Ultramar (van bokker ElCid) Kampioen Lusitano keuring 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Re: Ultramar (van bokker ElCid) Kampioen Lusitano keuring 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:06

Wat een beauty !!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:10

WAUW Loes! Gefeliciteerd zeg! helemaal toppie! Heeft de stoeterij waar hij vandaan komt nou alsnog interesse in hem als dekhengst? Of is KI niet interessant/gebruikelijk in Portugal?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:27

cissy schreef:
WAUW Loes! Gefeliciteerd zeg! helemaal toppie! Heeft de stoeterij waar hij vandaan komt nou alsnog interesse in hem als dekhengst? Of is KI niet interessant/gebruikelijk in Portugal?

Zeker weten dat ze interesse hebben Haha! , ze willen een stuk of 5 merries van hem drachtig hebben. Daar gaat tegenwoordig ook veel met KI, dus moeten we gaan beginnen met invriezen Knipoog .

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:34

Gefeliciteerd hoor, wat een beauty Haha!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:07

Wauw, hij is echt imponerend. je hebt met recht gewonnen. De combinatie ziet er ook super uit,heel mooi en apart dat zadel. Een hengst , en zeker zo'n mooie als deze. heeft toch altijd wat extra's, knap dat jullie hem zo super aan het lopen hebben.Mocht ik weer dressuur willen rijden, dan zeker deze klassieke stijl!
Nu wordt het echt hoognodig tijd om eens wat af te spreken,want ik wil jullie beuaty's nu ook "real live" zien!!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:00

Gefeliciteerd met de topprestatie !!
Prachtig paard zeg!
En dat nog zo dicht bij ons in de buurt ook Haha!
De foto van z'n hoofd in je profiel vind ik ook helemaal geweldig!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:37

ElCid schreef:
Er worden geen dressuurproeven gereden; het is een opname keuring voor het stamboek en dan vind er een beoordeling op gangen onder het zadel plaats en daarna een beoordeling aan de hand. Het dressuurmatige niveau is niet interessant hierbij, gaat alleen om de "natuurlijke gangen".
Net zoals bij de gereden rubriek alleen stap, draf, galop en het kunnen schakelen, achterhand en schoudergebruik, etc. beoordeeld wordt.

Oke bedankt.
Ik vroeg het omdat wij westernruiters onze Quarter Horse stamboekkampioenschappen niet meer in Bunschoten mogen houden omdat dat een FNRS-manege is en er dus niet met hoed/zonder cap gereden mag worden, behalve op de hoogste niveaus van de dressuur. En aangezien wij die niet rijden... Het verbaasde mij dus om iemand met hoed te zien rijden.
Het schijnt mogelijk te zijn om je als organisatie van een evenement toch te verzekeren ook al wordt er zonder cap in een FNRS-manege gereden, maar daar is binnen de western nogal wat onenigheid over. Heeft het Lusitanostamboek zo'n verzekering? Zo ja, dan is dat misschien ook wel wat voor het Quarter Stamboek. Weet iemand dat toevallig? Anders neem ik wel contact op met het Lusitanostamboek zelf.

Oh ja, bijna vergeten: Gefeliciteerd ElCid!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:38

@LindyH, ik weet niet hoe dat zit. Ik weet wel dat het Dutch Paint Horse stamboek er 19 oktober nog een show had, met futurities, en ik kan me niet voorstellen dat iedereen daar met cap heeft gereden en dat was ook geen hoogste niveau dressuur.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat deze keuring valt onder de regels van het APSL ( Portugese Lusitano Stamboek) en de paint show onder de APHA. Maar ik neem aan de Quarter kampioenschappen onder AQHA vallen?

Maar je kan eens contact opnemen met de Lusitano vereniging, die weten misschien wel hoe het zit met uitzonderingen.

Allemaal bedankt voor de complimenten Bloos .

@Catalyst, het moet toch een keer gaan lukken, je bent welkom.

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:51

Gefeliciteeerd !!!
mooie prestatie ! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:05

Echt een geweldige hengst. Wist de uitslag al, maar alsnog; Gefeliciteerd!! Je hebt terecht gewonnen. Jullie hebben een prachtig paard! Succes met hem in de toekomst, ik hoop nog veel te horen van deze hengst.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:24

LOES!!! Wat goed zeg!! Gefeliciteerd meid!! Haha!