Zussen verdrietig om mishandeling van Shetlandpony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Zussen verdrietig om mishandeling van Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:10

Ik vind het wel degelijk mishandeling, want ze hebben hun staart en manen niet voor niets gekregen. Wie zegt dat het vliegenseizoen over is, dat is hier in elk geval niet zo, en muggen en dazen hebben we helaas ook nog meer dan me lief is.

En dan heb ik het nog niet over het feit dat mensen gewoon met hun poten van andermans spullen en zeker dieren af moeten blijven!

Dat er mensen zijn die sierraden maken van paardenhaar kan ik me voorstellen, er zijn echter talloze manieren om aan die haren te komen (slacht, geeuthaniseerde paarden, van mensen die staart en manen gewoon goed bijhouden). Om van een dier dat niet van jou is zomaar de staart of zo af te knippen gaat mij echt heel veel te ver.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:31

Arme pony... hoop dat ze een oplossing vinden voor van de zomer met al die vliegen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:44

Hoe zielig kan je zijn zeg Nagelbijten / Gniffelen
Arme pony Ach gut

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:36

Het is wel degelijk mishandeling................ Boos!
En omdat die staart volgend voorjaar niet genoeg is aangegroeid, zal de pony er ook zéker last van hebben en krijgen............ Huilen

Maar ook..............

waarom denk je dat het bij de wet zelfs VERBODEN is om bij een Belgisch en/Hollands trekpaard de staart eraf te halen???

JUIST, omdat zij het OOK mishandeling vinden dat het paard zonder staart niks tegen de vliegen kan doen!! Boos!

>>Ik hoop voor de 2 meisjes en hun mamma, dat de pony verder wel lief blijft, en dat ze mbv de camera de eventuele dief nog vangen............... Haha!
Sterkte!!!! Knipoog

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:08

Wat ontzettend sneu..
Niet alleen voor de pony, maar ook die gek die er achter zit! Boos!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:11

Kijk eens goed naar de foto... het groeit heus wel weer aan. Die pony red zich er prima mee. Het is niet te vergelijken met het couperen van de staart naar mijn mening. Dit is eerder te vergelijken met een veulentje waarvan de staart ook nog moet groeien. Bij een veulen ga je toch ook geen extensions vlechten omdat hij de vliegjes nog niet weg kan jagen met zijn korte staartje?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:16

Wat zielig zeg..
Ik bedoel,zoiets doe je niet...

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:12

Aparte mensen heb je zeg!
Gewoon zielig voor woorden, om dit uit te halen.

Gelukkig heeft de lieve shet, geen ander karakter gekregen.
Echt heel sneu voor dit beestje.
Veel sterkte voor de dochters. Een camera is idd denk ik ook, de beste oplossing.
Hoop dat de staart weer snel zal aangroeien..

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:14

Malenka schreef:
Kijk eens goed naar de foto... het groeit heus wel weer aan. Die pony red zich er prima mee. Het is niet te vergelijken met het couperen van de staart naar mijn mening. Dit is eerder te vergelijken met een veulentje waarvan de staart ook nog moet groeien. Bij een veulen ga je toch ook geen extensions vlechten omdat hij de vliegjes nog niet weg kan jagen met zijn korte staartje?

Maar wat heeft dit nou voor zin om dit uit te halen?! Dit is toch te sneu voor woorden, om het eraf te snijden?
Dan heb je geen verstand. Arme pony. Hopen dat het weer snel zal aangroeien! Lachen
Ik ben het wel met je eens, dat het niet extreem kort is. Het valt mij ook nog mee.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:54

Wat belachelijk zeg, gaat er ook niet om hoe kort die is afgesneden, vind dat ze gewoon met de poten van andermans spullen en helemaal dieren moeten afblijven Boos!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:56

Gatverdarrie, wat een lage streek
Of je het nu mishandeling of diefstal noemt.....Ze moeten gewoon met hun handen van andermans eigendommen afblijven. Al hadden ze maar 5 cm afgeknipt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:57

wat belachelijk zeg dat mensen zoiets doen!! hopelijk groeit het snel weer aan.

maar om zoeits nou mishandeling te noemen?!?!?!? het is eerder diefstal denk ik....

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:26

het is mijn verzorgfjord ook overkomen alleen knipte ze het zwart er alleen uit maar het is toch wel een enge gedachte. een vreemde zo dicht bij je paard.

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:30

diep triest dat mensen dit doen..!! wat moeten mensen bij het paardje van iemand anders..??

