Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Anya schreef:ik denk dat de doelen op van die paarden die in hun eentje staan te verpieteren in de wei. Dat is ook wel triest. Maar als je niet weet wat je schrijft.. schrijf dan niks. In plaats van domme suggestieve stukjes. Kortom: laten ze zich bij geitjes en hangbuikzwijntjes houden.
Anya schreef:Nee FNRS moet je gemiddeld zeker niet zijn. Weidegang me hoela.. Veiligheidscertificaat. Dáár gaat het om. Als ge maar met cap rijdt, dan is alles goed .

storrum schreef:Anya schreef:Nee FNRS moet je gemiddeld zeker niet zijn. Weidegang me hoela.. Veiligheidscertificaat. Dáár gaat het om. Als ge maar met cap rijdt, dan is alles goed .
En een goeie kantine natuurlijk.... met veul bier! Want na de les willen we:....... Juist!
Citaat:Volgens mij kan ik ze beter naar een manege of een hobbygeitenhouder brengen. Daar zijn ze echt veel beter af als ik dat zo lees.
hoog, maar wie een paard wil, moet eerst maar eens wennen aan veel geld uitgeven. randalinpony schreef:Citaat:Volgens mij kan ik ze beter naar een manege of een hobbygeitenhouder brengen. Daar zijn ze echt veel beter af als ik dat zo lees.
Ik wás hobbygeitenhouder voor ik met de ponyfokkerij begon.![]()
![]()
Het komt dan ook allemaal goed als jullie bij mij een cursus komen volgen.
Rubberlaarzen meenemen. Het is erg belangrijk dat je een werkstage komt houden, maandjelang dagelijks of zo... Poepscheppen mag natural (paddock) of met stro erbij.![]()
Tarieven zijn natuurlijkhoog, maar wie een paard wil, moet eerst maar eens wennen aan veel geld uitgeven.
als zij o.a. de verantwoording krijgen om nwe paardeneigenaren beinvloeden. Aangezien ze zelf hun paarden al continu op stal houden en nou niet bepaald per se zo paardgericht bezig zijn. Welnee, het draait daar ook om de commercie, om de ruiter en niet om het paard.
. Daar kan ik oprecht verdrietig van worden, want het paard is altijd de dupe. Daar mag van mij zeker iets aan gedaan worden, maar of dit DE weg is????? Heb er zeer zware bedenkingen bij.....
. Hahaha, zouden deze mensen eens even bij mij langs willen komen om de paarden op het land bij ons te observeren? Jongens, jullie zijn van harte welkom en dan laat ik mijn paard wel even een weekje of langer staan, ok? Oh god, wat heeft hij het zwaar op het land, als hij niet gereden wordt.

Anya schreef:Woehahah laten ze zich bij geitjes houden die NBvH.
Als ergens paarden verrot bespierd rondlopen, achter elkaar aan veel te veel rondjes schuiven met niet passend tuig en aan de binnenteugel sjorrende bonkende ruiters op de rug dan is het wel in een manege. En dan heb ik het nog niet over weidegang (die doorgaans ontbreekt) of andere essentiële dingen.
Maneges die voorlichting moeten gaan geven. Laat me niet lachen.
Arabesk schreef:op die manege met stands geven ze ook nog theorieles over het houden van paarden
) over het juiste lichaamsgebruik van het paard e.d. hebben..... Ik ben daar echt geshockeerd van. Niet dat ik het allemaal perfect weet, maar ik verdiep me er wel in en probeer d.m.v. les mijn jonge paard goed te beleren. Dat is wel het minste wat je doen kunt, toch?
!!!