Zadeldiefstallen zijn een heel erg groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Zadeldiefstallen zijn een heel erg groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:07

Als ze perse willen komen ze toch wel, hoe je ook beveiligd. Beveiliging is immers bijna per definitie achterhaald helaas.

Merk dat mensen minder snel geneigd zijn dure nieuwe zadels aan te schaffen, en als zadels aan vervanging toe zijn er veel vaker voor de goedkope (wintec) zadels gekozen wordt, zeker door mensen die niet heel actief zijn in de wedstrijdsport.

Ik vind het ergste dat veel mensen niet het geld/ de verzekering hebben om constant nieuwe zadels aan te schaffen, als je hoort dat er soms wel 2 keer of meer achter elkaar ingebroken wordt, en de paarden dan de dupe zijn doordat mensen met een iets minder goed passend zadel genoegen nemen uit angst voor diefstal.

vavesta

Re: Zadeldiefstallen zijn een heel erg groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:38

mick75 schreef:
Als ze perse willen komen ze toch wel, hoe je ook beveiligd. Beveiliging is immers bijna per definitie achterhaald helaas.

Merk dat mensen minder snel geneigd zijn dure nieuwe zadels aan te schaffen, en als zadels aan vervanging toe zijn er veel vaker voor de goedkope (wintec) zadels gekozen wordt, zeker door mensen die niet heel actief zijn in de wedstrijdsport.

Ik vind het ergste dat veel mensen niet het geld/ de verzekering hebben om constant nieuwe zadels aan te schaffen, als je hoort dat er soms wel 2 keer of meer achter elkaar ingebroken wordt, en de paarden dan de dupe zijn doordat mensen met een iets minder goed passend zadel genoegen nemen uit angst voor diefstal.

een beetje kort door de bocht.
een goed getrainde waakhond laat ze er echt niet langs hoor,mits ze hem geen kogel door de kop geven.
de eigenaar van de pensionstalling waar ik sta rijd alleen maar met wintec(isabel werth) ook met de paarden die in het zz en de grandprix worden uitgebracht.
zo ken ik meerdere wedstrijdruiters die met een wintec rijden. ik vind ze ook heerlijk rijden.
er komt een paar keer per jaar een chiropacter op de stalling en die zegt ook altijd dat de paarden niets aan de rug mankeren.
de zadels passen allemaal perfect.