Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:41

Lezen Paintlinger Haha! deze doet het niet prima.
Het is een eye-opener om een keer op de maandagavondmarkt in het naburige Tolbert te kijken, daar worden dit soort paarden voor de verkoop aangeboden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:41

Ohw.. er stond specefiek "deze" handelaar...

Nou ja.. je weet natuurlijk nooit hoe iemand is...mensen kunnen mooie praatjes hebben... vooral paardenmensen...

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:43

Dav schreef:
Bah wat'n misselijke regeltje's hebben we hier in Nederland.
Een zwak mens word alles voor gedaan en'n dier laten we gewoon lijden en doodgaan.
Bah waardeloze ....

Was maar waar dat er voor zwakke mensen alles gedaan werd, maar denk als je daar een topic over opent dat je helemaal niet goed wordt Clown
Neemt niet weg dat dit soort zaken niet mogen voortkomen! Boos! Keihard aanpakken dit soort praktijken! Duivel

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:43

Wat verschrikkelijk! Hoe kan dit nau gebeuren!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:52

suleilitha schreef:
De mensen die deze dieren aan deze handelaar verkopen zijn net zo schuldig, vinden jullie niet???

Dat zijn in mijn ogen de eerste schuldigen. Dat zijn de mensen die de paarden in een dusdanige conditie naar de markt brengen dat niemand ze wil hebben en die ze niet mee terug willen nemen, vaak mankeert er dan al zo ontzettend veel aan... Een man als deze koopt ze in wezen 'alleen maar' op (let op de aanhalingstekens, want ik keur het absoluut niet goed wat de man doet!!!). En dat is precies het probleem wat de gemeente heeft, evenals de dierenbescherming: de man heeft de toestand niet veroorzaakt, hij zorgt er alleen niet voor dat de toestand verbeterd maar gooit ze met z'n allen in het land.... Maar als die verkopers er goed voor zouden zorgen, zou zo'n man als dit geen paarden hebben om op te kopen en te laten slachten.

Ik blijf het te triest voor woorden vinden.... :N

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:56

Slachting onder zwakke paarden in Nietap

bron * DVHN | Gepubliceerd op 27 november 2008, 16:29

nietap -

Een boete voor overtreding van de destructiewet en een waarschuwing om beter op zijn paarden en pony's te letten. Meer zit er volgens de Algemene Inspectie Dienst van het ministerie van landbouw niet in als reactie op meldingen van ernstige dierenkwelling in Nietap.

Sinds de Zuidslechte gezondheidstoestand van de dieren in het weiland. Zelf kan de gemeente geen actie ondernemen, omdat het gaat om een paardenhandelaar. Een gemeentewoordvoerder spreekt wel van frustraties, omdat het kadaver ondanks diverse meldingen niet werd weggehaald. Ook het feit dat de betreffende eigenaar niet kan worden aangesproken op de behandeling van zijn dieren is volgens de gemeente lastig te accepteren. De politie komt meestal pas in beeld als er dieren in beslag moeten worden genomen wegens dierenkwelling.

Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat. Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:58

Waarom zet je dit er nog een keer neer?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:00

mikado_36 schreef:
Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

als ik deze zin begrijp weet de aid dus al veel langer wat daar speelt?
alleen dat zorgbedrijf vind ik een erg foute benaming.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:01

het is ook zeker belachelijk dat ze er niks aan kunnen doen
arme dieren Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:02

Rianneke schreef:
bah wat misselijk!!!
ik zou er bijna heen rijden met de trailer om ze op te laden en de verzorging te geven die ze nodig hebben!

nou dat had ik me dus net bedacht.
ik wil er wel een opvangen.
waar zou je dan moeten zijn?
bij de handelaar zelf of via een instantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:04

De paarden vallen nog helemaal niet onder een instantie, Ellepel en dan is de enige mogelijkheid er eentje zelf kopen van de handelaar.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:05

Wat belachelijk dat er niets aan gedaan wordt. Als ik het zo lees is het net alsof ze niets kunnen en dus ook niet willen gaan doen. Voor dat soort dieren ga je toch op zoek naar een oplossing? Wat heeft de dierenbescherming dan voor nut? Ze gaan wel kijken in het weiland bij een shet van 35 die er toch wat slechter uit ziet dan hoort, vind je het gek als zn darmen nie meer goed werken, maar dieren die staan te verhongeren laten ze staan?
Wat een meting met 2 standaarden zeg. Vreselijk! De dierenbescherming, gemeente en LID maakt zichzelf zo belachelijk.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:06

