Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
eilander schreef:Gisteravond was de eerste binnenles van dit seizoen.
Een springles.
De plaatselijke rijvereniging huurt 2 uurtjes per week de bak wat het enige is wat deze "manege "nog doet op gebied van paarden.
Ik dacht gister even te gaan kijken ,praatje maken en om te kijken om te zien hoe de bak erbij lag omdat ik as donderdag graag in de dressuurles wil meerijden met mijn 3 jarige.
De bak is om te janken.
Het binnenste gedeelte staat onder water en de hoefslag ga je tot je knieen doorheen.
Niet echt ideaal voor een jong paard(voor een oudere net zo min.)
De kantine was gesloten.
De Wc's waren op slot.
Poepen moet je in een paardenbox.(kan ook net zo goed ,er is toch nooit iemand die naar de stallen kijkt)
De EHBO koffer ligt in de kantine welke op slot zit.
De eigenaar is 3 weken op vakantie na een heeeeeeel druk zomerseizoen!!!
Dat was dus dag 1 vh winterseizoen!!
Stalling wordt nog steeds niet geboden want dat kan lang niet uit volgens de eigenaar.
Maar in zijn brieven staat aan de rijvereniging dat ie het geld wat de bakhuur oplevert niet nodig heeft!!!
Het gevolg is dat de paardensport hier op het eiland al behoorlijk aan het doodbloeden is.
Geen aanwas voor de ponyclub en rijvereniging maar de pacht vh landje van SBB gaat iedere 10 jaar met 100% omhoog dat terwijl als het zo door gaat het ledenaantal vd vereniging terug loopt omdat het mes nu aan 2 kanten snijdt!!!
Al met al is het winterseizoen waar je vroeger naar uitkeek weggevaagd op een zeer onsymathieke manier!!!
Anrike Trip
Terschelling
eilander schreef:Janne en femsky zijn ook eilanders!!!!
En die dikke shetten horen er niet bij maar hebben het ontzettend best.
6 weken per jaar 5 dagen in de week kindertjes vermaken en de rest lekker grazen in het natuurgebied.
Niks mis mee voor een shet.

Shetten zijn nou eenmaal in de zomer dik, die van mij net zo goed daarom lopen die ook bij de prairie pony's in de begrazing
Ze komen er in het voorjaar met een superconditie weg. 
linky schreef:En al gaat de Gemeente nu eindelijk handhaven, dan gaat de tegenpartij weer in beroep, advokaat er op, en voor je 't weet ben je 6 jaar verder voor de Raad van State. We hebben het in onze vorige woonplaats ook meegemaakt.
Heeft ruim destijds 7(!) jaar geduurd voor we door de Raad van State in het gelijk gesteld werden; ondertussen waren de verhoudingen in het dorp beneden het nulpunt gedaald, en 1 week na de voor ons positieve uitslag (onze paarden mochten blijven) werden al onze banden (2 x 4 van auto's en 5 van trailer) lek gestoken. Met Oudejaar is geprobeerd de stal in de fik te steken, met 4 paarden er in.
Moeten de verhoudingen op Terschelling eerst ook zo verziekt worden?
eilander schreef:Volgens het bestemmingsplan is er plek voor 1 manege!!
Ben k het ook helemaal mee eens .
Deze eigenaar had beter een ander gebouw kunnen kopen waar hij zijn activiteiten net zo goed had kunnen exploiteren.
Maar goed das achteraf gepraat.
Citaat:Jelte en Marieke hebben gesprekken gehad met de gemeente en de rijvereniging. De rijvereniging wil gebruik maken van de binnenbak in de winter. Op zich is dat geen probleem maar zij willen het dan wel zo, dat zij volledige zeggenschap hebben over de bak en mogen bepalen wat er wel en niet gebeurd. Nou ja dat is wel veel gevraagd,het is tenslotte eigendom van Jelte en Marieke. En ze mogen best dingen organiseren zoals het geven van les aan de ruiters van de rijvereniging als ze maar niet met allerlei handhavingen naar hun hoofd gaan zitten slingeren. Anders stoppen ze met de manege want op die manier hou je het niet vol. Ze kunnen zonder rijvereniging en eilanders makkelijk bestaan van de toeristen in de zomer dus daar ligt het niet aan. Ze willen er gewoon iets leuks van maken met elkaar, en zoniet, houd het gewoon op. Het is nog even afwachten hoe de gemeente en rijvereniging hierop gaan reageren. Het zou mooi zijn als er bij de rijvereniging een binnenbak gebouwd zou mogen worden. Dan is het hele probleem opgelost. Het gaat eigenlijk alleen om de binnenbak.
Alleen de buitenritten en lessen volgend seizoen gaan alleen door als ik het ga doen. Anders stoppen ze daar ook mee...Zou het wel willen maar alleen als ik ergens een vaste plek krijg en niet overal heen hoef te verhuizen. En natuurlijk als Almer mee gaat. Hij zou misschien wel het een en ander met het hostel kunnen doen. Op Terschelling zitten ze te schreeuwen om personeel in het seizoen dus dat zal geen probleem zijn denk ik. Heb ook gevraagd of ik Magic mee mag nemen in de winter. Dat zou cool zijn, zoniet wil ik haar zelfs wel kopen. Ik heb echt een klik met haar en kan er zeker wat mee. De zus van Almer zou Aukje wel willen rijden in de winter. Dan staat ook zij mooi binnen want die kan niet erg goed tegen de kou. De paarden gaan straks weer voor vijf maanden de wei in en daar kunnen ze op zich best tegen. Alleen krijgen ze geen toestemming om een goed afdak te bouwen zodat ze niet echt kunnen schuilen in de regen en kou. Het zou mooi zijn als er dan een aantal paarden naar de wal gaan om de winter door te brengen.
maar ik vind het allemaal zo zwart-wit..