Probeer je eens in te denken in de fietser (als we het even over fietspaden hebben) het is druk en zo'n hoop is niet te vermijden, ik zou er niet graag doorheen fietsen, het kan glad zijn en als je dan met je fiets onderuit gaat..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

is gewoon iets wat je moet kunnen in geval er iets gebeurt.
oomens schreef:Waarom moet zo'n opruimplicht voor fiets- en bromfietspaden eigenlijk in de APV worden opgenomen?
Als ruiter mag je daar helemaal niet komen. Als je toch illegaal op het fietspad rijdt, dan is je poep opruimen wel het minste wat je kunt doen.
Fietsers horen op het fietspad geen paarden(poep) tegen te komen en hoeven daar dus ook geen rekening mee te houden. Nooit.
Als ruiter heb je gewoon te zorgen dat je niets achterlaat op het fietspad. In de eerste plaats gewoon door daar niet te komen, en anders door alles achter je op te ruimen (uiteraard zonder daarbij het fietspad te blokkeren).
Wat ik daarnaast kwalijk vind aan dit voorstel, is dat het betreffende raadslid laat zien óf niet op de hoogte te zijn van bestaande regelgeving, óf zich daar niets van aan te willen trekken.
Door deze APV geeft de gemeente straks aan dat de landelijke verkeersregelgeving in Houten niet van toepassing is, en dat ruiters op het fietspad gedoogd zullen worden.
Gedogen van overtredingen (een agent die eens wat door de vingers ziet) is één ding, maar hier beleid van maken is iets heel anders, en niet iets waar het huidige kabinet blij mee lijkt.
Naomi_unique schreef:oomens schreef:Waarom moet zo'n opruimplicht voor fiets- en bromfietspaden eigenlijk in de APV worden opgenomen?
Als ruiter mag je daar helemaal niet komen. Als je toch illegaal op het fietspad rijdt, dan is je poep opruimen wel het minste wat je kunt doen.
Fietsers horen op het fietspad geen paarden(poep) tegen te komen en hoeven daar dus ook geen rekening mee te houden. Nooit.
Als ruiter heb je gewoon te zorgen dat je niets achterlaat op het fietspad. In de eerste plaats gewoon door daar niet te komen, en anders door alles achter je op te ruimen (uiteraard zonder daarbij het fietspad te blokkeren).
Wat ik daarnaast kwalijk vind aan dit voorstel, is dat het betreffende raadslid laat zien óf niet op de hoogte te zijn van bestaande regelgeving, óf zich daar niets van aan te willen trekken.
Door deze APV geeft de gemeente straks aan dat de landelijke verkeersregelgeving in Houten niet van toepassing is, en dat ruiters op het fietspad gedoogd zullen worden.
Gedogen van overtredingen (een agent die eens wat door de vingers ziet) is één ding, maar hier beleid van maken is iets heel anders, en niet iets waar het huidige kabinet blij mee lijkt.
Bij het ruiterbewijs heb ik juist altijd geleerd dat er één kapstok artikel is wat luid: u mag anderen nooit tot hinder zijn of ophouden of in gevaar brengen. Volgends mij breng ik meer mensen in gevaar door bij ons op de autobaan te gaan rijden (op de rustige wegen vanzelfsprekend wel, maar de drukke wegen dus echt niet!) dan wanneer ik op het fietspad rijd. Het is als kiezen tussen twee kwaden, want ik snap dat het voor de fietsers vervelend is als er zo'n grote paardenhoop ligt.
Toch kies ik zelf liever voor veiligheid, en blijf dus op het fiestpad rijden......
Dus ik vind zowieso de regeling dat paarden op de weg thuis horen en niet of het fietspad over het algemeen al belachelijk en levensgevaarlijk! Als ik op de weg rijd dan krijg je pas echt gevaarlijke situaties... (denk aan toeterende auto's, gevaarlijke inhaal manouvres enz!!!)
Alleen wat ik dan weer wel apart vind is dat de politiepaarden het niet hebben.. Ik vind het in een rustig dorpje wat anders. Maar op plaatsen waar veel mensen komen vind ik het niet meer dan normaal. Hondepoep moet toch ook opgeruimt worden en daar staat een boete op, er staan toch ook prullenbakken? Paardenmest in een zakje doen en in een prullenbakje doen is dan ook weer zoiets, dus dan maar zo'n zak eronder.
Juul schreef:Ik snap dat het frisser is en misschien wel verplicht gaat worden. Hier in de stad hebben de paarden die de 'tochtjeskoetsen' achter zich aantrekken het ook hoor. Anders ligt er straks overal mest in A'dam.Alleen wat ik dan weer wel apart vind is dat de politiepaarden het niet hebben.. Ik vind het in een rustig dorpje wat anders. Maar op plaatsen waar veel mensen komen vind ik het niet meer dan normaal. Hondepoep moet toch ook opgeruimt worden en daar staat een boete op, er staan toch ook prullenbakken? Paardenmest in een zakje doen en in een prullenbakje doen is dan ook weer zoiets, dus dan maar zo'n zak eronder.
Naomi_unique schreef:Bij het ruiterbewijs heb ik juist altijd geleerd dat er één kapstok artikel is wat luid: u mag anderen nooit tot hinder zijn of ophouden of in gevaar brengen. Volgends mij breng ik meer mensen in gevaar door bij ons op de autobaan te gaan rijden (op de rustige wegen vanzelfsprekend wel, maar de drukke wegen dus echt niet!) dan wanneer ik op het fietspad rijd. Het is als kiezen tussen twee kwaden, want ik snap dat het voor de fietsers vervelend is als er zo'n grote paardenhoop ligt.
Toch kies ik zelf liever voor veiligheid, en blijf dus op het fiestpad rijden......
Dus ik vind zowieso de regeling dat paarden op de weg thuis horen en niet of het fietspad over het algemeen al belachelijk en levensgevaarlijk! Als ik op de weg rijd dan krijg je pas echt gevaarlijke situaties... (denk aan toeterende auto's, gevaarlijke inhaal manouvres enz!!!)
jenga_8 schreef:ze hebben het hier wel over HOUTEN!!! (uber gooi!)

dat is niet meer dan normaal vind ik.