Sky-High van Abdel Saïd wellicht verloren voor de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Sky-High van Abdel Saïd wellicht verloren voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:34

Tinky12 schreef:
Ingewikkelde kwestie...wie is er veantwoordenlijk voor het materiaal waar de dieren tijdens de overtocht verbleven.
Wie heeft de paarden zo geplaatst...hoe zijn de dieren vastgezet en wie is daar verantwoordelijk voor.
Ook vreemd dat de Ferry maar eens in de 4 uur een groom toestaat en waarom is er bv geen camera om de dieren in de gaten te houden.

Of de eigenaar van de hengst verantwoordelijk is,is ook nog maar de vraag...

Ik ken het hele verhaal. Abdel Saïd zijn paarden stonden bij een andere ruiter op de vrachtwagen, waarvan mijn vriendin groom is, dus die heeft het hele verhaal zelf meegemaakt..

Dit klinkt een beetje lullig, maar in feite is het Abdel Saïd zijn eigen schuld. Saïd heeft zelf gezegd dat zijn merrie best naast de hengst kon staan, want die hengst was volgens hem super braaf en zou die merrie nooit wat doen. Mijn vriendin en haar ruiter hebben nog aangeboden om de merrie naast 1 van hun ruinen te zetten en de ruin dan naast de hengst, maar Saïd wou persé zijn merrie naast die hengst. De eigenaar van de hengst (overigens niet de ruiter van mijn vriendin, maar nog een 3e ruiter die ook meereed) was het hiermee eens, dus heeft ingestemd.

Misschien kun je dus voor een deel wel de eigenaar van de hengst verantwoordelijk stellen, aangezien hij zelf heeft gezegd dat het goed zou gaan. Terwijl een ruiter van dat kaliber ondertussen wel zou moeten weten hoe hengsten zich bij merries (kunnen) gedragen. (Ik ken de naam van de ruiter wel, maar weet niet of het eerlijk is om deze te noemen)

Natuurlijk hangt er wel een camera bij de paarden, maar dat is ín de vrachtwagen, dus die kun je alleen in de cabine bekijken. En het klopt idd dat de grooms om de zoveel uur mochten kijken, maar dan wel onder begeleiding van iemand vh ferry-personeel...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:23

Als er constant controle bij was geweest, hadden de grooms veel eerder in kunen grijpen toen die hengst los kwam. Tuurlijk ga je niet voor je lol tussen een merrie en woeste hengst staan, maar dan had waarschijnlijk erger kunnen voorkomen kunnen worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:58

duChambre schreef:
Ik ken het hele verhaal. Abdel Saïd zijn paarden stonden bij een andere ruiter op de vrachtwagen, waarvan mijn vriendin groom is, dus die heeft het hele verhaal zelf meegemaakt..

Dit klinkt een beetje banketstaaf, maar in feite is het Abdel Saïd zijn eigen schuld. Saïd heeft zelf gezegd dat zijn merrie best naast de hengst kon staan, want die hengst was volgens hem super braaf en zou die merrie nooit wat doen. Mijn vriendin en haar ruiter hebben nog aangeboden om de merrie naast 1 van hun ruinen te zetten en de ruin dan naast de hengst, maar Saïd wou persé zijn merrie naast die hengst. De eigenaar van de hengst (overigens niet de ruiter van mijn vriendin, maar nog een 3e ruiter die ook meereed) was het hiermee eens, dus heeft ingestemd.

Misschien kun je dus voor een deel wel de eigenaar van de hengst verantwoordelijk stellen, aangezien hij zelf heeft gezegd dat het goed zou gaan. Terwijl een ruiter van dat kaliber ondertussen wel zou moeten weten hoe hengsten zich bij merries (kunnen) gedragen. (Ik ken de naam van de ruiter wel, maar weet niet of het eerlijk is om deze te noemen)
Natuurlijk hangt er wel een camera bij de paarden, maar dat is ín de vrachtwagen, dus die kun je alleen in de cabine bekijken. En het klopt idd dat de grooms om de zoveel uur mochten kijken, maar dan wel onder begeleiding van iemand vh ferry-personeel...

