bterlaan schreef:Ik heb bij dit verhaal een aantal kanttekeningen:
Waarom een klapband? Omdat de band oud en versleten was? Met een nieuwe, in goede staat verkerende band, gebeurt dat niet, lijkt me. Of omdat een rem blokkeerde? Ook daar: met een goed onderhoduen rem gebeurt dat eigenlijk niet. Maar goed, het kan altijd nog gebeuren. Maar dan die motorbrand. Dat is teveel van het goede (slechte). Ik heb hier sterk de indruk, dat men hier met een slecht onderhouden wagen onderweg was, met alle risico's van dien. Ik sta er trouwens toch regelmatig verbaasd over, in wat voor ongelooflijke rotzooi men zijn kostbare paarden denkt te kunnen vervoeren. Trailers met compleet gladde banden, oud, verrot hout, oud, versleten plastic als bovenkant dat enorm klappert en kapot is zodat de paarden op de tocht staan. En wel een peperdure Mercedes ervoor. Daar snap ik dus echt helemaal niets van. Zulke lui zijn geen paard waard.
Nou sorry hoor maar dit vind ik wel een beetje een vreemde reactie. Wij hebben zelf afgelopen zomer een klapband gehad met de vrachtwagen. Banden was helemaal niks mis mee maar die wagen hoefde normaal alleen maar hier naar regionale wedstrijden en moest nu ineens naar Luxemburg, dat was blijkbaar iets te veel van het goede. In mijn ponytijd hebben we het ook ooit gehad en stonden we ook met onze pony's op de snelweg te kijken, dat doe je echt niet voor je plezier! En niet iedereen heeft de finaciele middelen om weet ik veel wat voor wagen te kopen. Moet je die mensen dan hun plezier afnemen? Zolang het degelijk spul is laat die mensen toch gewoon doen.
Blijkbaar vervoer jij je paarden als de beste, maar ook jij zult ooit een klapband kunnen krijgen... Dan praat je wel anders.
Gelukkig dat het met deze paarden en de bestuurder goed is afgelopen!