Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Malenka schreef:Kijk eens goed naar de foto... het groeit heus wel weer aan. Die pony red zich er prima mee. Het is niet te vergelijken met het couperen van de staart naar mijn mening. Dit is eerder te vergelijken met een veulentje waarvan de staart ook nog moet groeien. Bij een veulen ga je toch ook geen extensions vlechten omdat hij de vliegjes nog niet weg kan jagen met zijn korte staartje?

Jibbel schreef:@ Malenka: Het haar groeit mss wel weer aan, maar die kinderen hebben wel flink de schrik te pakken. Vergis je daar niet in. Daarbij is het te gek voor woorden dat vreemden zomaar op je erf komen en dit durven te doen.
Beetje domme reactie van je, sorry.
Malenka schreef:Avenance schreef:Ziekelijk en ik vind het wel degelijk mishandeling, ongeacht vliegenseizoen of niet, je hebt gewoon met je handen van andermans spullen en ook dieren af te blijven.![]()
@Malenka, als ik jou haren er af zou knippen, zou je dan ook blij zijn? Is, volgens jou, immers geen mishandeling, jij hebt je haren niet nodig, toch?![]()
Diefstal zou misschien een beter woord zijn dan mishandeling, maar toch vind ik het nog steeds niet kunnen.
Het gaat hier inderdaad eerder om diefstal dan mishandeling. En inderdaad, het zou geen kwaad kunnen als mijn haren afgeknipt zouden worden. Ik zou er natuurlijk absoluut niet blij mee zijn. Het zou in houden dat er iemand bij mij komt terwijl dat niet zou moeten kunnen. Bovendien hechten wij mensen waarde aan een kapsel (uiterlijk). Paarden daarintegen niet op die manier en ik vind het dan ook een slechte vergelijking.
Ik vind dat het absoluut niet kan. Ik snap ook niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt. Maar ik wou wel even duidelijk maken dat ik het geen mishandleing vind en daarbij de uitleg geven waarom ik dat vind. Ik snap daarom jouw reactie op mij helemaal niet.