Dit werpt dan weer een heel andere blik op het verhaal...als dit idd zo is dan zijn degene toe toestemming hebben gegeven voor deze manier van laden verantwoordelijk lijkt mij.
Stomstomstom....al zijn hengsten nog zo braaf...houd ze bij merries altijd in de gaten.Je moet niet "de kat op het spek binden"

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:03

Wat erg voor die merrie, heeft zich in paniek zoveel kapot gemaakt door te proberen de hengst van zich af te slaan.
En dan nog super erg dat die operatie mislukt is.

Het verhaal van DuChambre heb ik ook in zo'n volgorde gehoord, maar er gaan nu alweer zoveel verschillende verhalen rond, iedereen heeft zijn eigen versie, dus het zal nog wel even duren voordat ze tot een juiste conclusie en oplossing zijn lijkt me

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:44

ik hoorde gister trouwens van mn vriendin dat Saïd het nu helemaal bont begint te maken. hij probeert de grooms van de ruiter waarvan hij meereed (mijn vriendin dus) te beschuldigen van het feit dat zij die paarden erop gezet hebben. terwijl hij dat zelf aan ze heeft opgedragen en ook aan zn eigen groom :S.
het moet niet gekker worden...

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:55

Sprak van de week een van de grooms die ook een paard van ons onder haar verantwoording heeft. En zij was ook op die ferry aanwezig met andere paarden. Het verhaal is toch blijkbaar ietsje anders dan hier gesuggereerd wordt. De paarden van Abdel stonden op de vrachtwagen van iemand anders. Volgens "onze groom" op een slecht ingerichtte vrachtwagen waar ze niet makkelijk bij alle paarden konden komen. Ook van de ruiter waar de vrachtwagen van was stonden er een of meerdere merries op die vrachtwagen MAAR die mochten niet naast die hengst staan. Dus...........
Ook zou er gewoon een groom bij zijn geweest van Abdel.
De ferry maatschappij is dus niet verantwoordelijk voor de stomiteit die bij het laden van de vrachtwagen is begaan.
Toen de grooms de paarden gingen controleren was het kwaad al gebeurd. Vervolgens konden ze er zo lastig bij komen dat ze over andere paarden moesten heen klimmen.
Abdel heeft blijkbaar willen bezuinigen op iets waar niet op te bezuinigen valt. En wellicht ook een verzorgster meegestuurd die te onervaren was om de boel goed te kunnen organiseren. Helaas zijn er veel ruiters in Europa die geen geld willen uitgeven voor goede ervaren grooms. De hengst stond met een simpel halstertje aan 1 touwtje vast in de vrachtwagen, iets wat ook onder het hoofdstuk onverantwoord valt! Hoe braaf een hengst ook is, een veilig halster wat niet afgetrokken kan worden en 2 kettingen ipv een touwtje is toch wel een minimale vereiste om grappen te voorkomen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:44

Insider...hoe het verhaal ook is,je laatste zin ben ik het helemaal mee eens.Neem geen risico en zet zo'n paard gewoon aan 2 kanten vast.Het zal wel een verhaal worden van "door schade en schande wijzer worden"
Blijft zonde van deze merrie.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:22

Insider, dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ik ken de vrachtwagen waar de paarden op stonden, en dit is toch echt wel een meer dan degelijke wagen die de paarden genoeg comfort bied, en ook de grooms/ruiters. De hengst stond dus ook gewoon aan 2 kanten vast, maar heeft zichzelf losgetrokken. Je hebt in geen enkele vrachtwagen nog hele wandelgangen waardoor je super goed bij alle paarden kunt. Bij de meeste vrachtwagens kun je eventueel vooraan eronderdoor kruipen, maar normaal gesproken is het ook niet nodig dat je tussentijds bij de paarden moet.

Het is echt geheel de verantwoordelijkheid van Saïd, aangezien híj degene was die zijn merrie persé naast de hengst wilde hebben. De eigenaar van de hengst vond dit geen probleem, en de grooms hebben gewoon gedaan hoe Saïd en de eigenaar van de hengst het wilden. De grooms en de ruiter van de vrachtwagen zijn hier nog wel tegenin gegaan, maar zij wilden het persé zo hebben. En dus hebben ze maar gewoon gedaan wat ze verteld werd.
Het is overigens niet zo dat Saïd meteen een slechte groom heeft, ruiters wil blijft altijd wet. Kunnen de grooms dan niet zoveel meer tegenin brengen. (overigens ken ik de groom van Saïd niet, maar vind het een beetje lullig om deze meteen slecht te noemen. hij/zij doet ook alleen maar zijn/haar werk...)