Jazz neemt leiding over van Donnerhall op WBFSH Rankings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Jazz neemt leiding over van Donnerhall op WBFSH Rankings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:35

_Zsazsa_ schreef:
Goed van Jazz.. Jammer dat 3 kwart van zijn nakomelingen alleen niks waard zijn in het karakter. Maar dat maakt dan blijkbaar niet uit..

En super van gribaldi!

Eerder jammer dat veel jazzers in handen van ruiters komen die te veel hooi op hun vork nemen Knipoog
Natuurlijk zitten er bloedhete excemplaren tussen, maar in combi met de intelligentie zijn dat volgens mij toch wel de juiste ingrediënten voor een top-sportpaard Lachen
En helaas zorgt juist dat slimme er vaak voor dat ze wat gemeen uit de hoek kunnen komen, ze zoeken de zwakte van de ruiter op.
En dat kan weleens resulteren in een rodeo om onduidelijke redenen Clown

Ik vindt het erg leuk van Jazz... ben ook een beetje bevooroordeeld Bloos United is een Havidoff x Jazz Huilen van het lachen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:39

Super dat Jazz op nr 1 staat!!

Jammer dat er dan weer gelijk over het karakter gezeurd wordt. Jazz is een topsportpaard en geeft topsport paarden jammer dat 3 kwart van de paardenbevolking (mensen met paarden) daar niet over nadenkt en Jazz op elke (pis)merrie zet en denkt dat ze met topsportpaarden om kunnen gaan. Met een jazz moet je gewoon kunnen en nee ik zeg niet dat ze makkelijk zijn want een makkelijk koud paard haalt het niet voor de topsport en wat is het doel van het kwpn juist topsportpaarden fokken. Dat iedereen dan denkt dat ze daar ook mee overweg kunnen is een ander verhaal.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:48

Wauw, hij presteert het wel hoor! Bloos!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:49

Ik moet zeggen dat heel veel mensen al heel panisch gaan kijken als ze de afkomst van de mijne horen Haha!
Havidoff staat ook wel bekend om zijn niet al te makkelijke karakter... in het Verrichtingsverslag Ermelo 1992 staat zelfs
Eerlijk, betrouwbaar maar brutaal. Haha!
En dan mixen met Jazz Nagelbijten / Gniffelen

Maar het is door een hele strikte opvoeding echt een leuk sportpaard geworden Ja
Ik ben zelf geen goede ruiter maar ik kan toch lekker met hem rondtuffen Haha! Wel kan hij heel gemeen uit de hoek komen.
Als hij het ergens niet mee eens is, krijg je het meteen naar je hoofd Huilen van het lachen
Maar juist daardoor leer ik zo veel en snel van hem Lachen Bang moet je trouwens echt niet zijn op hem... dan wordt hij wel gevaarlijk en kan hij echt blind uit z'n dak gaan Ach gut

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:54

Echt blij wordt ik er niet van dat Donnerhall van zijn plaatst verstoten is, blijft voor mij in iedergeval de ultieme nummer een, wat een paard was dat!

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:14

Klinkt heel bekend...Ik heb een 6 jarige Havidoff x Ferro en ik heb er nog dagelijks mijn handen vol aan.Je moet altijd opletten met rijden want als hij iets ziet draait hij om en is binnen 2 tellen aan de andere kant van de bak.Maar het is een super talentvol paard en heeft absoluut geen moeite met de oefeningen, dat heeft hij zo door.Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en dat ging zonder veel problemen.Allleen op vreemd terrein blijft hij knetterheet en dan moet ik zelf echt Heel rustig blijven.
Om nog even bij Jazz te blijven: Heb ook nog een 2 jarige UB40 x Rubinstein x Cocktail en een Rubiquil x Jazz dus ik krijg misschien nog wat te stellen met deze heren.
c_alsemgeest schreef:
Ik moet zeggen dat heel veel mensen al heel panisch gaan kijken als ze de afkomst van de mijne horen Haha!
Havidoff staat ook wel bekend om zijn niet al te makkelijke karakter... in het Verrichtingsverslag Ermelo 1992 staat zelfs
Eerlijk, betrouwbaar maar brutaal. Haha!
En dan mixen met Jazz Nagelbijten / Gniffelen

Maar het is door een hele strikte opvoeding echt een leuk sportpaard geworden Ja
Ik ben zelf geen goede ruiter maar ik kan toch lekker met hem rondtuffen Haha! Wel kan hij heel gemeen uit de hoek komen.
Als hij het ergens niet mee eens is, krijg je het meteen naar je hoofd Huilen van het lachen
Maar juist daardoor leer ik zo veel en snel van hem Lachen Bang moet je trouwens echt niet zijn op hem... dan wordt hij wel gevaarlijk en kan hij echt blind uit z'n dak gaan Ach gut

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:26

Super voor Jazz!! Het is natuurlijk ook gewoon een superbeest!

