Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Je mag dieren niet zomaar laten doodgaan van de honger, behalve in de oostvaardersplassen??
Met 'ze' bedoel ik oa staatsbosbeheer.
anneliesdj schreef:Maar die zorgplicht willen ze dus niet, ze zetten er een kudde neer en die moet het zelf maar uitzoeken. Als die dieren een eind raak fokken en sterven van de honger dan is dat de natuur zeggen ze.
anneliesdj schreef:Mijn moeder zit op een zangclub en een van de andere leden heeft een hoge functie bij staatsbosbeheer, bij wijze van uitje gingen ze toen met zijn alleen naar de veluwe met hem als gids.
anneliesdj schreef:Wat ik maar wil zeggen is dat wanneer je op deze manier paarden wilt houden je je handen er niet af kunt halen en zeggen dat ze het zelf moeten redden, dat slaat nergens op.
En het is niet voor het eerst dat er vreemde dingen gebeuren met wilde kudde's.
anneliesdj schreef:Willen ze het echt natuurlijk houden dan moeten ze zorgen voor honderden hectare's natuurgebied met natuurlijke vijanden, ik kan toch ook geen natuurgebied maken van mijn 5hectare weiland en daar 5 paarden in gooien en zeggen dat ze zich maar moeten redden??
anneliesdj schreef:Worden die paarden weleens bekapt en ingeent?
) is echter geen natuurlijke begrazing jaarrond, maar opfok. Er is daar een tijdslimiet, voor een bepaalde datum moeten de dieren er af zijn, kortom er is geen jaarrond begrazing. Jammer was in dit geval dat en de Fryske Gea ( de natuurbeheerder) de schuld kreeg en de eigenaar van de paarden van de media. De AID heeft enkel geconstateerd dat niet alle paarden juist geregistreerd waren. Maar dit gaat dus helemaal niet over natuurlijke begrazing.

anneliesdj schreef:Daarom trekken Gnoe's, zebra's en antilopen ook 2 keer per jaar massaal heel afrika door
anneliesdj schreef:Jouw stellingen zijn zinloos, je zegt dat als de afstand te groot is dieren niet wegtrekken, nou dat blijkt. Daarbij zijn zebra's antilope's en gnoe's nog steeds allemaal herbivoren, hoefdieren, vluchtdieren en praktisch even groot. Om het maar niet te hebben over de gelijkenis tussen zebra en paard.
Het is idd niet snel ideaal maar waar ik me aan erger is dat jij hun gedrag goedpraat terwijl sommige dingen gewoon niet kunnen.
anneliesdj schreef:Ik dacht toch echt dat er natuurgebieden waren waar je ook vrij rond kunt rijden op je paardje, tussen de wilde paardjes door. Lijkt me toch dat inenten niet onnodig is.
anneliesdj schreef:Dan heb jij blijkbaar de goede ervaringen en ik de verkeerde.