Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70851
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:04

Ik hoop dat ze een flinke straf krijgt en dat ze niet meer in het buitenland verder mag gaan met haar praktijken zoals ze eerder kon.

Airiin
Berichten: 595
Geregistreerd: 08-07-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:06

Ik snap toch echt werkelijk niet wat ze hiermee wilde bereiken... Zal dat paard snappen waarom hij 470 keer met de zweep wordt geslagen? Volgens mij is ze gewoon ernstig gefrustreerd en heel erg in de war...

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:13

kally schreef:
Deze paarden zijn nu van haar af (op een trauma na) denk ik, maar hopelijk
raakt ze nooit geen paard meer aan.................na een tijdje achter wat tralies........


Was het maar zo´n feest.

De 2 meest mishandelde paarden, Wolke en nog een andere vos, waren en zijn in haar eigen bezit. Ze heeft deze 2 vanuit Denemarken mee teruggenomen naar Duitsland vorige maand. Het is onbekend waar deze 2 paarden nu verblijven maar het zijn gewoon haar eigen paarden en ze mag er vooralsnog mee doen wat ze wil.

Helaas had Christine Wels alleen een verbod op het proffesioneel omgaan met dieren. Privé omgang wordt hopelijk na deze rechtszaak ook verboden. Pas dan zijn de paarden veilig.

CoonArt

Berichten: 23318
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:14

Levenslang in de isoleercel met haar en dan de sleutel wegsmijten!!!!!!!! (sorry, maar hier wordt ik een tikkie woest van)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 19-11-08 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:16

Het is een flink proces zo te lezen. 3 incidenten worden besproken en 7 dagen verhoor.
Ik hoop maar dat er een goed gepaste straf uitkomt.

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:26

lautje76 schreef:
kally schreef:
Deze paarden zijn nu van haar af (op een trauma na) denk ik, maar hopelijk
raakt ze nooit geen paard meer aan.................na een tijdje achter wat tralies........


Was het maar zo´n feest.

De 2 meest mishandelde paarden, Wolke en nog een andere vos, waren en zijn in haar eigen bezit. Ze heeft deze 2 vanuit Denemarken mee teruggenomen naar Duitsland vorige maand. Het is onbekend waar deze 2 paarden nu verblijven maar het zijn gewoon haar eigen paarden en ze mag er vooralsnog mee doen wat ze wil.

Helaas had Christine Wels alleen een verbod op het proffesioneel omgaan met dieren. Privé omgang wordt hopelijk na deze rechtszaak ook verboden. Pas dan zijn de paarden veilig.


In het Engels is daar een mooi gezegde voor, in het Ned zoiets van " Mag God genadig zijn voor deze Paarden"

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:32

lautje76 schreef:
De 2 meest mishandelde paarden, Wolke en nog een andere vos, waren en zijn in haar eigen bezit. Ze heeft deze 2 vanuit Denemarken mee teruggenomen naar Duitsland vorige maand. Het is onbekend waar deze 2 paarden nu verblijven maar het zijn gewoon haar eigen paarden en ze mag er vooralsnog mee doen wat ze wil.

Helaas had Christine Wels alleen een verbod op het proffesioneel omgaan met dieren. Privé omgang wordt hopelijk na deze rechtszaak ook verboden. Pas dan zijn de paarden veilig.


En ze was toch ook veroordeeld in Duitsland, terwijl het laatste zich in Denemarken afspeelde? Ik ben benieuwd waar ze hierna naar toe gaat verhuizen.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:36

Het was hier gisteren nog op TV...echt walgelijk, heb er geen woorden voor...!

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:37

je zou haar toch met liefde een flink pak rammel geven
ze zou echt nooit meer met 1 dier in aanraking mogen komen

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:47

Sientje schreef:
En ze was toch ook veroordeeld in Duitsland, terwijl het laatste zich in Denemarken afspeelde? Ik ben benieuwd waar ze hierna naar toe gaat verhuizen.


