Drama voor Mary King tijdens Express Eventing in Cardiff

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Baal

Re: Drama voor Mary King tijdens Express Eventing in Cardiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:55

Ik ben van mening veranderd:
Parcoursbouwer en Technisch Afgevaardigde schorsen gedurende een onderzoek instellen. Pas als de oorzaak bekend is: maatregelen nemen om herhaling te voorkomen en schorsing opheffen.
Vergelijk het met bv. Formule1: als dáár een coureur door een fout in het parcours over de kop vliegt, volgt er ook een onderzoek waaruit maatregelen voortvloeien om herhaling te voorkomen (er zal in ieders geval voorlopig niet meer op dat parcours gereden worden).

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:13

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:27

Wordt nu wel nieuwsgierig: wanneer is iemand een 4* ruiter ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:19

wat een akelig ongeluk, hij landt bovenop de punt Verdrietig

Baal, ik wil de qualificatie eisen wel opzoeken voor je, waarom wil je het weten? Overigens ben ik volkomen voorstander van een onderzoek naar de oorzaak, ik weet alleen niet of een schorsing daar veel aan bijdraagt.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:33

Lielle,
In mijn ogen gaat het al mis tussen die twee laatste sprongen in, net alsof de ruiter het even laat afweten. Maar ik ben een leek.

Over een schorsing: lijkt me logisch dat dit parcourbouwers team eventjes niet aan de slag gaat om herhaling te voorkomen. Ik neem aan dat de afgehaakte ruiters dit ook fijn vinden: zo besparen ze zich een kostbare voorbereiding op een slecht te rijden parcours.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:37

Ik heb de film gezien, voor mijn gevoel krijgt het paard een verkeerde afstand, mss door een gebrek aan ritme, en landt hij daardoor op de punt. Rest kom ik nog even uitgebreider op terug.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:47

Het is een hele nare val!! Naar om te zien ook.
Ik ken Wim Grens, als Technisch Adviseur van de SGW.. We trainen wel eens met hem en komen hem tegen op de crossen.. Hij beoordeelt de te rijden afstanden en beoordeelt de hindernissen op veiligheid/de juiste verhoudingen van de zwaarte van de cross. Als we met hem de cross gaan lopen is dat erg leerzaam, hij laat dan z'n visie er op los.
Ik ben benieuwd wat er dan uit het onderzoek komt, als ze zich er in gaan verdiepen.

Ik snap wel wat Baal bedoelt, echter is elke cross weer anders en zijn er vrijwel altijd andere factoren in het spel. Een crossbouwer uit zijn functie zetten is dan niet echt zinvol, zo'n crossbouwer voldoet aan de eisen en heeft waarschijnlijk ook een heleboel goede crossen gebouwd. Uiteraard hebben een aantal crossbouwers een reputatie dat ze zwaar bouwen in de zin van technisch.. Maar hier train je ook op.
Ik denk wel dat het zinvol is om te kijken waar het mis ging, niet om de crossbouwer uit z'n functie te zetten. Die had dit natuurlijk ook niet voorzien.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:05

Zonde...
Maar op het filmpje komt ze helemaal niet mee, ze houdt hem tegen lijkt het wel... zou ze de afstand helemaal verkeerd ingeschat hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:19

ik kan dat niet beoordelen op zo'n klein beeld, en ik doe er dus ook geen uitspraken over.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:36

Oef, wat een akelige val Scheve mond

Dat eerste puntje ging nog prima en op die tweede ging het helemaal mis Scheve mond

Toch raar om zo'n filmpje te kijken te weten hoe het gaat eindigen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:51

Heel triest!
Het is inderdaad naar om te kijken terwijl je wéét wat er gaat gebeuren, alleen niet wannéér. Beetje een spookhuis effect...

Het lijkt inderdaad dat het paard net lekker bij de sprong komt en te vroeg gaat. Dat kan altijd een keer gebeuren en het is heel naar dat het zo is afgelopen.