Adelinde wint kur, Edward Gal geeft vroegtijdig op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Adelinde wint kur, Edward Gal geeft vroegtijdig op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:27

ik heb het ook gemist helaas moest werken,

ik hoop dat het wel weer terug te vinden is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:30

ceasario schreef:
Die spanning bouwt hij er zelf in...heeft niks met het dier te maken...Hij fokt die merrie op tegen het waanzinnige...!!

Misschien dacht hij dat hij nog op Gribaldi zat. Haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:34

ceasario schreef:
_Lisanne schreef:
Jammer dat het vandaag niet helemaal lekker liep met Sister, volgens mij gaat dat beest echt nog enorm presteren als de spanning eruit is! Zeker eentje met veel kwaliteit Ja.

Die spanning bouwt hij er zelf in...heeft niks met het dier te maken...Hij fokt die merrie op tegen het waanzinnige...!!
En om een idioot koppel te zien daarop zit niemand op te wachten als men voor een proef gekomen is...En blijkbaar kan hij die niet rijden...zolang Edje zelf niet fris tussen de oren is.

hoezo zou hij die spanning zelf opbouwen? ik snap je niet haha maar miss komt het omdat ik het niet gezien heb

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:56

naja zulke problemen krijg je er echt niet (snel) uit hoor, zodra er muziek klinkt, komt er gewoon enorm veel spanning bij haar.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:15

Jammer van Edward! Maar weer een super score van Adelinde!! Go jij! Go jij!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:25

Sisther is nou eenmaal snel gestressed..

En nog op gribaldi? die had hij niet eens mee, alleen sisther en Totilas!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:26

Oh, sorry, dat had ik niet in de gaten. Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:55

impi schreef:
Sisther is nou eenmaal snel gestressed..

En nog op gribaldi? die had hij niet eens mee, alleen sisther en Totilas!

Meneertje had zich eerst uitgekuurd met zijn training op Totilas en toen overgestapt op Sisther..

Maar dat doet er niet verder toe...
Het publiek heeft betaald om een proef te zien...En i.p.v. van iets ontspanning te nemen wordt de zaak nog verder opgefokt..
Dat gaf wel een mooi beeld..en zou in het circus niet misstaan..Daar is volte werk voldoende...
Maar in een GP..wordt iets anders verwacht...En wanneer je er niet voor klaar bent moet je weg blijven..
Trouwens het publiek had dat vermoedde al....vandaar dat er maar een bezetting was van 25 procent. Ach gut

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:56

asjemenou schreef:
Oh, sorry, dat had ik niet in de gaten. Clown

ROFL

Is het al bekend waar de proef terug te vinden is, maw staat ie al op youtube, ben zeer benieuwd nl!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:56

sow, ceaserio, persoonlijke vete met Edward Gal ofzo?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:02

Liezel1 schreef:

Helemaal niet maar ik zwijmel niet...Maar als ik ergens voor betaal wil ik er ook iets voor terug, maar blijkbaar is dat bij sommige nog niet door gedrongen..
Toch eens afvragen waarom die tribune voor 75% leeg was.. Huilen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:05

ceasario schreef:
Meneertje had zich eerst uitgekuurd met zijn training op Totilas en toen overgestapt op Sisther..

Maar dat doet er niet verder toe...
Het publiek heeft betaald om een proef te zien...En i.p.v. van iets ontspanning te nemen wordt de zaak nog verder opgefokt..
Dat gaf wel een mooi beeld..en zou in het circus niet misstaan..Daar is volte werk voldoende...
Maar in een GP..wordt iets anders verwacht...En wanneer je er niet voor klaar bent moet je weg blijven..
Trouwens het publiek had dat vermoedde al....vandaar dat er maar een bezetting was van 25 procent. Ach gut

en daarom groete ie ook af toen het veelste erg werd?? als het/hij echt zo erg was als jij beweert dan was ie wel doorgereden dacht ik zo Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:13

magic_lover schreef:
[en daarom groete ie ook af toen het veelste erg werd?? als het/hij echt zo erg was als jij beweert dan was ie wel doorgereden dacht ik zo Knipoog

En dacht, goh ik ga maar naar huis en veel oefenen. Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:15

je kunt thuis nog zoveel oefenen, maar de spanning en alles er omheen van de ring kun je thuis eenmaal niet nabootsen, die moet je toch echt zo opzoeken... en tja dan gaat het niet altijd vlekkenloos Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:22

magic_lover schreef:
je kunt thuis nog zoveel oefenen, maar de spanning en alles er omheen van de ring kun je thuis eenmaal niet nabootsen, die moet je toch echt zo opzoeken... en tja dan gaat het niet altijd vlekkenloos Knipoog

Dit wilde ik nou net zeggen inderdaad, de spanning in de ring is niet na te bootsen.
Gewoon een kwestie van ervaring opdoen, kilometers maken in de ring!
Tja, het zijn en blijven dieren.
Wat ook nog eens behoorlijke heethoofden zijn, maar wel heethoofden met kwaliteit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:24

magic_lover schreef:

Je bedoelt de eigen spanning...met dat paard is niks mis mee"...
Hij kan zich blijkbaar niet doseren...kortom wegblijven en dat weet het publiek waar het aan toe is...
Klinkende namen zegde vandaag niet veel meer....en zijn weer van de Z2 tot de GP op de hoogte... Huilen Huilen Huilen op een enkeling na ..

moonfish13 schreef:
[.
Gewoon een kwestie van ervaring opdoen, kilometers maken in de ring!
, maar wel heethoofden met kwaliteit.

