Vrachtwagen met paarden vliegt in brand op snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss87

Re: Vrachtwagen met paarden vliegt in brand op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:32

bterlaan schreef:
Ik heb bij dit verhaal een aantal kanttekeningen:
Waarom een klapband? Omdat de band oud en versleten was? Met een nieuwe, in goede staat verkerende band, gebeurt dat niet, lijkt me. Of omdat een rem blokkeerde? Ook daar: met een goed onderhoduen rem gebeurt dat eigenlijk niet. Maar goed, het kan altijd nog gebeuren. Maar dan die motorbrand. Dat is teveel van het goede (slechte). Ik heb hier sterk de indruk, dat men hier met een slecht onderhouden wagen onderweg was, met alle risico's van dien. Ik sta er trouwens toch regelmatig verbaasd over, in wat voor ongelooflijke rotzooi men zijn kostbare paarden denkt te kunnen vervoeren. Trailers met compleet gladde banden, oud, verrot hout, oud, versleten plastic als bovenkant dat enorm klappert en kapot is zodat de paarden op de tocht staan. En wel een peperdure Mercedes ervoor. Daar snap ik dus echt helemaal niets van. Zulke lui zijn geen paard waard.

Nou sorry hoor maar dit vind ik wel een beetje een vreemde reactie. Wij hebben zelf afgelopen zomer een klapband gehad met de vrachtwagen. Banden was helemaal niks mis mee maar die wagen hoefde normaal alleen maar hier naar regionale wedstrijden en moest nu ineens naar Luxemburg, dat was blijkbaar iets te veel van het goede. In mijn ponytijd hebben we het ook ooit gehad en stonden we ook met onze pony's op de snelweg te kijken, dat doe je echt niet voor je plezier! En niet iedereen heeft de finaciele middelen om weet ik veel wat voor wagen te kopen. Moet je die mensen dan hun plezier afnemen? Zolang het degelijk spul is laat die mensen toch gewoon doen.
Blijkbaar vervoer jij je paarden als de beste, maar ook jij zult ooit een klapband kunnen krijgen... Dan praat je wel anders.

Gelukkig dat het met deze paarden en de bestuurder goed is afgelopen!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:18

Miss 87 lees dan wat ik zeg: een klapband kan nog, maar in combinatie met een motorbrand geeft het te denken. DAT is wat ik zei. En als jij altijd met je wagen "alleen maar" naar regionale wedstrijden gaat, kun je ook een klapband krijgen, dat heeft niets te maken met afstand. Maar mag ik even vragen: waren de banden waaar je de klapband mee kreeg misschien ouder dan 6 jaar? Want of je banden in goede staat zijn, heeft niets met profieldiepte te maken, maar wel alles met de verwering van rubber dat vaak weken of maanden buiten staat met het gewicht op dezelfde plaats. Ja, inderdaad, mijn trailer krijgt elke 6 jaar nieuwe banden, want ik wil geen enkel risico lopen mijn geliefde beesten door slordigheid te verliezen. Een ongeluk kan altijd gebeuren; ik wil dan tenminste niet hoeven zeggen: had ik maar.... Met als bijkomend voordel dat ik dan 100 mag rijden. En dat is ook niet voor niets, dat je alleen 100 mag rijden als je banden minder dan 6 jaar oud zijn!

Verder vind ik wel degelijk, dat je mensen hun plezier niet hoeft te gunnen als dat plezier gevaar voor anderen inhoudt. Dat zou een mooie boel worden, zeg, als je iedereen zijn gang maar liet gaan want ach, hij/zij vindt het toch zo leuk....

Iedereen is blijkbaar vol lof over de man, maar als hij zelf door slordigheid de "pech" heeft veroorzaakt, verdient hij geen lof. Gezien de samenloop van omstandigheden, is mijn vermoeden gerechtvaardigd, dat hij met slecht materiaal onderweg was. In elk geval is de mogelijkheid duidelijk aanwezig en het plaatsen van een vraagteken op zijn plaats. Dus wil ik gewoon eerst weten, hoe het zit, voor ik de loftrompet ga blazen. Maar blijkbaar ben ik de enige die een beetje kritisch is en zelfstandig denkt.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:54

"Maar blijkbaar ben ik de enige die een beetje kritisch is en zelfstandig denkt."

