Dood paard na twee weken nog steeds niet weggehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Dood paard na twee weken nog steeds niet weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:16

waarom laat de gemeente het paard niet ophalen voor destructie? De rekening kan dan toch naar de eigenaar worden gestuurd?

Blijkbaar is de AID al vaker bij deze man geweest en is het tot nu toe nog te goed gesteld geweest met de paarden dat ze nu niet tot actie overgaan.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:47

Joto schreef:
http://www.rtvdrenthe.nl

NIETAP - Het dode paard dat al bijna 2 weken in een wei bij Nietap lag is opgehaald door een destructiebedrijf.

Maar in het weiland aan de Meerweg staan nog steeds pony's en paarden onder erbarmelijke omstandigheden, zegt buurtbewoonster Tiny Smilda. Ze maakt zich zorgen over de situatie en heeft inmiddels bij meerdere instantie aangeklopt om een einde aan de situatie te maken.
De Algemene Inspectiedienst zegt niet in te kunnen grijpen nu een onafhankelijke dierenarts heeft verklaard dat de situatie nog net binnen de wettelijke grenzen ligt. Wel is inmiddels een boete opgelegd omdat een dood paard bijna 2 weken in de wei bleef liggen. Wethouder Jacob Dam van Noordenveld blijft er bij dat hij pas donderdag over de situatie is geïnformeerd.

dus het kadaver is weg!

nu de levende dieren nog liefst vandaag nog!!!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:50

wettelijk gezien ??

dan mag die betreffende dierenarts mij vertellen wat wettelijk is ....
nog in leven of ....op sterven na dood !

Als het volgende paard binnenkort weer ligt waar is dat aan te wijten ?
juustum dan weet ineens niemand er meer wat vanaf !

kortom ik vind dit schofterig !
er worden inspecties gedaan , als je bij een inspectie iets aantreft wat je niet aanstaat , dan zoek je de eigenaar op en wijs je die erop , heeft de eigenaar binnen de bepaalde tijd dat de inspectie langs is geweest nog niks aan de situatie gedaan ....dan haal je de lid erbij !
de lid moet ook eerst een waarschuwing geven en werkt dat niet dan worden er andere stappen ondernomen.
zoals ik lees is deze man meerdere malen gewaarschuwd !
waarom word er dan is vredesnaam niks gedaan aan deze situatie ?

ik kan me hier zo kwaad om maken , dit is toch geen dieren liefde meer ?
dit is dierenleed !

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:36

Vet zielig! Mijn vader heeft het paard ook zien liggen een paar dagen geleden.
Als je een goede eigenaar bent zie je toch meteen dat je paard dood in de wei ligt en doe je er wat aan!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:45

blijkt maar weer dat ook in nederland niet alles tip top geregeld is..

lig er een zeil of een laken overheen! dit kun je mensen toch niet aandoen als ze langs z'n wei lopen Ach gut

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:50

Wat een gezeur weer zeg, tis ook nooit goed..... De ene keer is Nederland een land van niks met al die regels, en de andere keer is het belachelijk omdat de staat niet al je problemen oplost. Onzin....

cleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:52

Schandalig. Echt ongeloofelijk dat er niet allang ingegrepen is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:55

Laat de gemeente voor straf een week lang naar Animal Cops kijken op ANIMAL planet. Je kan nog alles zeggen van Amerika, maar daar weten ze wel van straffen! En in beslag nemen. Altijd dat rotgeld om zo'n beestje op te halen.. Nee geld gaat vóór het welzijn van het beestje!

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:11

Welzijn van het beestje? Die was al lang dood hoor..... En strenger straffen, ja dat werkt uitstekend, de gevangenissen zitten daar stampvol......

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:12

man man ruim gewoon dat beest op en klaar. wat doet dat volk bij de gemeente eigenlijk, loon ontvangen maar geen poot uitsteken. door de ene wet kan de andere niet uitgevoerd worden, slaat toch nergens op

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:24

Arretje schreef:
Wat een gezeur weer zeg, tis ook nooit goed..... De ene keer is Nederland een land van niks met al die regels, en de andere keer is het belachelijk omdat de staat niet al je problemen oplost. Onzin....

Noem het maar gezeur, het gaat er meer om dat er zoveel regeltjes zijn die gewoon te belachelijk voor woorden zijn maar als het op dierenleed aankomt is er niemand thuis, vele van ons zouden het zeker graag zelf op willen lossen maar tja dat mag niet van de staat, mijn problemen kan ik zelf wel oplossen maar zou wel graag zien dat de staat hier ingrijpt, doen ze tenminste nog eens iets nuttigs van onze belastingscenten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:25

Arretje schreef:
Welzijn van het beestje? Die was al lang dood hoor..... En strenger straffen, ja dat werkt uitstekend, de gevangenissen zitten daar stampvol......

hier ook hoor!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:22

En dat kan weer alleen hier in nederland hoor.

Wat verstaat die stomme dierenarts wel niet voor wettelijk dan! Zo'n vent moeten ze ook dood schietenn (bij wijze van spreken), en dat noemt zich dan dierenarts

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:24

als de paarden eten en drinken hebben en geen dringende medische zorg, wordt er aan de basisbehoeftes voldaan.......... dus is het goed..........

voordat we deze man aan de schandpaal nagelen is het misschien eens verstandig om er over na te denken hoe deze meneer aan zijn paarden komt.......... namelijk de overblijvers van de markten koopt hij op........

dus dat spul wat niemand anders wil, maar wel verkocht is door een eigenaar omdat het te oud, kapot of weet ik veel was........

