Tinky12 schreef:Ingewikkelde kwestie...wie is er veantwoordenlijk voor het materiaal waar de dieren tijdens de overtocht verbleven.
Wie heeft de paarden zo geplaatst...hoe zijn de dieren vastgezet en wie is daar verantwoordelijk voor.
Ook vreemd dat de Ferry maar eens in de 4 uur een groom toestaat en waarom is er bv geen camera om de dieren in de gaten te houden.
Of de eigenaar van de hengst verantwoordelijk is,is ook nog maar de vraag...
Ik ken het hele verhaal. Abdel Saïd zijn paarden stonden bij een andere ruiter op de vrachtwagen, waarvan mijn vriendin groom is, dus die heeft het hele verhaal zelf meegemaakt..
Dit klinkt een beetje lullig, maar in feite is het Abdel Saïd zijn eigen schuld. Saïd heeft zelf gezegd dat zijn merrie best naast de hengst kon staan, want die hengst was volgens hem super braaf en zou die merrie nooit wat doen. Mijn vriendin en haar ruiter hebben nog aangeboden om de merrie naast 1 van hun ruinen te zetten en de ruin dan naast de hengst, maar Saïd wou persé zijn merrie naast die hengst. De eigenaar van de hengst (overigens niet de ruiter van mijn vriendin, maar nog een 3e ruiter die ook meereed) was het hiermee eens, dus heeft ingestemd.
Misschien kun je dus voor een deel wel de eigenaar van de hengst verantwoordelijk stellen, aangezien hij zelf heeft gezegd dat het goed zou gaan. Terwijl een ruiter van dat kaliber ondertussen wel zou moeten weten hoe hengsten zich bij merries (kunnen) gedragen. (Ik ken de naam van de ruiter wel, maar weet niet of het eerlijk is om deze te noemen)
Natuurlijk hangt er wel een camera bij de paarden, maar dat is ín de vrachtwagen, dus die kun je alleen in de cabine bekijken. En het klopt idd dat de grooms om de zoveel uur mochten kijken, maar dan wel onder begeleiding van iemand vh ferry-personeel...