit vraag ik me dus ook af.
Ik denk dat de AID er met een dierenarts naartoe moet om te kijken of de verklaring van die handelaar wel klopt. Ik denk het niet.. dus dan zou er wel actie ondernomen kunnen worden...
Het is toch te zot voor woorden dat die handelaar dit zomaar kan doen!!!

_Kimmm

Ik ben er ook klaar voor start een topic zou ik zeggen , zodat iedreen zijn naam onder het lijstje kunnen zetten en uit eindelijk weet k zeker dat we een hoop mensen krijgen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:19

dingetje schreef:
frisiangirl schreef:
Hij gooit het er gewoon op dat hij ze zo gekocht heeft en dat sommige gewoon niet te redden zijn....een verklaring waardoor de AID geen poot om op te staan heeft.... Misselijk

magriet schreef:
Toch niet te geloven dt dit in nederland gebeurt. ik vraag me uberhoabt af of er wel een dierenarts bij is geweest.

Dit vraag ik me dus ook af.
Ik denk dat de AID er met een dierenarts naartoe moet om te kijken of de verklaring van die handelaar wel klopt. Ik denk het niet.. dus dan zou er wel actie ondernomen kunnen worden...
Het is toch te zot voor woorden dat die handelaar dit zomaar kan doen!!!

Citaat:
Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging nog gewoon door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat.

Dieren arts ziet geen probleem....

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:20

Kimmie_girl schreef:
Ik ben er ook klaar voor start een topic zou ik zeggen , zodat iedreen zijn naam onder het lijstje kunnen zetten en uit eindelijk weet k zeker dat we een hoop mensen krijgen!

ik doe ook mee !!!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:21

Ongelooflijk dit...
Ik heb al een mailtje richting de PvdD gestuurd om ze te wijzen op deze situatie. Hopelijk kunnen ze iets doen... Voor een handtekeningenactie ben ik ook wel in! Wie opent het topic?

Charlie_P

Ninx, lijkt me een heel goed idee!! Kom maar op!

Ninx

Je kunt je wel degelijk gaan afvragen hoe 'objectief' die man daadwerkelijk is...

Ninx

sifra01 schreef:
Ninx, lijkt me een heel goed idee!! Kom maar op!

Ik ga direct aan de gang!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:22

Ik doe mee met de handtekeningenactie!

Dit gaat te ver. Boos!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:25

Ik ben even ah uitzoeken waaraan een petitie moet voldoen om 'serieus' genomen te worden.
Ik zoek dus even eea uit en kom erop terug.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:25

jodi schreef:
Dieren arts ziet geen probleem....

Dan is dat geen goede dierenarts!
En ja.. dan kan ik vanaf mijn pc beoordelen!

Muuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:28

Jeetje.
Hier is toch geen goed woord voor over?
Dat de AID zelf maar eens gaat kijken daar.

Kom maar op met die handtekeningenactie!

lovelygirly

Ik vind het te ziek voor woorden.
Waarom moet je z'n dier zo laten leiden.
Het is te zot voor woorden.
Als het diertje echt niet meer te redden valt laat het dan slachten op inslapen, maar laat ze niet pijnlijden. pfff.

@Ninx : Goed werk joh!
We helpen je allemaal wel, ofniet dames en heren?
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 02-12-08 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Alweer 1! en omdat het een handelaar is kan er niets tegen gedaan worden? te zot voor woorden.
Weghalen die hap, kosten op eigenaar verhalen en ze ergens anders onderbrengen vanwaar ze als ze zijn aangesterkt naar een ander huis gaan.
Aantal jaren geleden hier in de buurt ook gebeurd, toen heeft de veearts uit de buurt nog 2 paarden uit zo'n situatie gekocht, zijn nu rijpaarden.

De AID krijgt zo geen goede naam

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:31

Hadden ze toch al niet Vork

Ook ik zet een handtekening als je een petitie opgestart krijgt Ninx Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:31

Ik heb inmiddels naar de moderator gemaild dat zij het even in de groep gooit, en los daarvan verzamel ik nu wat meer informatie.
Je moet het nl wel goed doen, anders wordt een petitie nogal eens geweigerd.
Is er iemand die meer ideeën heeft over hoe we het kunnen aanpakken, laat maar weten!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:32

Ninx schreef:
IK ZEG ACTIE; NU!!!!!