Naar Italie, zat ik gister in een artikel te lezen. Tenzij ze vrij gesproken wordt, dan komt ze weer terug hier naar toe. De rillingen liepen over mijn rug toen ik het las en heb mijn meisje maar een extra aai gegeven en verteld dat ze het toch wel erg goed heeft ook al heb ik weleens een zweep in mijn handen.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:52

vrijspraak is niet te hopen

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:56

Nee, dat hoop ik ook niet maar, met een goede advokaat is alles mogelijk.
Er lopen ook moordenaars vrij rond, helaas.

Odyne

Berichten: 458
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:17

Tja,
Al jullie boosheid is natuurlijk geheel terecht en dergelijke dingen maken mij ook woest.

Het allertrieste aan dit verhaal is dat deze mevrouw niet de enige is. In de dagelijkse praktijk zie ik helaas te vaak paarden die op dergelijke wijze 'geschoold' zijn. Geestelijk helemaal kapot. Ook op manege's kom je vaak genoeg mishandeling tegen, hetzij gelukkig niet zo extreem.

Ik hoop dat ze een flink hoge straf krijgt, en daarmee hoop ik dat ze een voorbeeld functie krijgt, ook in Nederland. Zo beseffen meer mensen dat je op dergelijke wijze niet met je paard omgaat!

Alani
Berichten: 1729
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:20

Odyne schreef:
Tja,
Al jullie boosheid is natuurlijk geheel terecht en dergelijke dingen maken mij ook woest.

Het allertrieste aan dit verhaal is dat deze mevrouw niet de enige is. In de dagelijkse praktijk zie ik helaas te vaak paarden die op dergelijke wijze 'geschoold' zijn. Geestelijk helemaal kapot. Ook op manege's kom je vaak genoeg mishandeling tegen, hetzij gelukkig niet zo extreem.
Ik hoop dat ze een flink hoge straf krijgt, en daarmee hoop ik dat ze een voorbeeld functie krijgt, ook in Nederland. Zo beseffen meer mensen dat je op dergelijke wijze niet met je paard omgaat!


En wat doe jij ermee wat je ziet?

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:28

Odyne schreef:
Tja,
Al jullie boosheid is natuurlijk geheel terecht en dergelijke dingen maken mij ook woest.

Het allertrieste aan dit verhaal is dat deze mevrouw niet de enige is. In de dagelijkse praktijk zie ik helaas te vaak paarden die op dergelijke wijze 'geschoold' zijn. Geestelijk helemaal kapot. Ook op manege's kom je vaak genoeg mishandeling tegen, hetzij gelukkig niet zo extreem.

Ik hoop dat ze een flink hoge straf krijgt, en daarmee hoop ik dat ze een voorbeeld functie krijgt, ook in Nederland. Zo beseffen meer mensen dat je op dergelijke wijze niet met je paard omgaat!


Inderdaad.
Heb me vorig weekend mateloos geërgerd aan een mederuiter die na de proef haar paard zo in elkaar aan het meppen was en vorige week op een andere wedstrijd precies hetzelfde Misselijk

Snap niet dat paarden dan nog willen werken..........

Anoniem

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:31

Deze vrouw houdt niet paarden, ziet niet wat een prachtdieren het zijn.

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:34

NEKSCHOT

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:35

kaatje77 schreef:
Inderdaad.
Heb me vorig weekend mateloos geërgerd aan een mederuiter die na de proef haar paard zo in elkaar aan het meppen was en vorige week op een andere wedstrijd precies hetzelfde Misselijk
.


Wat heb je ervan gezegd?

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:42

Tja.............hoe zal ik het zeggen...........
Heb wel laten merken dat zoiets ongeoorloofd was, ook de rest van het publiek zat echt te kijken van: dit KUN je niet maken.
Maar mevrouw en grooms trokken er zich niks van aan. Misselijk

Mocht het nog een keer voorkomen ga ik naar de bondsvertegenwoordiger, paard van mijn vriendin wou niet meer ontspannen na het voorval.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:48

kaatje77 schreef:
Tja.............hoe zal ik het zeggen...........
Heb wel laten merken dat zoiets ongeoorloofd was, ook de rest van het publiek zat echt te kijken van: dit KUN je niet maken.
Maar mevrouw en grooms trokken er zich niks van aan. Misselijk

Mocht het nog een keer voorkomen ga ik naar de bondsvertegenwoordiger, paard van mijn vriendin wou niet meer ontspannen na het voorval.


