Keurhengst Celano is niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: Keurhengst Celano is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:17

sexy_back schreef:
Elan schreef:
nou, 20 aan de jonge kant Knipoog
Mooie respectabele leeftijd bereikt, en dat zonder pijn en ernstige slijtage, is mooi toch?

Tuurlijk is het zonde, maar het is niet onverwachts ofzo.
Prachtig dier!

tuurlijk is het zonde, maar vind het toch wel enigzins verontrustend dat mensen 20 jaar zien als oud...
paarden van 20 zijn niet oud die kunnen nog zoveel, als je zelf maar wil... maar ja de meeste mensen willen liever een 4-jarige

En toch hebben ze meer nadelen als je er veel mee doet in de sport. Om maar even iets op te noemen: blessures genezen namelijk veel en veel langzamer.

Zonde van die mooie hengst! Zo te zien was ie echt een plaatje. Vingers aflikken

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:20

@marloez en dat is dus het volgende punt.. waarom moet je persee veel in de sport doen... je kunt toch ook lekker dressuur rijden en bosritjes maken en af en toe een sprongetje en voor de gein eens een wedstrijdje rijden...

niet persoonlijk bedoeld hoor maar een paard is toch geen auto die je weg doet zodra het mankementen krijgt of ouder dan 10 jaar is...

maar goed feit blijft dat het zonde is van zo'n mooie hengst

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:21

jeetje, zon mooi paard

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:47

Zonde.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:51

20 is misschien geen leeftijd om nog topsport te doen, maar om zomaar dood neer te vallen vind ik het ook echt te jong

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:55

20 vind ik nog niet zo bejaard.
Zonde, en wat moet dat lullig zijn om te zien gebeuren, een paard dat dood neer valt tijdens het longeren Scheve mond

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:06

Hé jammer, de merrie in mijn profiel is een nakomeling van hem, vondt het een erg mooie hengst!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:27

Wat zonde! Echt een prachtige hengst.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:11

Ilzas schreef:
20 jaar, best respectabel. Goed leven gehad, niet geleden voor zijn dood. Je kan het slechter treffen als paard...

Hier ben ik het wel mee eens, hij heeft zeker wel een goed leven gehad, jammer genoeg kon deze niet langer dan 20 jaar duren....

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:47

Dat is wel jammer zeg, maar heb super veel plezier met mijn ruin en zou zo nog een Celano erbij willen z'n geweldige paarden.

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:23

fojoe schreef:
20 is misschien geen leeftijd om nog topsport te doen, maar om zomaar dood neer te vallen vind ik het ook echt te jong

Hier ga ik helemaal in mee.
Het was zo'n prachtige en goede hengst.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:10

Een normale leeftijd om "te gaan". Alleen gebeurt het meestal doordat de mens al heeft ingegrepen. Ik teken er voor! Helemaal gezond en geen lijdensweg. Tis misschien even hard maar toch is het een mooie dood als inene het licht uitgaat, toch?

Het was een knap paard. Ik wens de betrokkenen veel sterkte.

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:47

Jammer!

Gelukkig mag ik een hele fijne 4 jarige hengst van Celano rijden. Ik heb meerdere Celano's gereden, hele fijne paarden Pling

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:10

jammer zeg,vond het echt een prachtbeest om te zien...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:37

akelig, maar het leven is niet eeuwig. Overigens vind ik 20 niet jong voor een paard wat veel heeft gewerkt in z'n leven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:12

héé zeg, nog maar 20 jaar... Hoe kan zo'n goedverzorgde hengst zo jong sterven...

Doet me kippenvel krijgen bij de gedachte dat mijn merrie 'al' 16 is...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:00

sexy_back schreef:
@marloez en dat is dus het volgende punt.. waarom moet je persee veel in de sport doen... je kunt toch ook lekker dressuur rijden en bosritjes maken en af en toe een sprongetje en voor de gein eens een wedstrijdje rijden...

niet persoonlijk bedoeld hoor maar een paard is toch geen auto die je weg doet zodra het mankementen krijgt of ouder dan 10 jaar is...

maar goed feit blijft dat het zonde is van zo'n mooie hengst

Ben ik het helemaal mee eens, maar zo bedoelde ik het ook niet! Haha!
Ik rijd zelf ook gewoon recreatie. Clown Tenminste. Als mijn pony weer bereden kan worden. Ze heeft nu voor de 2e keer peesklap, en de vorige keer duurde het een half jaar voordat het genezen was. En dit keer schiet het ook al niet op. Nagelbijten / Gniffelen En dat komt voornamelijk omdat ze al wat aan de oudere kant is. (15/16)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:00

Op die foto ziet hij er ook nog werkelijk prachtig uit! In ieder geval heeft hij geen lange lijdensweg hoeven te doorstaan, dat is wel fijn voor 'm.

Is hij ook niet die hengst die tijdens een show gereden werd een keer door een meisje van 7 jaar ofzo? Dat was ook een flinke brede schimmelhengst (artikel stond ook in de IDS). Ik dacht dat het om Celano ging.

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:18

[quote="Steefjevos"]Op die foto ziet hij er ook nog werkelijk prachtig uit! In ieder geval heeft hij geen lange lijdensweg hoeven te doorstaan, dat is wel fijn voor 'm.

Is hij ook niet die hengst die tijdens een show gereden werd een keer door een meisje van 7 jaar ofzo? Dat was ook een flinke brede schimmelhengst (artikel stond ook in de IDS). Ik dacht dat het om Celano ging.[/quoja

Ja.! ik heb stage gelopen op de havikerwaard en toen hebben ze me wel verteld daarover, tijdens de hengstenshow op de havikerwaard, wel echt al een aantal jaar terug reed de zoon van rob erhens (nu inmiddels al 18/19 volgends mij) er toen op. weet niet of je dat bedoelde?

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:37

Dat zou kunnen, ik weet niet niet meer of het een jongen of meisje was:P het zag er in ieder geval erg indrukwekkend uit, een klein persoontje op zo'n grote en brede hengst!

xxxkimmxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:22

Ik was laatst bij de havikerwaard geweest, en die mensen zijn er nog steeds kapot van!
Ze hebben hem ook laten cremeren!
Het was echt een goede hengst, en leverde ook veel goede nakomelingen die internationaal lopen!!
Hij heeft daar een goed leven gehad!!