Een kennisje van me opperde gisteren het volgende toen ik aangaf dat het toch niet kan gebeuren dat deze dieren verkommeren:

wat we wel zouden kunnen doen, is een petitie opstarten en heel bokt zn naam laten noteren, als echt iedereen reageerd, dan halen we zeker weten de 10.000 handtekeningen/namen en mss is daar wat mogelijk mee? Minister van landbouw en verkeer is daar mss wel gecharmeerd van en partij vd dieren inschakelen om ons te steunen in die petitie?
Is dat een idee?

Wie is er ook klaar voor actie? Hier boos gaan zitten typen helpt die beesten niet.
De crux zit em uiteindelijk in die markten, daar begint de ellende. Er wordt gehandeld en gesleept met dieren die direct netjes richting slachthuis moeten.
Overigens geldt dit ook voor alle mensen die hun zgn 'dierbare' dieren verhandelen op Marktplaats om ze een mooie oude dag te gunnen. Jaja, een mooie oude dag geef je het dier zelf en anders laat je het dier slachten.... weglopen voor je verantwoordelijkheden noemen ze dat.

Godsamme, wat ben ik woest.

ik ben het er helemaal mee eens, waar slaat dit op!!! Echt weer typisch Nederland!! We openen een centraal topic waar iedereen zijn naam op gaat schrijven, en dat topic sturen we op naar die partij!!!! Arme paarden, die zijn hier de dupe van. Ook schoolkinderen die toevallig langs die weg fietsen om naar school te gaan die schrikken zich het lazerig. Ik kan hier heel boos om worden.

Tijd voor ACTIE!!!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:33

Ik wil best een petitie tekenen, alleen neemt dat ook weer de nodige tijd in beslag.

Het onderstaande zou ik ook heeeel graag willen doen. Alleen jammer dat ik niet in het bezit ben van een boerderijtje/stallen e.d.

Jacimatho schreef:
Hmmm...paardjes op de trailer zetten en breng maar hier. Ik heb wel genoeg te eten voor ze.
In en in triest dat daar niet wordt ingegrepen!!!

Jacimatho, ik wil sponseren als hier een boete uit zo komen! You go girl!!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:34

Top, hier ook nog even in het kort...de petitie is het beste via een link in een programmaatje, dan kan die link via de hyves ook doorgestuurd worden..hoe meer handtekeningen hoe beter (heb je ook nodig voor een wetsvoorstel, wij hebben wel degelijk inspraak en mss kan dat aangeboden worden, dat er eens iets gaat veranderen)..

Tot later.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:34

Jemig, dit is echt niet normaal.. Het is dat ik zelf geen weiland of stalling heb, of weet waar ik die arme diertjes heen kan brengen. Anders zou ik er vanacht heen gaan en opladen die diertjes. Dit kan écht niet. Dan maar een dief, maar 1 met een hart voor dieren.

Ik doe mee met die actie. Als ik ergens mee kan helpen, PB maar

Weet trouwens iemand de naam van die handelaar?? Even via PB..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 02-12-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:35

Bah, dit is hier vlakbij. Ben ook erg benieuwd welke veearts erbij is geweest. Als er een actie opgezet wordt doe ik mee.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:36

Van dit soort dingen wordt je toch kotsmisselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos!

Waarom kan dit soort dingen toch niet afdoende geregeld worden en is voor andere flauwek#l zaken in son landje wel van alles in wetten en regeltjes vastgelegd..... Verdrietig

Ik denk ook dat een petitie misschien wel kan helpen OK dan!

Maar het inlichten van de Partij voor de Dieren is misschien nog een beter plan omdat zij een plek hebben waar ze er vragen over mogen stellen (in de Kamer) en zo deze wantoestanden misschien ook op de agenda komen van andere politieke partijen!

Voor de toekomst: als je zelf de volgende keer mag stemmen, denk dan niet 'ach wat doet het ertoe' maar breng juist je stem uit op een partij die hier wel iets aan wil doen!

ps dit is niet bedoeld als propaganda voor een politieke partij in het bijzonder