Nou,nou Nors opkijken

Niemand weet wat er precies gebeurd is.Kranten berichtjes zijn altijd vaag.Gelukkig is het goed afgelopen.

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:17

bterlaan schreef:
Miss 87 lees dan wat ik zeg: een klapband kan nog, maar in combinatie met een motorbrand geeft het te denken. DAT is wat ik zei. En als jij altijd met je wagen "alleen maar" naar regionale wedstrijden gaat, kun je ook een klapband krijgen, dat heeft niets te maken met afstand. Maar mag ik even vragen: waren de banden waaar je de klapband mee kreeg misschien ouder dan 6 jaar? Want of je banden in goede staat zijn, heeft niets met profieldiepte te maken, maar wel alles met de verwering van rubber dat vaak weken of maanden buiten staat met het gewicht op dezelfde plaats. Ja, inderdaad, mijn trailer krijgt elke 6 jaar nieuwe banden, want ik wil geen enkel risico lopen mijn geliefde beesten door slordigheid te verliezen. Een ongeluk kan altijd gebeuren; ik wil dan tenminste niet hoeven zeggen: had ik maar.... Met als bijkomend voordel dat ik dan 100 mag rijden. En dat is ook niet voor niets, dat je alleen 100 mag rijden als je banden minder dan 6 jaar oud zijn!

Verder vind ik wel degelijk, dat je mensen hun plezier niet hoeft te gunnen als dat plezier gevaar voor anderen inhoudt. Dat zou een mooie boel worden, zeg, als je iedereen zijn gang maar liet gaan want ach, hij/zij vindt het toch zo leuk....

Iedereen is blijkbaar vol lof over de man, maar als hij zelf door slordigheid de "pech" heeft veroorzaakt, verdient hij geen lof. Gezien de samenloop van omstandigheden, is mijn vermoeden gerechtvaardigd, dat hij met slecht materiaal onderweg was. In elk geval is de mogelijkheid duidelijk aanwezig en het plaatsen van een vraagteken op zijn plaats. Dus wil ik gewoon eerst weten, hoe het zit, voor ik de loftrompet ga blazen. Maar blijkbaar ben ik de enige die een beetje kritisch is en zelfstandig denkt.

Toevallig ken ik deze jongen en denk dat jullie hem allemaal wel kennen, maar dat doet er niet toe!
Deze jongen is erg goed voor zijn paarden en was met prima materiaal onderweg is gewoon pure pech geweest en hij verdient zeker alle lof!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:21

Weet iemand wie dit is?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:05

Bah, dat is ook schrikken zeg!
Gelukkig dat alles nog goed is afgelopen.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:03

Ik weet ondertussen ook wie het is. En als die niet meer professioneel met hun paarden omgaan dan doet niemand dat!

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:31

nou....ik heb gehoord wie er in de vrachtwagen zat, en ga er maar vanjuit dat die met degelijk materiaal de weg op gaat...en er hoeft maar een klein fabrieksfoutje in de band te zitten en hij krijgt al een klap band!!!!!

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:51

heh gadver, het zou je gebeuren.. Ik zelf heb ook een keertje in de file gestaan toen er een paarden trailer voor mij op zijn kant lag.. Gelukkig waren de paardjes ongedeerd. Maar dan sta je wel gek te kijken als er dan 2 paardjes net buiten de tunnel langs een mega drukke snelweg te staan grazen..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:54

Als hij hier bekent is kan hij misschien(als hij over de schrik heen is)even zelf komen vertellen wat er precies gebeurt is,dan is het direct afgelopen met de veronderstellingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:56

Het gaat hier om Piet Raijmakers junior.
Voor zover ik dat goed begrepen heb uit betrouwbare bron Lachen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:01

Die ken ik niet hoor Clown
Komt hij ooit op Bokt?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:36

Die zal toch heus wel weten hoe ie veilig een paard vervoert... Clown

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:04

jemig wat heftig, zou me dood schrikken als ik zoiets zag gebeuren(of als ik het zelf was:S)
ben tenminste blij dat de paarden ongedeerd zijn en de man ook natuurlijk