Och ja jij was er ook . Pling

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:28

ceasario schreef:
Toch eens afvragen waarom die tribune voor 75% leeg was.. Huilen

Dan ga ik je vertellen dat ik dit jaar niet naar de dressuurmiddag ben gegaan omdat vorig jaar de opkomst aan topruiters miniem was.
Imke Bartels was er bijvoorbeeld al niet, die zie ik graag rijden, en voor de rest weet ik even geen namen te noemen, maar waren de Nederlanders gewoon niet bepaald in grote getalen vertegenwoordigd, evenals de Duitse topklasse bijvoorbeeld.
En tja, daar betaal ik inderdaad voor, dus vandaar dat ik dit jaar niet betaald heb, en ik zie dat ik dus niet de enige ben geweest. Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:43

Effe geen geklets, Edje drijft mijn inziens ook echt naar een bepaald punt toe en ja dan kan het echt wel over het randje gaan.

Thats all in the game noemen ze dat geloof ik. Geen verkeerd paard maar stuurmanskunst doet wonderen...ach even relativeren, ik zier er zoveel rondrijden op een zelfde manier zoniet erger en ook die personen krijgen de punten van onze juryleden, laat ze maar op een goedgekeurde hengst stappen en alles komt goed Haha!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:24

ceasario schreef:
magic_lover schreef:
[en daarom groete ie ook af toen het veelste erg werd?? als het/hij echt zo erg was als jij beweert dan was ie wel doorgereden dacht ik zo Knipoog

En dacht, goh ik ga maar naar huis en veel oefenen. Haha!

heeft geen zin thuis. hij heeft van de week zijn kur vaak geoefend, sisther deed t top!!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:47

ceasario schreef:
Liezel1 schreef:

Helemaal niet maar ik zwijmel niet...Maar als ik ergens voor betaal wil ik er ook iets voor terug, maar blijkbaar is dat bij sommige nog niet door gedrongen..

Sorry, maar ik vind dit niet bepaald eerlijk tegenover Edward. Jij hebt zeker nog nooit bij een stal gelopen? Rolleyes jij weet zeker niet hoeveel GELD, tijd, training, personeel en ga zo maar door kost om daar een proef te mogen rijden? Je ziet wel eens dat een dressuurruiter niet eerlijk rijd nee, maar denk je echt, dat iemand waarvoor onwijs veel startgeld is betaald, een goede naam heeft, z'n paard gaat lopen opfokken terwijl hij weet dat dat paard het niet kan hebben en hij dus zo z'n kür rijd? Sorry, maar een beetje rare theorie naar mijn mening.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:22

Nou beste mensen..

De paarden waar Gal voorheen mee aan de top heeft gereden, waren toch andere paarden dan deze merrie.
Lingh en ook Gribladi waren paarden die nogal flegmatiek waren en nou niet bepaald weg spoten als been werd aangelegd.. Ik heb hem toch vaak wat keren zien duwen,duwen,duwen met een rood hoofd om er nog beweging in te houden.
Op zulke paarden moet dus flink wat druk gezet worden, willen ze een Grand Prix proef rond kunnen komen..

Sisther de Jeu daar en tegen is een heeeeel ander verhaal. Ik denk persoonlijk dat deze merrie zulke druk echt niet kan verdragen, laat staan nodig heeft.. Een bepaald type ruiter, past het beste op een bepaald type paard..
En ik denk dat Edward Gal en Sisther de Jeu geen goede combinatie is..

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:48

Top van Adelinde dat ze zo goed terugkomt!!!!!!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:31

Wat goed van Edward dat hij heeft afgegroet! Hij heeft groot gelijk, waarschijnlijk wel een voornemen van hem geweest na de vorige keer dat hij zo niet meer door moest rijden.
Wij hadden deze week een clinic van Laurens van Lieren in het JIM en die zei ook al dat het een heel moeilijke locatie was om te rijden, Ollright was er ook altijd erg kijkerig.
Maar Edward heeft in de Grand Prix wel bewezen dat het wel goed gaat met hem en Sisther als combinatie dus de rest komt wel!
Ook super van Adelinde, toppie! Als je bedenkt dat zij met Parzival vroeger dezelfde problemen had dan zie je genoeg dat tijd en ervaring de oplossing zijn!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:32

Adelinde reedt een nette kur, niet spectaculair maar wel goed. Terecht gewonnen!
Het paard van Edward Gal was al heel heet toen ze binnenkwamen. Ik vond eigenlijk dat hij best vriendelijk aan het rijden was. Volgens mij komt het wel goed met deze combi, de merrie is nog niet zo oud natuurlijk en is gewoon erg heet. Hij moet misschien dan iets minder druk...maar goed de beste stuurlui staan aan wal he Clown

De bezetting van de tribune vond ik echt goed, wij zeiden nog, zo wat een mensen...moet je hier eens bij het NIC komen kijken tijdens de dressuur...
En ach ja het kan niet altijd goed gaan, dus om dan meteen te zeggen dat je daar niet voor betaald vind ik echt belachelijk. Alle andere combinaties hebben hun proef wel uitgereden. En had Edward dan maar door moeten rijden omdat het publiek 25 euro heeft betaald voor een kaartje?

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:44

Mijn mening: Ik heb altijd gevonden dat gribaldi met een andere ruiter veel verder was gekomen. gewoon geen goede combinatie. zo ook sister. erg zonde van zo'n toppaard. echt 1 die net even dat beetje meer heeft dan andere paarden!