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:58

@ Malenka: Het haar groeit mss wel weer aan, maar die kinderen hebben wel flink de schrik te pakken. Vergis je daar niet in. Daarbij is het te gek voor woorden dat vreemden zomaar op je erf komen en dit durven te doen.
Beetje domme reactie van je, sorry.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:04

Triest dat er zulke mensen rondlopen ...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:30

Jibbel schreef:
@ Malenka: Het haar groeit mss wel weer aan, maar die kinderen hebben wel flink de schrik te pakken. Vergis je daar niet in. Daarbij is het te gek voor woorden dat vreemden zomaar op je erf komen en dit durven te doen.
Beetje domme reactie van je, sorry.

Waarom dom? Ik vind het verschrikkelijk voor die kinderen en vervelend voor die pony. Ik snap niet dat iemand zo iets in zijn hoofd haald. Het is mij ook gebeurt bij 2 van mijn paarden. Ik weet dat het echt niet leuk is. Je baalt als een gek als zo iets gebeurt. Helemaal als je denkt je paardje ' veilig' achter je huis te hebben staan. Een vreemde hoort daar niet eens te komen! Iets anders zul je mij ook niet zien beweren. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon geen mishandeling is. wat dat betreft blijf ik echt bij mijn vorige berichten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:38

met je eens hoor malenka, het is eerder diefstal maar mishandeling is in mijn ogen wel wat anders.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:58

wat voor een Idioot haalt zo iets in zijn hoofd..
hier kan ik zo kwaad om worden.. geschifte mensen lopen er rond verschrikkelijk zeg..
die mensen wens ik toch zo'n verschrikkelijk leven toe.. bah om misselijk van te wordne

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:57

Malenka schreef:
Avenance schreef:
Ziekelijk en ik vind het wel degelijk mishandeling, ongeacht vliegenseizoen of niet, je hebt gewoon met je handen van andermans spullen en ook dieren af te blijven. Boos!

@Malenka, als ik jou haren er af zou knippen, zou je dan ook blij zijn? Is, volgens jou, immers geen mishandeling, jij hebt je haren niet nodig, toch? Schijnheilig

Diefstal zou misschien een beter woord zijn dan mishandeling, maar toch vind ik het nog steeds niet kunnen.

Het gaat hier inderdaad eerder om diefstal dan mishandeling. En inderdaad, het zou geen kwaad kunnen als mijn haren afgeknipt zouden worden. Ik zou er natuurlijk absoluut niet blij mee zijn. Het zou in houden dat er iemand bij mij komt terwijl dat niet zou moeten kunnen. Bovendien hechten wij mensen waarde aan een kapsel (uiterlijk). Paarden daarintegen niet op die manier en ik vind het dan ook een slechte vergelijking.

Ik vind dat het absoluut niet kan. Ik snap ook niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt. Maar ik wou wel even duidelijk maken dat ik het geen mishandleing vind en daarbij de uitleg geven waarom ik dat vind. Ik snap daarom jouw reactie op mij helemaal niet.

Als ik het nu terug lees lijkt het inderdaad een 'aanval' naar jou toe, zo was het niet bedoelt, probeerde iets duidelijk te maken, maar geloof niet dat dat echt gelukt is, zat met mijn hoofd ergens anders denk ik. Mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:27

Deze pony staat op dezelfde weg als mijn pony's. De boel maar extra in de gaten houden. tis vreselijk. wie doet nou zoiets?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:40

Dit is een super interessanten discussie,

Wat malenka zegt over die tast haren, ik zou ook eerder de staart kunnen missen ipv de tastharen.

Maar er zijn best veel mensen die hier roepen:'Mishandeling!!!' maar zelf de tastharen en bijvoorbeeld kootholte -haren weghalen.
Dat lijkt mij erger!

(en inderdaad moeten mensen gewoon met hun poten van je paard afblijven, maar even relativeren)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:55

walgelijk dat iemand zoiets doet..
ze kunnen gelukkig wel staart weer laten volgroeien..en anders van die hair extencions erin zetten.
de kindertjes zullen voorlopig wel flink verdrietig blijven

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:49

Triest zeg.

K weet dat Naomi (@bokt) ook sieraden maakt van paardenhaar, maar zij zal ze niet afknippen bij een dier van een ander.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:02

Jammer dat paardenhaar voor zoveel dingen gebruikt kan worden. Anders had het ook geen nut het er af te halen.