Anky wil heel snel veranderingen zien in paardensport

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Re: Anky wil heel snel veranderingen zien in paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:01

op welke manier hebben ze vorgens jou de zaak aan het stinken gemaakt??

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:51

Rana schreef:
op welke manier hebben ze vorgens jou de zaak aan het stinken gemaakt??

Sjef meende dat de duitse juryvoorzitter Riexlinger zijn leerlingen- lees de Nederlanse ruiters- in de jurering lager zou beoordelen, omdat de Duitser vooral klassiek afgerichte paarden erg waardeert. De Nederlanders rijden veel meer in Sjef zijn systeem-wat hij zelf ziet als modern en veel beter Huilen . Dit tot verdriet en vernieling van de paarden ,maar dat laatste is mijn eigen mening.

Dus wat deed Sjef ,strategisch als hij is, hij ging de onbevooroordeeldheid en onpartijdigheid van de Duitser in twijfel trekken. Dat hebben we in intervieuws voor de OS allemaal kunnen lezen. Vevolgens ging de KNHS een brief op poten sturen aan het FEI bestuur( Haya) waarin stond dat de duitser niet onpartijdig was. Persoonlijk vind ik dat nogal wat als je als nationale sportorganisatie officieel uitdraagt. Wat zouden wij er van vinden als de Duitse FN bv Wim Ernes schriftelijk internationaal zodanig van partijdigheid zouden beschuldigen dat hij de OS niet zou mogen jureren ,omdat de Duitsers anders te weinig punten zouden krijgen?

En wat vinden we ervan als ook als de afgevaardigde van de Duitse hippische pers ons jurylid zou uitschelden voor chauvinist, zoals Jacob Melissen deed tegen over de Duitse juryvoorzitter...........waar hij gewoon mee weg komt?

De lobby met de voorzitter van de FEI prinses Haya van Jordanie die boos op het dressuurcommitee was,omdat die niet tot jurylid door het dressuurcommitee benoend was werd natuurlijk gauw gemaakt.

Het mooiste is natuurlijk Verdrietig dat de bijeenkomst van enkele vooraanstaande dressuurlanden na de jurering van de eerste proef , de GP , om de jurering tussentijds te evalueren,juist omdat Sjef in alle toonaarden zijn beklag gemaakt had over de jurering tegenover de voorzitter van het dressuurcommitee Mariette Withages,dus door Sjef geforceerd is. Hij was er zelf ook bij.
Deze meeting wordt het commitee verweten omdat het mischien wel goed bedoeld was om de pressie op de jury wat af te laten vloeien, door de kritiek van sjef bespreekbaar te maken en de neuzen allen dezelfde kant op te krijgen. Dit laatste was niet reglementair en moet het commitee dus maar opzouten.Ook officieel is Nederland daar niet tegen en valt er dus niet even iets recht te zetten?

Volgens Anky moeten er dus veranderingen plaats vinden en dat is de spijker op zijn kop. Maar dan wel veranderingen hoe -het spijt me dat ik het moet zeggen- de Nederlanders met de veel besproken normen en waarden om horen te gaan.

Het gaat Anky dus Sjef er om de klassieke uitgangspunten van de dressuur gebaseerd op: met een paard zo lang en harmonisch mogelijk mee samen te werken ,ten gunste van het fenomeen Sjef en zijn trukkendoos , via deze onverwachte buitenkans om zeep te helpen .Daarom moeten er ook vooral andere mensen in het dressuurcommitee die minder verstand van dressuur hebben, zodat Sjef weer kan toetreden en daar zonder veel tegengas VAN RIJKUST zijn CIRCUSKUNST kan maken.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:38

Ik vind dat je het mooi verwoord hebt maar.......

Ik persoonlijk heb helemaal geen probleemen met de "circusact" die jij benoemd.

Citaat:
Sjef meende dat de duitse juryvoorzitter Riexlinger zijn leerlingen- lees de Nederlanse ruiters- in de jurering lager zou beoordelen, omdat de Duitser vooral klassiek afgerichte paarden erg waardeert. De Nederlanders rijden veel meer in Sjef zijn systeem-wat hij zelf ziet als modern en veel beter . Dit tot verdriet en vernieling van de paarden ,maar dat laatste is mijn eigen mening.