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:27

KiWiKo schreef:
voordat we deze man aan de schandpaal nagelen is het misschien eens verstandig om er over na te denken hoe deze meneer aan zijn paarden komt.......... namelijk de overblijvers van de markten koopt hij op........

Vervolgens zijn deze dieren zijn eigendom en hoort hij er gewoon voor te zorgen, en niet zo dat "de situatie nog net binnen de wettelijke grenzen ligt"

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:31

onvoorstelbaar zoiets!!

Als de eigenaar er zou wonen zouden ze hem ik weet niet wat aandoen (boete, dreigementen blabla). Tuurlijk heeft een paard een eigenaar maar als die er blijkbaar niet is moet de gemeente toch in aktie komen!

Het is natuurlijk zoveel werk om even de kadverdienst te bellen!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:33

die man komt er mee weg omdat hij ze zogenaamd zo gekocht heeft, niets meer en niets minder.
Als het goed is is er en actie op komst heb ik me laten vertellen hier, ik hoop dat het door gaat, met spandoeken daar voor het weiland staan, zijner nog gegadigde hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:35

Met spandoeken bij het weiland gaan staan? ik denk dat dat verspilde energie is.
En hoezo zou deze man ze niet zo hebben gekocht??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:37

Nicole288 schreef:
KiWiKo schreef:

Vervolgens zijn deze dieren zijn eigendom en hoort hij er gewoon voor te zorgen, en niet zo dat "de situatie nog net binnen de wettelijke grenzen ligt"

Die dieren moeten die man geld opleveren, een dood paard levert niks op...............

en eten, drinken zijn de enige behoeftes die een paard feitelijk nodig heeft........

ik snap wel dat mensen mij niet begrijpen nu............ maar de enige reden dat deze man, deze paarden heeft is omdat er iemand in dat paard zn leven gekozen heeft voor verkoop......... verkoop in de kneuzenhandel........ en de kneuzenhandel is een bizarre handel.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:39

Dan heb ik toch een kronkel want ik snap het heel goed. Vandaar ook dat ik zelf liever een oud paard of eentje waar ik echt niks in zie liever naar de slacht breng dan verkoop aan zo'n handelaartje.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:58

KiWiKo schreef:
Die dieren moeten die man geld opleveren, een dood paard levert niks op...............

en eten, drinken zijn de enige behoeftes die een paard feitelijk nodig heeft........

ik snap wel dat mensen mij niet begrijpen nu............ maar de enige reden dat deze man, deze paarden heeft is omdat er iemand in dat paard zn leven gekozen heeft voor verkoop..

De enige reden dat deze man deze paarden heeft is omdat HIJ ze heeft willen opkopen om te proberen er nog wat winst op te maken.

Als zulke achterdeurtjes er niet meer waren zouden mensen mss zelf de beslissing nemen dat het genoeg was geweest voor hun paard.
Maar dan nog, hij heeft die paarden nu staan en hoe wil hij er geld aan verdienen als ze staan in te teren?
Als de paarden er echt zo slecht aan toe zijn dat ze bij voldoende voer en water alsnog dood neervallen in zijn weiland heeft hij niet slim gekocht en is het op een nare manier wel logisch dat hij er geen veeartskosten aan zal gaan maken.
Eerlijker was geweest als de dieren rechtstreeks weggebracht waren, maar dat zal hem niet genoeg winst opleveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:00

Citaat:
De enige reden dat deze man deze paarden heeft is omdat HIJ ze heeft willen opkopen om te proberen er nog wat winst op te maken.

Bullshit, er is bij een transactie ook altijd een verkopende partij aanwezig.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:01

Ja en? Als hij er geen doel voor had gehad was hij toch voorbij gelopen? Zijn keus geweest, paard in zijn eigendom, laat het dan niet creperen op een weitje totdat het er dood bij neer valt, dan ben je toch gewoon niet goed bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:05

Weet je dan niet hoe de paardenhandel in het lagere segment in elkaar steekt?
Mensen danken paarden af, die op tweederangsmarktjes belanden en op jaarmarkten zoals Zuidlaren. En tuuuurlijk komen daar handelaren op af die trachten er geld aan te verdienen.
Dit zijn niet de beste soort paarden en dan loop je kans dat er doden vallen.
Verder hebben die paarden in Nietap eten en drinken, dus van laten creperen is geen sprake in deze context. Ik praat het niet goed maar ik vind veel reacties hier ondoordacht en niet ter zake kundig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:05

Nicole288 schreef:
KiWiKo schreef:

ik snap wel dat mensen mij niet begrijpen nu............ maar de enige reden dat deze man, deze paarden heeft is omdat er iemand in dat paard zn leven gekozen heeft voor verkoop..

Als zulke achterdeurtjes er niet meer waren zouden mensen mss zelf de beslissing nemen dat het genoeg was geweest voor hun paard.
Maar dan nog, hij heeft die paarden nu staan en hoe wil hij er geld aan verdienen als ze staan in te teren?
Als de paarden er echt zo slecht aan toe zijn dat ze bij voldoende voer en water alsnog dood neervallen in zijn weiland heeft hij niet slim gekocht en is het op een nare manier wel logisch dat hij er geen veeartskosten aan zal gaan maken.
Eerlijker was geweest als de dieren rechtstreeks weggebracht waren, maar dat zal hem niet genoeg winst opleveren?

Maar om een paard te kopen heb je nog altijd een VERKOPER nodig Lachen