Manege in beslag genomen wegens hennepteelt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: Manege in beslag genomen wegens hennepteelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:21

Naja, erg vervelend voor die mensen.. Ik vind niet dat je zoiets in beslag kunt nemen voor er een rechtszaak is geweest..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:26

even voor de duidelijkheid (betrouwbare bron) de kwekerij was niet op die manege in esbeek,de eigenaar is verdacht van een zeer grootschalig handel in wiet en wit wassen van drugs geld.
hij is zeg maar de leider van het hele zooitje.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:28

Ja, lijkt me idd ook niet dat er een kwekerij is op een manege.. Daar lopen natuurlijk erg veel mensen rond.. Maar als de eigenaar zich bezighoudt met deze praktijken, vind ik als nog dat dit eerst bewezen moet worden, voordat dit in beslag wordt genomen.

Zijn de paarden ook in beslag genomen??

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:29

alles en heel veel dure autos.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:33

ik ken de manege ook en een iemand die ik ken heeft de stallen voor de manege gemaakt, onder de rijbak zit een kelder en die schijnt helemaal vol te staan (of stond misschien al) met plantjes.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:36

Citaat:
alles en heel veel dure autos.

Dat vind ik dus echt niet kunnen. Die dure auto's oké.. maar hier gaat het dus ook om levende dieren. Heb geen idee om wie het gaat, woon in het noorden, maar als bijvoorbeeld zijn dochter een paard zou hebben, wordt die haar dus ook afgepakt, terwijl; zij daar dan niets mee te maken heeft. Vind dat er voor levende dieren een andere regeling moet zijn..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:38

Stephanie87 schreef:
ik ken de manege ook en een iemand die ik ken heeft de stallen voor de manege gemaakt, onder de rijbak zit een kelder en die schijnt helemaal vol te staan (of stond misschien al) met plantjes.

ik heb gehoord dat het niet op de manege was,maar misschien heb ik de verkeerde info gehad,mensen verdraaien nu eenmaal vaak een verhaal haha ik weet alleen wat ik heb gehoord. ze hebben het hek er uit gereden met een buldozer,en een inval gedaan op heel veel plekken op de zelfde tijd.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:40

ja dat ze dat hek eruit hebben gereden met een bulldozer dat is hier om de hoek onderhand, heb het hek (tenminste wat er van over is) vanmorgen nog gezien, de manege is hier wel een eindje vandaan, maar vlak bij een plaats waar ik gewoond heb en nog vaak kom dus vandaar dat ik dat allemaal weet, ben ook lid geweest van de rijvereniging die daar zijn thuiswedstrijden heeft/had Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:49

dinsdag zal ik wel meer weten denk ik (op mijn werk)

ik denk dat als ze daar alles hebben onderzocht dat ze pension paarden wel weer vrij geven,misschien dat het nu zo al is.
maar daar word je als klant niet vrolijk van.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:40

Als de manege in beslag is genomen, wil dat niet zeggen dat de eventuele paarden niet verzorgd worden......... Tong uitsteken

Alle paarden in training van andere eigenaren zullen ze echt wel hebben laten ophalen en de handelspaarden zijn dan dus waarschijnlijk gekocht van drugsgeld en zijn dus nu van de Staat! Knipoog

Tja, en als H. Derwort een dochter heeft die ook een paard heeft gehad van hem, hoop ik dat ze die op haar naam heeft staan, anders is ze hem inderdaad kwijt.............. Cool

Wat dacht jij dan??????????? Knipoog

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:42

amazone77 schreef:

ik denk dat als ze daar alles hebben onderzocht dat ze pension paarden wel weer vrij geven,misschien dat het nu zo al is.

