Het is een hele nare val!! Naar om te zien ook.
Ik ken Wim Grens, als Technisch Adviseur van de SGW.. We trainen wel eens met hem en komen hem tegen op de crossen.. Hij beoordeelt de te rijden afstanden en beoordeelt de hindernissen op veiligheid/de juiste verhoudingen van de zwaarte van de cross. Als we met hem de cross gaan lopen is dat erg leerzaam, hij laat dan z'n visie er op los.
Ik ben benieuwd wat er dan uit het onderzoek komt, als ze zich er in gaan verdiepen.
Ik snap wel wat Baal bedoelt, echter is elke cross weer anders en zijn er vrijwel altijd andere factoren in het spel. Een crossbouwer uit zijn functie zetten is dan niet echt zinvol, zo'n crossbouwer voldoet aan de eisen en heeft waarschijnlijk ook een heleboel goede crossen gebouwd. Uiteraard hebben een aantal crossbouwers een reputatie dat ze zwaar bouwen in de zin van technisch.. Maar hier train je ook op.
Ik denk wel dat het zinvol is om te kijken waar het mis ging, niet om de crossbouwer uit z'n functie te zetten. Die had dit natuurlijk ook niet voorzien.