En hoe komen die zieke en zwakke paarden in handen van zo'n man, zoals het hier al eerder is neergezet, door mensen die kennelijk zelf de verantwoordelijkheid niet op zich willen nemen om uiteindelijk een knoop door te hakken en het dier een eerlijk, snel en pijnloos einde te gunnen. Marktplaats staat er vol van en hier af en toe ook. Chronisch zieke/kreupele paarden waar toch een nieuwe eigenaar voor wordt gezocht voor een appel en een ei omdat men zelf het verdriet niet aan kan en dan komt je paard bij zo iemand terecht. Bij een handelaar met een 'paardenzorgbedrijf'. Verman jezelf dan en neem je verantwoordelijkheid. Ik wil deze man niet goedpraten, het is wat mij betreft een regelrechte hufter.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:07

Doe dit met een mens en je vliegt achter de tralies, doe je 't met een dier dan krijg je gewoon een belachelijke boete...
Waar gaat de wereld in godsnaam naartoe, levenslang verbod op het houden van dieren zou zo iemand moeten krijgen!!! En zo lopen er nog veel rond...
Ik word hier echt misselijk en furieus van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:08

Dat is het ook. Maar voor hem is een paard geld. En geen levend wezen, dat blijkt wel weer.

Citaat:
Bij een handelaar met een 'paardenzorgbedrijf'.

Uhm.... hoe kom je daarbij???

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:09

BAH BAH BAH vond het andere topic al erg en nu dit
waar gaat het toch heen..

Ik vind het echt verschrikkelijk!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:12

.

maar dan bedoelen ze geen bedrijf dat zorg levert maar een bedrijf wat zorg oplevert!!!

staat er wat krom en je kunt het ook verkeerd lezen ,maar in dit geval is een zorgbedrijf een bedrijf dat dus niet goed draait.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:14

mikado_36 schreef:
Slachting onder zwakke paarden in Nietap

bron * DVHN | Gepubliceerd op 27 november 2008, 16:29

nietap -

Een boete voor overtreding van de destructiewet en een waarschuwing om beter op zijn paarden en pony's te letten. Meer zit er volgens de Algemene Inspectie Dienst van het ministerie van landbouw niet in als reactie op meldingen van ernstige dierenkwelling in Nietap.

Sinds de Zuidslechte gezondheidstoestand van de dieren in het weiland. Zelf kan de gemeente geen actie ondernemen, omdat het gaat om een paardenhandelaar. Een gemeentewoordvoerder spreekt wel van frustraties, omdat het kadaver ondanks diverse meldingen niet werd weggehaald. Ook het feit dat de betreffende eigenaar niet kan worden aangesproken op de behandeling van zijn dieren is volgens de gemeente lastig te accepteren. De politie komt meestal pas in beeld als er dieren in beslag moeten worden genomen wegens dierenkwelling.

Woordvoerder Roel Vinken van de AID stelt dat de paarden en pony's er niet gezond uit zien, maar een onafhankelijk dierenarts heeft geoordeeld dat de verzorging door de beugel kan. Dat er al meerdere zijn overleden is volgens hem te verklaren met het feit dat het om zwakke en zieke dieren gaat. Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

Als hij ze dan voor de slacht heeft gekocht, had hij ze beter gelijk naar de slager kunnen brengen ipv
dood laten gaan in de wei.Zo is het pure dierenmishandeling!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:19

en dood brengen ze ook geen geld op Ach gut (kost geld voor de rendac)

suleilitha schreef:
De paarden vallen nog helemaal niet onder een instantie, Ellepel en dan is de enige mogelijkheid er eentje zelf kopen van de handelaar.

iemand enig idee welke handelaar dat is of weet iemand hoe de dieren er uit zien verder?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:22

monzamonza schreef:
Als hij ze dan voor de slacht heeft gekocht, had hij ze beter gelijk naar de slager kunnen brengen ipv
dood laten gaan in de wei.Zo is het pure dierenmishandeling!

Helemaal mee eens... Zo'n einde wens je niemand toe, geen mens, geen dier. Ik vind dat zulke mensen hard moeten worden aangepakt, het verbaast me nog elke dag dat zo iemand ook maar een oog toe kan doen 's nachts!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:36

jeetje dat iemand dit zo kan doen.... blegh verschrikkelijk.. vond die ene foto al erg, maar het verhaal erbij helemaal.... Boos!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:41

Ik vind dit echt vreselijk. Huilen
Breng ze dan idd gelijk naar de slager.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:47

Cayenne schreef:
Zelf kan de gemeente geen actie ondernemen, omdat het gaat om een paardenhandelaar.

Als je een paardenhandelaar bent mag je dus vrijuit dieren verwaarlozen en mishandelen tegenwoordig ? Weer wat bijgeleerd vandaag ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:49

raar eigenlijk he, want ik heb toch wel het idee dat de grond waar de paarden op staat vast wel van die gemeente is??
nou dan kunnen ze er vast wel wat aan doen toch

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:55

ze kunnen er heel vaak wat aan doen als ze maar willen Ach gut