Goede kwaliteit bij de Appaloosa Sportdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My Dominique

Re: Goede kwaliteit bij de Appaloosa Sportdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:44

MarjonTampon schreef:
Mijn appaloosa heeft ook meegedaan. Ik heb der zelf niet gereden, maar ze heeft het wel heel goed gedaan.
Dit was haar tweede concours pas en heeft goed gescoord:

Dressuur B onderling - 1ste
Dressuur B onderling - 3e
Bestgaand grote maten - 3e

Ben trots!

Het was idd een erg leuke dag Lachen ik heb zelf ook mee gereden. alleen qua plaatsing klopt jou opsomming niet helemaal. Lachen
Dit komt doordat er bij de prijsuitreiking iets was mis gegaan. maar ondanks dat is het een mooie score.
Ik reed zelf op Amber.
En ben bij onderling 2x als 1e geeindigd Lachen en met mennen was de eigenaresse eerste en met bestgaand mennen 2e Lachen
even een foto'tje erbij Lachen dan weet je wie ik was Knipoog
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:27

Klopt, ze is in de B-onderling in de eerste proef 3de en in de 2de proef 4de geworden, maar wel met een gelijk aantal punten als de nummer 3.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:19

Citaat:
Wat ook nog het vermelden waard is de knappe prestatie van de nog jeugdige amazone van Rabel van Ederveen. Bij het mennen al zeer succesvol, vervolgens dus bestgaand onder het zadel. Voordat ze nog de dressuurproef reed is de amazone ook nog even naar Lunteren gegaan om met 2 pony's selectie te springen. En dan vervolgens ook nog een proef in de dressuur winnend af te sluiten. Prachtige prestatie!

Zeker ook trots op haar, vind het erg grappig, ben leerkracht van haar...... *LOL* OK dan!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:37

Wat heerlijk om een juf te hebben die zelf ook verzot is op paarden (en ook een prachtig stel in d'r profiel heeft staan).

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:11

Jammer dat ik er niet bij kon zijn dit jaar. Was een geslaagde dag hoor ik van meerdere kanten. Altijd mooi om zo'n hele grote groep sportAppaloosa's bij elkaar te zien.

Jes_sica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:21

Gerdine heeft het goed gedaan met Rabel! Toen ze nog bij ons op club reed pakte ze al vele prijzen met hem.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:08

My Dominique schreef:
MarjonTampon schreef:
Mijn appaloosa heeft ook meegedaan. Ik heb der zelf niet gereden, maar ze heeft het wel heel goed gedaan.
Dit was haar tweede concours pas en heeft goed gescoord:

Dressuur B onderling - 1ste
Dressuur B onderling - 3e
Bestgaand grote maten - 3e

Ben trots!

Het was idd een erg leuke dag Lachen ik heb zelf ook mee gereden. alleen qua plaatsing klopt jou opsomming niet helemaal. Lachen
Dit komt doordat er bij de prijsuitreiking iets was mis gegaan. maar ondanks dat is het een mooie score.
Ik reed zelf op Amber.
En ben bij onderling 2x als 1e geeindigd Lachen en met mennen was de eigenaresse eerste en met bestgaand mennen 2e Lachen
even een foto'tje erbij Lachen dan weet je wie ik was Knipoog
Afbeelding

Sjiek paard!! Is dat toevallig een hengst? Ik zoek nog een mooie appaloosa hengst, want ik wil de mijne graag laten dekken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:14

Dat is geen hengst.
Voor hengsten kun je kijken op http://www.appaloosa-stamboek.com, bij hengsten staan alle hengsten van het stamboek met eventueel ook een foto.
In mijn profiel staat ook een goedgekeurde appaloosahengst, die staat nog niet met foto op de site.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:42

Neonlight schreef:
Dat is geen hengst.
Voor hengsten kun je kijken op http://www.appaloosa-stamboek.com, bij hengsten staan alle hengsten van het stamboek met eventueel ook een foto.
In mijn profiel staat ook een goedgekeurde appaloosahengst, die staat nog niet met foto op de site.

en dat is een hele mooie, blijf zeggen jammer dat deze te groot is voor sterre.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:02

Neonlight schreef:
Dat is geen hengst.

Helaas.. Ik heb ook al gekeken op het appaloosa-stamboek. Maar weet niet of ik daar een hengst uit ga kiezen. Ik denk dat ik volgend jaar ga ""hengsten-shoppen" in bunschoten haha. Ik wil toch eerst klaar zijn met mn studie om genoeg tijd in het veulen te kunnen steken. En dat duurt nog dik anderhalf jaar. Tijd genoeg dus.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:09

Op de sportdag lopen maar een paar hengsten mee. Dit jaar 1 goedgekeurde (Palousa Convenance) en 4 niet goedgekeurde. Waarom zou je een niet goedgekeurde pakken? Voor de prijzen van het dekgeld hoef je het niet te doen, zo hoog zijn die niet bij de NAS hengsten. Je fokt in ieder geval met een hengst die veterinair goedgekeurd is, en met het betere materiaal (die andere zijn niet voor niets niet goedgekeurd). Bovendien krijg je er een dekbon bij, en dan ook een papier als het veulen geboren is. Op marktplaats wordt geadverteerd met niet goedgekeurde hengsten voor 150 euro, mijn hengst is goedgekeurd en kost 175 euro. Avanti is goedgekeurd en kost ook 150 euro. Waarom zou je dan een hengst pakken die niet goedgekeurd is en/of niet goed genoeg door het stamboek is bevonden? (Er lopen er namelijk ook bij die bij de 1ste bezichting tijdens de hengstenkeuring eruit gewipt werden).
In plaats van in Bunschoten te shoppen zou ik in Ermelo shoppen. 24 januari is de hengstenkeuring. Zie je ook meer hengsten dan de hengsten die op de sportdag komen.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:53

Je hebt helemaal gelijk. Slim Ermelo lijkt me dan ook wel beter ja. En misschien ga ik wel voor een hengst van jou. Heb je misschien wat meer informatie voor mij? Dan kunnen we er misschien een keer serieus over praten. En als jij info van mij zou willen hebben is dat natuurlijk ook prima. Lachen

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:52

ik heb vorig jaar voor avanti 125,- betaald.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:56

Voor info kun je me pb-en, en misschien wat gerichtere vragen stellen. We gaan nu erg offtopic namelijk. Bloos