Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Als je maar betaalt is er altijd wel plek te vinden, dat is hier net zo.
scoopje schreef:suleilitha schreef:Als je maar betaalt is er altijd wel plek te vinden, dat is hier net zo.
Inderdaad. niks voor niks, zo is het met alles. Mensen die uit pure goedheid andermands onbruikbare paard de kost gaan geven tot-ie sterft, die bestaan alleen in sprookjes....
KiWiKo schreef:maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet..........
Mensen als deze kunnen hun gang gaan omdat er baasjes zijn die niet hun laatste verantwoordelijkheid nemen..........

KiWiKo schreef:BregKreupel is pijn
Ik ken paarden die op de foto niet eens meer slachtwaardig zijn bij wijze van........ maar niet kreupelen en dus gewoon gereden worden......
Geen pijn is niet kreupelen en dat betekend onder het zadel
Voor rijden is klinisch goed het belangrijkste

scoopje schreef:suleilitha schreef:Als je maar betaalt is er altijd wel plek te vinden, dat is hier net zo.
Inderdaad. niks voor niks, zo is het met alles. Mensen die uit pure goedheid andermands onbruikbare paard de kost gaan geven tot-ie sterft, die bestaan alleen in sprookjes....
Breghje schreef:Ik ken ook zat paarden die als ze niet bereden worden maar gewoon in de wei staan niet kreupelen en dus ook geen pijn hebben. Waarom zouden die dan naar de slacht moeten? Alleen omdat ze niet meer bereden kunnen worden? Gaat me wat ver. Paard stuk, hup naar de slacht en volgende.... nee merci.
Mija schreef:Dat gebeurde 20 - 30 jaar geleden ook al ...toen bestond er de zgn paardenfonds bij de boeren in de dorpen , dan werd een paard afgekeurd en zgn naar de slager gebracht en op eoa manier kwam hij weer op de paarden-markt terecht, natuurlijk niet alle paarden maar ook toen gebeurde zoiets al.
krackertje schreef:Mija schreef:Dat gebeurde 20 - 30 jaar geleden ook al ...toen bestond er de zgn paardenfonds bij de boeren in de dorpen , dan werd een paard afgekeurd en zgn naar de slager gebracht en op eoa manier kwam hij weer op de paarden-markt terecht, natuurlijk niet alle paarden maar ook toen gebeurde zoiets al.
Gebeurd nu nog hoor!
krackertje schreef:Ik heb recent nog andere zaken gezien en gehoord, fijn dat jouw verzekering het wel netjes afwikkeld.
mijn geld gaat toch wel op
IKbenEllen schreef:krackertje schreef:Ik heb recent nog andere zaken gezien en gehoord, fijn dat jouw verzekering het wel netjes afwikkeld.
Denk dat de eigenaar daar zelf ook een beetje bij moet zijn hoor. Of dat nou een boeren- of een commerciele verzekering is: ik zou mijn paarden nooit en te nimmer op iemands blauwe ogen meegeven. Dat zou ik op zijn minst iemand die IK vertrouw mee laten gaan.
Ik geloof ook niet in je paard zomaar afstaan. Mijn bejaardje blijft fijn bij mij in volpension, net als mijn gezonde paard. Laat iedereen mij maar voor gek verklarenmijn geld gaat toch wel op
KiWiKo schreef:20 jaar geleden kreeg een door de verzekering afgekeurd paard de welbekende A op zijn schouder gebrandmerkt!!! Toen werd er nog over paardenwelzijn nagedacht!
Breghje schreef:Citaat:
Ok, dan heb je een paar opties:Citaat: