Ho even

! Ten eerste mag je daar maar 60

hihi! Nee serieus: Ik ben bijna altijd degene die het hardste roept dat wij degene zijn die ons aan moeten passen aan het verkeer omdat wij ervoor kiezen de weg op te willen met onze paarden. Daar sta ik nog steeds voor de volle 100% achter. Als je wil dat andere verkeersdeelnemers volgens jouw regels gaan leven kan je maar beter in de bak blijven. Dus daarin delen wij dezelfde mening. Ik denk ook dat ik het beeld verkeerd geschetst heb: Bij ons hebben we de weg, de berm en dan de sloot. De polderweg is smal, echter is de berm zo smal dat je er maar met 1 paard net kan lopen als er een auto langs komt. Dan nog moet je oppassen dat je paard niet ineens richting de sloot neigt, je ligt er nl geheid in. Als je een hele brede berm hebt kan ik er nog inkomen dat mensen hard blijven rijden omdat je ze idd de ruimte ervoor geeft. En die hebben we ook op enkele stukken, daar maak ik me ook niet druk om. Doe wat je niet laten kan zeg ik altijd. Alleen heb ik al meer dan eens een spiegeltje zeer dicht langs me heen gaan gevoeld. En dat is iets wat ik onacceptabel vind, als er maar zeer weinig ruimte is tóch met hoge snelheid in te halen zodat de vouwen uit je broek worden gereden. Dit heeft er ábsoluut niets mee te maken dat ik toevallig op een paard zit hoor, als ik op de fiets zit irriteer ik me er net zo mateloos aan

Ik rij op zeer onregelmatige dagen buiten, wanneer ik er gewoon zin in heb. En 's zomers is het erg druk, veel boten in 't kanaal, wielrenners en fietsers op dagtochtje etc. Het maakt mij en mijn paard helemaal niets uit, ik weet dat ze er niets om geeft en verwacht ook absoluut niet dat mensen zich aan mij gaan aanpassen. Zou helemaal mooi worden dan

Maar het enigste wat o zo fijn zou zijn is een klein beetje respect van de altijd gehaaste automobilist tegenover andere weggebruikers. Of dat nu een fietser, wandelaar of ruiter is, zo moeilijk is het niet om je voet van het gaspedaal te halen als je iemand passeert

De tip van het zweepje ga ik trouwens gebruiken. Thanx!