Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alani schreef:Is dan de chip toch nog ergens goed voor? Of wordt deze verwijderd en opnieuw gechipt?
Ans schreef:Alani schreef:Is dan de chip toch nog ergens goed voor? Of wordt deze verwijderd en opnieuw gechipt?
Ik heb op moment een paardje met chip, maar welke nergens te traceren valt.. dus chip zegt tot nog toe niet altijd alles.
crossmonster schreef:Goed initiatief, maar eigenlijk zouden de foto's van alle paarden die gekeurd worden, gewoon in een grote digitale database moeten komen, ook die van de paarden die op de foto's niet goed zijn.
Helaas is dit niet haalbaar, maar dit zou heel veel leed besparen voor paard en mens
Raja schreef:Ik persoonlijk vind dat er een eigendomsbewijs bij een paard MOET komen.
Netzoals bij een auot het kenteken bewijs, dat over geschreven moet worden met de vorige eigenaar erbij!!!!!
Dus als zo'n paard dan in de handel terecht komt ipv bij de slager, zal dat duidelijk zijn!
En van mijn part mogen ze ook gewoon wer een grote A op de schouder branden bij een afgekeurd paard!
berpie schreef:Ik lees hier weer verhalen van mensen die dit allemaal meegemaakt hebben, alsjeblieft geef het door alleen op deze manier kunnen we er meschien iets aan veranderen.
Het gaat dus om eigenaren die denken dat hun paard geslacht werd terwijl de verzekering de paarden doorverkocht.
Downhill schreef:Raja schreef:Ik persoonlijk vind dat er een eigendomsbewijs bij een paard MOET komen.
Netzoals bij een auot het kenteken bewijs, dat over geschreven moet worden met de vorige eigenaar erbij!!!!!
Dus als zo'n paard dan in de handel terecht komt ipv bij de slager, zal dat duidelijk zijn!
En van mijn part mogen ze ook gewoon wer een grote A op de schouder branden bij een afgekeurd paard!
Het overschrijven van een paard naar een nieuwe eigenaar werd vaak niet gedaan omdat er kosten aan verbonden was (in ieder geval KWPN stamboek)
Het KWPN heeft grotendeels om die reden de overschrijfkosten afgeschaft. Het overschrijven naar een nieuwe eigenaar is gratis zodat ook het KWPN onder andere in de gaten kan houden wie de nieuwe eigenaar is.
beukenburg schreef:wanneer je zeker wilt weten dat een paard wat door de verzekering wordt overgenomen voor de dood weg gaat ,moet je direct de staartwortel kaal scheren, alles er af. Is een oud gebruik en die paarden hebben geen handels waarden meer voor het leven.
beukenburg schreef:wanneer je zeker wilt weten dat een paard wat door de verzekering wordt overgenomen voor de dood weg gaat ,moet je direct de staartwortel kaal scheren, alles er af. Is een oud gebruik en die paarden hebben geen handels waarden meer voor het leven.