En als je met zijn karakter om kan gaan is er niks aan de hand en weet ik zeker dat je er een wereldbeest aan heb! Ben wel van mening dat alle hengsten er lastige nakomelingen tussen hebben zitten. Misschien heeft Jazz er wat meer, maar er zijn ook genoeg brave Jazzen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:46

Tjah... ik heb een poosje in breda op een dressuurstal gewerkt en daar ahdden ze ook een jazz. En heel stiekem vond ik hem wel heel erg leuk! Ik was een van de weinige waar hij rustig bij was. Ik kon alles met hem..., Hij was alleen een beetje gek met een wormenspuit geven Tong uitsteken En jammer genoeg met 7 nogsteeds niet ingereden. Ik had eigenlijk wel willen weten hoe hij onder het zadel zou zijn... Maarja...

Ik ben verkocht als ik ook nog eens een kwpner zou kopen. dan een jazz... ookal heeft hij volgens zoveel mensen een klote karakter. Dan had je het paard niet moeten kopen en verder opzoek moeten gaat Knipoog

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:47

Mooie prestatie van Jazz, leuk voor de KWPN ook! maar wat een geweldige paarden waren Donnerhall en Rubinstein, beiden nog steeds in de top 5 OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:48

Super, dat is de opa van mijn paard!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:24

Super goed hoor van Jazz! Als je de hogere sport ingaat, kan je goed een Jazz hebben, maar anders heb je (ik tenminste Tong uitsteken ) er niks aan. Alleen ben ik benieuwd hoe het over 25-30 jaar is met de dressuurhengsten.... 'T is bijna alleen maar Jazz, Ferro en Flemmingh in het bloed dat daar rondloopt....

Avy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:33

Helemaal top! Toch een goede keus gemaakt! Haha! Als alles goed gaat, hebben we een veulen van hem volgend jaar!
Laatst bijgewerkt door Avy op 14-11-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:33

Wantivano schreef:
Ben wel van mening dat alle hengsten er lastige nakomelingen tussen hebben zitten. Misschien heeft Jazz er wat meer, maar er zijn ook genoeg brave Jazzen!

Inderdaad.
Hoe geweldig de hengst ook is.
Het is toch de nakomeling zelf die het karakter heeft.
*Heb ook net bij bio geleerd: karakter is aangeleerd gedrag. Of ik heb niet goed opgelet Clown

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:36

_Zsazsa_ schreef:
Ik weet niet wat jij zou doen met een paard dat zogenaamd schrikt van een deur die er al 20 rondjes zit om vervolgens zo gemeen te gaan bokken en steigeren. En dat doen een heeele boel jazz's.
Beest staat niet voor niks bekend om dat rotkarakter wat ie doorgeeft.
Grappig dan dat we met bijna alle anderen wel goed overweg kunnen en vaak met de jazz's niet.

En nee ze zijn niet allemaal zo, en vurig is niet erg, gemeen wel

Gewoon blijven lachen Haha! Ik heb ook een Jazz en ja soms kan ik haar vermoorden maar aan de ander kant moet ik ook altijd wel weer lachen om dat stomme gedrag. Zo wordt paardrijden in ieder geval niet saai.
En gemeen is die van mij absoluut niet, in de omgang is het eens schat van een beest.

En het feit dat Jazz nu op nummer 1 staat geeft toch aan dat hij hele goede dressuurpaarden geeft die blijkbaar toch wel een geschikt karakter hebben voor de topsport

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:58

Wat een prachtige foto staat er ook weer bij:) Zo'n mooi koppie!
Ik vind het een mooie hengst en het gros van zijn nakomelingen ziet er ook goed uit. Gefeliciteerd!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:13

Leuk voor Jazz....maar naar mijn mening kan hij niet tippen aan Donnerhall, eerst komt donnerhall dan een groot gat dan Jazz voor mijn gevoel.
2 totaal verschillende hengsten in een totaal verschillende periode!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:39

