Maatregelen geëist tegen manege van ex-vrouw in Breda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Maatregelen geëist tegen manege van ex-vrouw in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:28

crabbybitch schreef:
jury schreef:
je weet nooit wat zij gedaan heeft richting hem toe.

Jij impliceert dat jij weet wat er speelt....
Of doe je verhaal of houd je mond!!!
Dit is pure speculatie.
Zo typisch bokt!!!

nee hoor, dat maak jij ervan.
wij (meestal vrouwen) gaan er altijd vanuit dat de man boosdoener is, zoals voor mijn berichtje door een mede bokker aangeven werd.
maar uit directe omgeving weet ik dat de vrouw er ook wat van kan om haar ex partner het leven zuur te maken. en dit is dus een algemene opmerking.

ps hele klare taal die je uitspreek overigens, weet niet waar jouw iritatiepunt precies zit maar hij is geraakt blijkbaar.

edit: door de aanvulling van liberty weten we nu iets meer, hoop dat alles met respect opgelost kan worden maar volgens mij zijn ze dat stadium al voorbij.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:33

jury schreef:
wij (meestal vrouwen) gaan er altijd vanuit dat de man boosdoener is, zoals voor mijn berichtje door een mede bokker aangeven werd.
maar uit directe omgeving weet ik dat de vrouw er ook wat van kan om haar ex partner het leven zuur te maken. en dit is dus een algemene opmerking.

ps hele klare taal die je uitspreek overigens, weet niet waar jouw iritatiepunt precies zit maar hij is geraakt blijkbaar.

edit: door de aanvulling van liberty weten we nu iets meer, hoop dat alles met respect opgelost kan worden maar volgens mij zijn ze dat stadium al voorbij.

En als je even nadenkt kun je dus bedenken dat de informatie die Liberty gegeven heeft, wellicht bij sommige mensen bekend is en dat er daardoor dus feller gereageerd wordt dan normaal.

Vind overigens wel dat je in dit soort berichten niet hoort te speculeren wat er aan vooraf gegaan is in huiselijke sfeer, is niet echt netjes en om dan zomaar out of the blue te gaan roepen dat het aan de vrouw kan liggen, dat kun je niet maken.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:38

Overigens is de man mede-oprichter van de manege, en deed ook de boekhouding. En het was ook hij die altijd een rechtzaken aanspaanden tegen mijn moeder. Mijn moeder is al 16 jaar aan het rechten.

sammy_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:44

wat een gedoe allemaal

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:47

Liberty, wat een vreselijke situatie.
Als iemand echt last heeft dan moet er gepraat worden om oplossingen te vinden. Maar dit lijkt inderdaad meer op pesten en het zou dan heel erg zijn dat iemand die met hart en ziel jaren bezig is om een goed bedrijf op te zetten, op deze manier gehinderd wordt. Helemaal pijnlijk omdat je ook zoveel samen gedeeld hebt.

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:29

Ik hoop van harte dat stal sintels, zoals goedgekeurd door de gemeente, uit mag breiden en dat de familie verder kan met hun passie en hun toekomst.
Ik, en de rest van ons gezin, wenst hen alle goeds toe,zoals zij hun manege runnen is geweldig.
Onze steun hebben jullie, hoor!!!!!!

fam. de Bakker-de Brouwer OK dan!

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:30

ik wens de betrokkenen heel veel sterkte, volgens mij regelde stal sintels uit Breda ook de paarden voor de zitcompetitie tijdens het horse event dit jaar. Ik was daar erg tevreden over en nu hoor je zulke berichten!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:06

liberty schreef:
Ik ben een van de kinderen zoals de meeste wel weten en wilde even reageren om verdere verhalen de wereld uit te helpen.....

Jammer genoeg moest ik op een vervelende manier te weten komen dat mijn vader homo is, en dat uitgerekend hij overal tegenin gaat. Dit is niet iets van de afgelopen jaren, maar hij heeft jarenlang een dubbelleven gehad waardoor hij in 1992 een scheiding aanvroeg. De klap is/was erg groot, sindsdien heeft hij alle mogelijkheden gebruikt om ons het leven zuur te maken. Hij besloot ook om bij zijn vriend in te trekken die 3 huizen verder woont. In 2006 besloten wij een uitbreiding aan te vragen van de manege en heeft hij iets nieuws gevonden om tegen ons te vechten. De gemeente staat achter ons om dit te realiseren, de vergunning was namelijk binnen in 2006, maar ook daar tekende hij bezwaar tegen. Wij willen graag verder aan onze toekomst bouwen, maar op deze manier wordt dat erg tegengehouden.

