Dood paard uit wei in Nietap eindelijk weggehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Dood paard uit wei in Nietap eindelijk weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:41

wel goed dat het dode paard daar eindelijk weg is. maar als het daar echt zo slecht is waarom grijpt er dan geen instantie in!
bah ik zou zo morgen naar drenthe rijden om te kijken wat en hoe...

wiezewoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:35

Yoshino schreef:
Cayenne schreef:
De Algemene Inspectiedienst zegt niet in te kunnen grijpen nu een onafhankelijke dierenarts heeft verklaard dat de situatie nog net binnen de wettelijke grenzen ligt.

Binnen de wettelijke grenzen?
Volgens deze DA is t dus nog legaal ook......
Om te janken. Huilen

Inderdaad!!!Om te janken!!!
Wat is dat dan voor een dierenarts dan zeg je toch zeker als arts dat het niet meer kan zodat de dieren daar weg gehaald worden!!!
Degene van wie die dieren zijn moesten ze ook es door de rotzooi rollen en niks te vreten geven en zonder jas buiten laten!!!
Wat word/is het toch een omgekeerde wereld!! Huilen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:25

Fijn dat ie is opgehaald, maar je zou maar degene zijn die 'm op moet halen Misselijk

reintje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:10

Het is een drama dat instanties geen verantwoordelijkheid nemen en verklaren dat ze het niet hebben geweten.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:23

oh! echt pffff ik had net een bord eten voor me staan maar serieus dat ik nu geen eten meer hoef!!!!

echt! kotsmisselijk word ik hiervan!!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren

de nederlandse wet over het houden van dieren moet nu toch echt maar eens streng aangepast worden!!!

edit; dit stuk heb ik naar sbs hart van nederland gestuurd.

zie net dat ik dit artikel ben vergeten dus die stuur ik nog ff na.

Hallo,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende en hoop ik dat u er wat mee doet om het in de uitzending te laten zien:

(26/11/08)

In een weiland aan de Meerweg bij Nietap (provincie Drenthe) ligt sinds ruim een week een dood paard.

Het beest is aangevreten. Wat er met het dier is gebeurd, is onbekend.
Ook is het onduidelijk wie de eigenaar van het paard is.

De politie en de gemeente Noordenveld weten dat het paard er ligt, maar ondernemen tot nu toe echter helemaal niets.

De Algemene Inspectiedienst is ook ingeschakeld, maar die vindt dat de eigenaar verantwoordelijk is.

Let op! De volgende foto kan als zeer schokkend worden ervaren!

http://www.rtvnoord.nl/ftp/foto/081126-paard.jpg

(27/11/08)

http://www.dvhn.nl
Paardenhandelaar gooit zieke dieren bij elkaar op het land.

Een boete voor overtreding van de destructiewet en een waarschuwing om beter op zijn paarden en pony's te letten. Meer zit er volgens de Algemene Inspectie Dienst van het ministerie van landbouw niet in als reactie op meldingen van ernstige dierenkwelling in Nietap.

Sinds de Zuidlaardermarkt lopen in een weiland aan de Meerweg tientallen paarden en pony's, waarvan een groot aantal zeer zwak en ernstig ziek. Volgens onbevestigde berichten zijn er al zeker tien paarden en pony's overleden.

Een van de kadavers heeft tenminste een week in het weiland gelegen. Het was al in vergaande staat van ontbinding en aangevreten. De dierenkwelling is gemeld bij de gemeente Noordenveld, de politie en de Algemene Inspectiedienst. De gemeente zegt diverse keren de inspectiedienst te hebben gewezen op de slechte gezondheidstoestand van de dieren in het weiland.

Zelf kan de gemeente geen actie ondernemen, omdat het gaat om een paardenhandelaar. Een gemeentewoordvoerder spreekt wel van frustraties, omdat het kadaver ondanks diverse meldingen niet werd weggehaald. Ook het feit dat de betreffende eigenaar niet kan worden aangesproken op de behandeling van zijn dieren is volgens de gemeente lastig te accepteren. De politie komt meestal pas in beeld als er dieren in beslag moeten worden genomen wegens dierenkwelling.

Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging nog gewoon door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat.

Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

(28/11/08)

http://www.rtvdrenthe.nl

Het dode paard dat al zo'n 2 weken in een weiland aan de Meerweg in Nietap ligt, is nog steeds niet weggehaald.

Wat er met het dier is gebeurd is onbekend. De eigenaar zou in het verleden meerdere paarden verwaarloosd hebben. De politie en de gemeente Noordenveld weten dat het paard er ligt, maar ondernemen tot nu toe niets.

De Algemene Inspectiedienst heeft de eigenaar inmiddels een proces verbaal gegeven.
De man moet het dier zo snel mogelijk weghalen en aanbieden aan een destructiebedrijf.

Luister hier naar een uitgebreide verklaring van de lokale wethouder.

Ondertussen is het kadaver opgeruimd.

Dit soort dierenleed moet stoppen en ik hoop dat Hart van Nederland nu ook haar HART laat spreken er er wat mee doet en dit onder de mensen brengt.

Zo kunnen we ook de aandacht vragen van hulpschieters voor bijvoorbeeld voer en dierenartskosten.

Deze paarden verdienen het niet om zo aan hun einde te komen! Geen enkel dier verdiend dat en dat moet de mensen maar eens duidelijk worden!

Ik hoop op een reactie.

alvast bedankt

Mvg

Sabine Wanders

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:51

ik zie nu net dat de link naar het geluidsfragment het niet doe, dus als iemand die voor me heeft zonder dat het een windows mediaplayer bestand is?

alvast bedankt

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:15

Als er gedemonstreerd gaat worden, ben ik er bij hoor.... Dit kan, mag niet!!!! Stoom uit je oren

Imed_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:28

goed dat die daar dan eindelijk weg is.