Het hoeft toch niet meteen een rel topic te worden door zijn eventuele moeilijke karakter te noemen?
Liever dat mensen van te voren drie keer nadenken voor ze met een hengst fokken die waarschijnlijk een nakomeling gaat geven die voor hen niet te handelen is, dan alle Jazz veulentjes te omarmen om ze na een tijdje door de achterdeur te laten verdwijnen (waar dan de paarden de dupe van zijn).
Jazz kan absoluut presteren, zijn nakomelingen ook, maar hierdoor denken een hoop mensen dat een Jazz hen wel ergens brengt waar ze met een ander paard niet zouden kunnen komen. En dat zit hem dan niet in een paard als Jazz, maar in het misplaatste gevoel dat iedereen met een getalenteerd sportpaard weg rijdt. Mensen (en Jazz nakomelingen) een beetje bescherming te bieden door ook de moeilijkheden te noemen die bij deze paarden komen kijken (ipv alleen halleluja) kan dan in mijn ogen geen kwaad.
Laten we eerlijk zijn, de gemiddelde goed sportgefokte KWPN is voor de doorsnee ruiter een hele kluif.
En als de doorsnee ruiter dat niet inziet, heeft ie soms een duwtje in de nuchtere richting nodig.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:48

Daar ben ik het helemaal mee eens! Het karakter komt ook van de merrie en niet alleen van de hengst.Je moet Jazz dus combineren met een merrie met een stabiel karakter en niet zomaar iedere willekeurige merrie met Jazz dekken omdat Jazz zo'n goede hengst is.

MirK schreef:
Het hoeft toch niet meteen een rel topic te worden door zijn eventuele moeilijke karakter te noemen?
Liever dat mensen van te voren drie keer nadenken voor ze met een hengst fokken die waarschijnlijk een nakomeling gaat geven die voor hen niet te handelen is, dan alle Jazz veulentjes te omarmen om ze na een tijdje door de achterdeur te laten verdwijnen (waar dan de paarden de dupe van zijn).
Jazz kan absoluut presteren, zijn nakomelingen ook, maar hierdoor denken een hoop mensen dat een Jazz hen wel ergens brengt waar ze met een ander paard niet zouden kunnen komen. En dat zit hem dan niet in een paard als Jazz, maar in het misplaatste gevoel dat iedereen met een getalenteerd sportpaard weg rijdt. Mensen (en Jazz nakomelingen) een beetje bescherming te bieden door ook de moeilijkheden te noemen die bij deze paarden komen kijken (ipv alleen halleluja) kan dan in mijn ogen geen kwaad.
Laten we eerlijk zijn, de gemiddelde goed sportgefokte KWPN is voor de doorsnee ruiter een hele kluif.
En als de doorsnee ruiter dat niet inziet, heeft ie soms een duwtje in de nuchtere richting nodig.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:52

Het gros van de mensen rijdt heel middelmatig
dus moeten zij verre blijven van extra paarden met veel kwaliteit,
zoals de meeste Jazz-nakomelingen

een gewone chauffeur geef je ook citroën of nissan mee
in plaats van een ferrari of porsche Pling

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:54

Wat goed dat Jazz naar plaats 1 is geklommen Lachen !
En op 8 zie ik Ehrentusch, ook leuk, en Rubinstein, en... Alle toppers staan er eigenlijk in! Vingers aflikken

Wij hebben een aantal jaar geleden veulengefokt; Jazz x Houston x Zeoltiet. Nou, daar werd op gezegd dat die zelfs nog van de barbeque afspringt! Haha.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:58

Ik ben blij voor Jazz en eigenlijk ook wel een beetje voor Cocktail want dat was een van mijn lievelingsdieren. Wat een uitstraling ! Jammer dat hij zo vroeg is gestorvern want we hebben maar een beetje gezien van wat hij in staat was; ook in de fokkerij.
Goed voor Purioso ook overigens ! Dat hete en dat karakter komt ook van Purioso want ons merrie heeft dat ook. Toch zal dat paard blijven lopen; er blijven voor gaan. Geen makkelijke om te rijden maar wel super als het klikt.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:22

Prachtig dier! Terecht!!
Maar vanwege zijn karakter wil ik er geen nakomeling van Lachen

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:43

is het belangrijker op uiterlijk en prestatie te fokken dan karakter?

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:21

leuk hoor:)
je moet met het karakter om weten te gaan maar als je ze helemaal voor je hebt wil je niet liever dan een Jazz:P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:24

Ach er zijn goede en slechte Jazzen,ligt ook aan de combinatie,ik ken er hele fijne en minder fijne van.Maar dat is met iedere hengst zo,en met Jazz niet meer of minder.Ook kan de combinatie idd een grote rol spelen.Ik vind het wel super dat er een nederlands gefokte hengst op nr. 1 staat.Hoewel ik het ook wel jammer vind van Donnerhall.