Toen ik nog met pony's op wedstrijden was hem ik ooit eens iets meegemaakt:

Een vriendin van mijn zus reed op dezelfde wedstrijd als ik. Ik weet niet precies wat er gebeurd is, behalve dan dat ze uitgebeld was, in een pittig galopje van het parcour naar de inspringbak reed en haar pony over de eerste de beste sprong sloeg die ze zag, bijna twee andere ruiters daarbij omver rijdend. Er is toen iemand van de jury uit het hokje gekomen (hij kende haar overduidelijk), begon onwijs met haar te schelden en zei dat als hij dit ooit nog weer zou zien van haar, hij er persoonlijk voor zou zorgen dat ze de komende weken/maanden nergens meer aan wedstrijden mee zou kunnen rijden...

Vond het wel een strakke actie, maar of het nog zo veel gebeurd...

Ik heb ooit een meisje op haar rijgedrag aangesproken op een manege waar ik vroeger ook gereden had...(heel toevallig komen kijken toen er een wedstrijd was). Kreeg een complete penny-brigade achter me aan... Clown Ik moet me gewoon heel erg inhouden merk ik wel, ik wil het liefste wat zeggen maar de ruiters doen er toch niks op uit en je krijgt alleen maar een grote bek... Scheve mond

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:23

Uit de eerste post:
Citaat:
voormalige wereldbekerwinnares


't is maar een kleinigheid maar toch - dit is verkeerd vertaald - er staat Weltcupteilnehmer en dat is dus deelnemer aan de Wereldcup. Niet de winnares.

Voor het overige: die dame ( of haar advocaat) wil experts uit het buitenland? Ik zou zeggen "roept u maar" - wij bokkers komen wel even een handje helpen! Dat mens is volslagen van het padje. We blijven het volgen!

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:37

Jannepauli schreef:
Uit de eerste post:
Citaat:
voormalige wereldbekerwinnares


't is maar een kleinigheid maar toch - dit is verkeerd vertaald - er staat Weltcupteilnehmer en dat is dus deelnemer aan de Wereldcup. Niet de winnares.

Voor het overige: die dame ( of haar advocaat) wil experts uit het buitenland? Ik zou zeggen "roept u maar" - wij bokkers komen wel even een handje helpen! Dat mens is volslagen van het padje. We blijven het volgen!


En haalde het ook niet uit het stukjevan Cayenne, maar Stadler en Kaspareit zijn niet van de zaak uitgesloten. De rechter wees het verzoek van de verdediging af.

Gewoon even ter verduidelijking Knipoog

Edit: en de paarden sloegen gaten in de bakrand en niet de bodem (vond die zin ook al zo raar...? Clown )

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:50

Nou maar hopen dat ze NOOIT meer met paarden en andere dieren in aanraking mag komen!! Dat mens is compleet geschift!

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:28

helaas zie je inderdaad vaak dingen voorbij komen waar je niet vrolijk van word..

Vorige week heb ik in oleidingscentrum van deurne een 2e jaars meisje van de sportopleidjng zien rijden. Dat paardje van haar liep een kilometer achter de loodlijn en maar doorzagen en zagen.. Bit kwam wel 3cm uit de wond, dan weer links, dar weer rechts.. Paardje kwam ook een paar keer in verzet erdoor, en dan zaag je gewoon nog even wat harder..
Laatst bijgewerkt door woeliej op 19-11-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alani
Berichten: 1729
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:38

Het valt me op dat ik hier veel lees over wat mensen zien. En hoe ze erg ze dat vinden. Maar het gaat hierbij hetzelfde als bij zinloos geweld op straat 'we staan er in een kring na te kijken'.

Mensen, het verandert pas als we ons er met zn allen massaal tegen verzetten. Als je ziet dat iemand zijn paard mishandeld of ongeloorloofd slaat of traint, spreek hem dan op zijn gedrag aan en wijs hem op zijn verantwoordelijkheden. En vooral niet bang zijn dat je een grote mond terug krijgt. Als anderen er ook het lef voor hebben krijg je zelf bijval.