Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:IK ZEG ACTIE; NU!!!!!
Een kennisje van me opperde gisteren het volgende toen ik aangaf dat het toch niet kan gebeuren dat deze dieren verkommeren:
wat we wel zouden kunnen doen, is een petitie opstarten en heel bokt zn naam laten noteren, als echt iedereen reageerd, dan halen we zeker weten de 10.000 handtekeningen/namen en mss is daar wat mogelijk mee? Minister van landbouw en verkeer is daar mss wel gecharmeerd van en partij vd dieren inschakelen om ons te steunen in die petitie?
Is dat een idee?
Wie is er ook klaar voor actie? Hier boos gaan zitten typen helpt die beesten niet.
De crux zit em uiteindelijk in die markten, daar begint de ellende. Er wordt gehandeld en gesleept met dieren die direct netjes richting slachthuis moeten.
Overigens geldt dit ook voor alle mensen die hun zgn 'dierbare' dieren verhandelen op Marktplaats om ze een mooie oude dag te gunnen. Jaja, een mooie oude dag geef je het dier zelf en anders laat je het dier slachten.... weglopen voor je verantwoordelijkheden noemen ze dat.
Godsamme, wat ben ik woest.
frisiangirl schreef:Hij gooit het er gewoon op dat hij ze zo gekocht heeft en dat sommige gewoon niet te redden zijn....een verklaring waardoor de AID geen poot om op te staan heeft....
magriet schreef:Toch niet te geloven dt dit in nederland gebeurt. ik vraag me uberhoabt af of er wel een dierenarts bij is geweest.

dingetje schreef:frisiangirl schreef:Hij gooit het er gewoon op dat hij ze zo gekocht heeft en dat sommige gewoon niet te redden zijn....een verklaring waardoor de AID geen poot om op te staan heeft....magriet schreef:Toch niet te geloven dt dit in nederland gebeurt. ik vraag me uberhoabt af of er wel een dierenarts bij is geweest.
Dit vraag ik me dus ook af.
Ik denk dat de AID er met een dierenarts naartoe moet om te kijken of de verklaring van die handelaar wel klopt. Ik denk het niet.. dus dan zou er wel actie ondernomen kunnen worden...
Het is toch te zot voor woorden dat die handelaar dit zomaar kan doen!!!
Citaat:Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging nog gewoon door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat.
Kimmie_girl schreef:Ik ben er ook klaar voor start een topic zou ik zeggen , zodat iedreen zijn naam onder het lijstje kunnen zetten en uit eindelijk weet k zeker dat we een hoop mensen krijgen!
sifra01 schreef:Ninx, lijkt me een heel goed idee!! Kom maar op!
jodi schreef:Dieren arts ziet geen probleem....

Ninx schreef:IK ZEG ACTIE; NU!!!!!
Een kennisje van me opperde gisteren het volgende toen ik aangaf dat het toch niet kan gebeuren dat deze dieren verkommeren:
wat we wel zouden kunnen doen, is een petitie opstarten en heel bokt zn naam laten noteren, als echt iedereen reageerd, dan halen we zeker weten de 10.000 handtekeningen/namen en mss is daar wat mogelijk mee? Minister van landbouw en verkeer is daar mss wel gecharmeerd van en partij vd dieren inschakelen om ons te steunen in die petitie?
Is dat een idee?
Wie is er ook klaar voor actie? Hier boos gaan zitten typen helpt die beesten niet.
De crux zit em uiteindelijk in die markten, daar begint de ellende. Er wordt gehandeld en gesleept met dieren die direct netjes richting slachthuis moeten.
Overigens geldt dit ook voor alle mensen die hun zgn 'dierbare' dieren verhandelen op Marktplaats om ze een mooie oude dag te gunnen. Jaja, een mooie oude dag geef je het dier zelf en anders laat je het dier slachten.... weglopen voor je verantwoordelijkheden noemen ze dat.
Godsamme, wat ben ik woest.
Jacimatho schreef:Hmmm...paardjes op de trailer zetten en breng maar hier. Ik heb wel genoeg te eten voor ze.
In en in triest dat daar niet wordt ingegrepen!!!