Op hun eigen website staat dat ze alleen handelspaarden en paarden in training hebben staan........
Cool

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:00

die paarden die in training staan hebben dan toch een andere eigenaar.......... dus klant? en zover dat ik weet geven ze wel manege lesen.maar ik vraag het dinsdag wel even na.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:53

Het was een kwestie van tijd voordat H.D. en consorten aan een intensief onderzoek werden onderworpen. Als je jaren een te grote broek aanhebt roept dat vragen op. Tegenwoordig werken verschillende instanties samen en als er de nationale recherche bijkomt, mag je gerust aannemen dat het om een grote zaak gaat.
We hebben jaren geleden samen op een pensionstal gestaan en toen was het in het paardenwereldje al algemeen bekend dat hun paarden en alles eromheen niet op een legale manier kon zijn gefinancierd.
De echtgenote is de paardenliefhebster en de paarden komen niets te kort. Naar wat ik heb gehoord zorgt nu een kennis voor de dieren. Ze hebben een zoontje van, ik schat een jaar of negen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:09

Uppojono schreef:
Naja, erg vervelend voor die mensen.. Ik vind niet dat je zoiets in beslag kunt nemen voor er een rechtszaak is geweest..

waarom zou het niet in beslag genomen kunnen worden voordat er een rechtszaak is geweest. Politie heeft het volste recht om in dit geval de hennep in beslag te nemen naar mijn mening dient dit als bewijs. (even voor je opgezocht. Spullen die worden gevonden tijdens aanhouding mogen in beslag worden genomende rechter beslist of de verdachte het na een rechtszaak terug mag krijgen.)

Knoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:11

Is toch niks mis mee als ze de boel op slot gooien.Dit hadden ze zich van te voren moeten realiseren.Eigen schuld dikke bult.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:34

Blijkbaar denken sommige mensen dat het om een heel klein groepje mensen gaat.

Het gaat hier wel om een grote organisatie waarvan de eigenaar van de manege de hoofdverdachte is.

Hij en de andere verdachten zijn vrijdag voorgeleid in Breda, en het is niet voor niks, dat hij dus langer vast gehouden wordt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:37

het gaat inderdaad om een hele grote organisatie,die ook al jaren actief is,hij zal nog wel een hele tijd moeten zitten denk ik.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:52

Ja dat denk ik ook wel. Ik las op internet in een stukje van de brabants dagblad dat ze ook blijkbaar in hun woonplaats Kaatsheuvel ook een manege hebben / hadden.

Welke manege dat dan zou moeten zijn ( geweest ) is mij een raadsel

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:15

moonwolf schreef:
Welke manege dat dan zou moeten zijn ( geweest ) is mij een raadsel

ik ken daar erg weinig in di buurt, maar misschien verhuren ze die wel ofzo?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:45

geloof dat de verdachte zelf uit kaatsheuvel komt,ik ken maar 1 manege in kaatsheuvel,en die heeft niks met de verdachte te maken,morgen weet (hoor) ik vast meer,en dan laat ik het hier weten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:27

zouden mensen die nergens iets van af weten, of alleen maar verhalen hebben, van horen zeggen, ze zomaar niet op internet willen plaatsen? zo komen er alleen maar verkeerde verhalen in de wereld.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:29

amazone77 schreef:

nogmaals, het was geen pension stal.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:47

amazone77 schreef:
geloof dat de verdachte zelf uit kaatsheuvel komt,ik ken maar 1 manege in kaatsheuvel,en die heeft niks met de verdachte te maken,morgen weet (hoor) ik vast meer,en dan laat ik het hier weten.

ik las net op google dat ze inderdaad ook een manege hebben in kaatsheuvel.
en zal verder niet meer speculeren.
rocky.... je hebt gelijk. sorry is inderdaad niet netjes. Bloos

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:34

Hoi Rocky,

Ik heb niet alleen verhalen hoor, ik meld alleen wat ik lees in de krant en hier in het weekelijks huis aan huisblad staat zelfs de straat vermeld waar die woont. Hij komt inderdaad uit Kaatsheuvel hoor amazone77.

Anders moet je zelf dat soort uitspraken eens aan de krant welden Rocky, waar ik alles in lees, dat ze alleen maar verhalen hebben en niet weten hoe het zit.

Ik woon zelf in het dorp ernaast en ook aan de overkant van de dijk ( is ook kaatsheuvel ) zijn bij een huis huiszoeking gedaan vorige week.

En helaas weten sommige mensen niet het verschil van een manege en een pensionstal he rocky.

Wel eens van gehoord dat er op een manege ook pensionpaarden gestalt kennen staan!!!!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 06:48

het was een trainings en handelsstal in Esbeek............. Haha!