Dit klopt niet hij is niet hun trainer. Knipoog

Maar ik vind dat je niet altijd iedereen te vriend hoeft te houden. Soms moet je even tegen wat schenen te trappen. Dat opend ogen. Daarbij is conservatief heel zo goed niet. Tevredenheid is achteruit gang want er zit geen ontwikkeling in. Zo ook bij trainings methodes. ( andere discussie en daar zullen wij het niet over eens worden want ik denk er heel anders over dan jij.)

De formulering is niet altijd even tactvol geweest maar soms moet je eerst ergens tegen aan trappen wil er een reactie komen. Clown Verder vind ik de manier waarop jij dingen beschrijft niet veel toevoegen aan het verhaal welke je verteld, het is vanuit JOUW oogpunt Jouw mening geschreven.

voeg voor mij niet veel toe aan het stuk (eerste post

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:57

Rana schreef:
Ik vind dat je het mooi verwoord hebt maar.......

Ik persoonlijk heb helemaal geen probleemen met de "circusact" die jij benoemd.

Citaat:
Sjef meende dat de duitse juryvoorzitter Riexlinger zijn leerlingen- lees de Nederlanse ruiters- in de jurering lager zou beoordelen, omdat de Duitser vooral klassiek afgerichte paarden erg waardeert. De Nederlanders rijden veel meer in Sjef zijn systeem-wat hij zelf ziet als modern en veel beter . Dit tot verdriet en vernieling van de paarden ,maar dat laatste is mijn eigen mening.

Dit klopt niet hij is niet hun trainer. Knipoog

Maar ik vind dat je niet altijd iedereen te vriend hoeft te houden. Soms moet je even tegen wat schenen te trappen. Dat opend ogen. Daarbij is conservatief heel zo goed niet. Tevredenheid is achteruit gang want er zit geen ontwikkeling in. Zo ook bij trainings methodes. ( andere discussie en daar zullen wij het niet over eens worden want ik denk er heel anders over dan jij.)

De formulering is niet altijd even tactvol geweest maar soms moet je eerst ergens tegen aan trappen wil er een reactie komen. Clown Verder vind ik de manier waarop jij dingen beschrijft niet veel toevoegen aan het verhaal welke je verteld, het is vanuit JOUW oogpunt Jouw mening geschreven.

voeg voor mij niet veel toe aan het stuk (eerste post

Misschien kan je dan maar beter bij het circus gaan. Ik weet alleen niet of er dan nog wel mensen komen kijken Knipoog
Waar het bij deze gang van zaken aan ontbreekt is een stukje innerlijke beschaving, trouwens ook een basisvoorwaarde om mooi en harmonisch paard te kunnen rijden en de sport te promoten.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:33

Zolang ze de wereld rangelijst heersen is het kennenlijk wat iedereen wilt zien niet? Clown En persoonlijk vind ik de methode welke gehandhaaft wordt NIETS met dit onderwerp te maken hebben.

Het gaat om het conservatieve wat eens doorbroken moet worden. Mensen die hun hemel eens zullen verbreden in plaats van constant het zelfde rondje stappen.

Het feit dat je het vergelijkt met een circus, zegt waarschijnlijk meer over jouw niet verbrede kennis dan over de methode it self. Misschien eerst eens in verdiepen. Verder houd ik me nu afzijdig van deze discussie totdat er weer ontopic gereageerd gaat worden. Hierin zie ik namelijk geen heil. Knipoog

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:10

Oamaru schreef:
7000 milligram bij een rat vergeleken met 14 milligram bij een paard. Geef Anky helemaal gelijk. Helder stukje. Lachen

Het is wel heel grappig hoor wat Anky hier beweert. Om 7000 milligram Felbinac in het bloed van een een ratje te kunnen krijgen zijn heel wat tubes gel nodig. Er zit ongeveer 1000 milligram werkzame stof in 1 tube Felbinac gel. Moet je dus 7 tubes creme op het arme ratje smeren, maar dan gaat nog niet alles door de huid heen het bloed in, dus smeer er nog maar een stel tubes bij. Meer dan 10 tubes gel op één ratje, als het dan nog niet werkt dan weet ik het niet meer, maar je hebt in ieder geval wel een heel kleverig ratje!