suleilitha schreef:Bonita-bon, daar heb je een punt!!!
En zo zie je maar weer hoeveel ongelukken er in de recreatiesport gebeuren, verhoudingsgewijs veel meer dan in het hoogste segment van diverse takken van paardensport.
Desalniettemin sneu dit.
Maar komt dit dan ook niet door de hoeveelheid recreatieruiters die hun paard niet onder controle hebben? (overigens heb ik het niet over deze amazone uit dit bericht en zit een ongeluk altijd in een klein hoekje, ik ga alleen even door op deze discussie)
Ik bedoel bij SGW hebben de ruiters de paarden getraind en komen ze langzamer hogerop. Recreatie rijden kan iedereen (denken ze) en zelfs het meest schuwe buitenpaard (denk aan hittepetit) word zonder training (dus langzaam wennen aan buitenrijden) gewoon meegenomen naar buiten. Tja met alle gevolgen van dien. Maarja ook mijn doorgewinterde recreatiepaard kan onverwachts gek doen, maarja dat kunnen de SGW paarden ook.
Mijn punt: de hoeveelheid ongelukken in de recreatiesport heeft imo ook te maken met de hoeveelheid onwetenden die eens in het jaar met hun paard op buitenrit gaan of op het strand etc. (vul zelf maar in)
Overigens zal je mij dus nooit horen zeggen wat een k*t sport SGW is want ik vind de cross nog wel het gaafst om te zien. Evenals polo en de draf en rensport en barrelracen etc.