WElke vergunningen heb je dan in een 2006 gekregen? een bouwvergunning en/of een milieuvergunning?.

Indien jullie een milieuvergunningplichtig bedrijf zijn ( dat kan ik vanaf hier niet beoordelen) staat er in de vergunning hoeveel paarden jullie mogen houden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:12

Linda, ik had idd ook al eerder zoiets van jullie begrepen... en dat is al jaren terug ondertussen.
Ook dit 'overleven' jullie wel weer! Lachen
Erg zonde van alle moeite die er in gestoken moet worden, je moeder is een echte vechter Lachen
Laatst bijgewerkt door Winged op 21-10-08 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:38

@nanda, een bouwvergunning. De milieuvergunning is er maar er wordt gezegd dat er in die tijd minder dieren aanwezig waren dan dat in de milieuvergunning stond. Het bedrijf zoals het nu is is al 20 jaar zo, van begin tot eind hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door liberty op 21-10-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:50

Linda, ik had er jaren geleden ook al het een en ander over gehoord, en vind het ontzettend jammer dat het nog niet is opgelost. Hopelijk is na de zitting en uitspraak deze ellende ook definitief voorbij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:58

liberty schreef:
Het bedrijf zoals het nu is is al 20 jaar zo, van begin tot eind hetzelfde, alleen gegroeid, maar dat doet ieder normaal bedrijf!

...en of de vergunningen daar wel/niet bij aangepast zijn is geen detail. Bij groei is er ook sprake van toename van activiteit en toename van druk op de omgeving in alle opzichten. Van mest tot verkeer. Dáár zijn nu de vergunningen en de grenzen ervan voor.

Nogmaals, het betreft wat de nieuwsredactie betreft een aanwonende die de gemeente erop wijst dat ze een taak in deze heeft.
De rest ligt in de persoonlijke sfeer.
Discriminerende uitspraken zoals die hier gedaan worden zijn van geen kant acceptabel en het is onbegrijpelijk dat de moderators dit faciliteren.

hc

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:02

Ik weet niet van de hoed en de rand. Ik vind het knap van Linda dat ze hier zelf op reageert en wil in elk geval haar en haar moeder en zus heel veel sterkte wensen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:15

Huertecilla schreef:
...en of de vergunningen daar wel/niet bij aangepast zijn is geen detail. Bij groei is er ook sprake van toename van activiteit en toename van druk op de omgeving in alle opzichten. Van mest tot verkeer. Dáár zijn nu de vergunningen en de grenzen ervan voor.
Natuurlijk zijn er in een dichtbevolkt land regels en wetten nodig maar zoals veel mensen ondervinden is het een verstikkende structuur aan het worden door die regelgeving en ambtenarij.
Je verschuilen achter wetten is makkelijk maar er bestaat ook nog zoiets als leven en laten leven.
Die grens wordt in ons kikkerlandje voor mijn gevoel te makkelijk overschreden.

Linda; ik hoop dat het op een goede manier kan worden opgelost! Ach gut

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:18

daffodil schreef:
jury schreef:

En als je even nadenkt [oeps, dacht ik niet na?] kun je dus bedenken dat de informatie die Liberty gegeven heeft, wellicht bij sommige mensen bekend is en dat er daardoor dus feller gereageerd wordt dan normaal. [bij het plaatsen niet beken, info Liberty en plaatsing doorkruisten elkaar]
Vind overigens wel dat je in dit soort berichten niet hoort te speculeren wat er aan vooraf gegaan is in huiselijke sfeer, is niet echt netjes en om dan zomaar out of the blue te gaan roepen dat het aan de vrouw kan liggen, dat kun je niet maken.

Nogmaals jammer dat je het ziet als speculatie want dat was echt niet zo bedoeld. Maar als je inderdaad al jaren met deze ellende zit begrijp ik dat je mijn opmerking zo zou kunnen/willen opvatten.
Als je er niets vanaf weet zoals ik en vele anderen dus dan vind ik juist dat je het niet kan maken om te roepen dat het aan 1 partij ligt.
Bekijk altijd een persbericht met de nodige argwaan (berichten kloppen nl. ook niet altijd of zijn onvolledig) en bekijk het verhaal van alle kanten.
Voor mij nu einde discussie hoor, want hoe jij en ik dit opvatten is eigenlijk niet belangrijk. Je zal maar jaren in deze ellende zitten. Daar is het leven eigenlijk te kort voor.

(de info van Liberty en mijn plaatsing doorkruisten elkaar).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:21

BlackDevils schreef:
Je verschuilen achter wetten is makkelijk maar er bestaat ook nog zoiets als leven en laten leven.
Die grens wordt in ons kikkerlandje voor mijn gevoel te makkelijk overschreden.

Kunnen aanwonenden van een paardenbedrijf dat niet net zo goed vinden als er meer en meer autos in ook hún woonomgeving op dat bedrijf afkomen? Dat dit bedrijf hén moet laten leven?!
Dáár zijn nu net de vergunningen voor.
Het is van cruciaal belang dat de óverheden op naleving toezien opdat conflicten tussen burgers niet nodig zijn.
Wanneer een bedrijf doet wat het goeddunkt kunnen de omwonenden dat met hetzelfde recht ook en hun woonomgeving naar hún wensen inrichten of dat nu het belang van dat bedrijf schaadt of niet. Wie schiet daar wat mee op?

hc

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:23

Liberty, ik wens jullie sterkte .. Ik vind je moeder trouwens een lieve vrouw. wij hebben vorig jaar naast jullie gestaan op de wedstrijd in schaijk met de wagen. Onze Thom ( autistisch met witte schimmel) is erg blij als ie over jullie leest. En jullie mam was in onze ogen een superlieve vrouw en wij vonden jullie hele familie echt reuze.. Sterkte

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:29

Huertecilla schreef:
Kunnen aanwonenden van een paardenbedrijf dat niet net zo goed vinden als er meer en meer autos in ook hún woonomgeving op dat bedrijf afkomen? Dat dit bedrijf hén moet laten leven?!
Het is van cruciaal belang dat de óverheden op naleving toezien opdat conflicten tussen burgers niet nodig zijn.
Wanneer een bedrijf doet wat het goeddunkt kunnen de omwonenden dat met hetzelfde recht ook en hun woonomgeving naar hún wensen inrichten of dat nu het belang van dat bedrijf schaadt of niet. Wie schiet daar wat mee op?

Feit is dat mensen hun recht gaan halen nadat het op een ander vlak is misgelopen in de onderlinge betrekkingen. Men misbruikt dan de wet om iemand op een persoonlijk vlak te kunnen treffen.
Wanneer mensen gewoon als volwassenen met elkaar om kunnen gaan heb je ook veel minder wetten nodig.
Maar de sociale beleving loopt sterk terug in onze maatschappij en dat zie je op alle vlakken terug.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:34

Er is geen last van verkeer, aangezien het verkeer langs de N263/Rijsbergseweg naar binnengaat en niet via de Sintelweg, ook dit is al 20 jaar zo.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:36

Naast een manege gaan wonen en dan zeggen dat je last hebt van paarden en de bijbehorende activiteiten vind ik altijd al apart an sich. Zeker als je zo betrokken bent geweest binnen een bedrijf, dan weet je toch waar je naast gaat wonen???

Maar ach er zijn zelfs mensen die in een bos gaan wonen en dan klagen over blaadjes in de dakgoot....

Het zal je allemaal maar gebeuren.
Sommige mensen halen al voldoening uit het feit dat ze anderen kunnen lastig vallen, de boel vertragen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:37

heb vroeger vaak wedstrijd gehad daar. nooit gedacht dat het zo zou lopen daar....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:54

raket schreef:
Naast een manege gaan wonen en dan zeggen dat je last hebt van paarden en de bijbehorende activiteiten vind ik altijd al apart an sich. Zeker als je zo betrokken bent geweest binnen een bedrijf, dan weet je toch waar je naast gaat wonen??.

Dit bedrijf is volgens een direct betrokkenen sterk gegroeid = veranderde situatie.

Is de ruiterij echt niet in staat haar oogkleppen van eigenbelang af te doen?
Dat is dan hoogst schadelijk voor datzelfde eigenbelang oplangere termijn.
Kijk maar naar de ant-ruiterij-acties welke links en rechts al ondernomen wórden tegen ronduit schandalige overlast door de ruiterij.
De overheid is hierbij de grote schuldige; de ruiterij krijgt al zo´n vijftig jaar een uitzonderingspositie toebedeeld en het is niet zo raar dat ruiters dan gaan denken dat dit hun récht is. Blijft echter ón-recht Pling

hc

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:00

Jammer dat iets zo moet lopen.
Wil jullie veel succes wensen.
En hopelijk met een goede afloop.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:02

BlackDevils schreef:
Huertecilla schreef:

Doordat hier veel persoonlijke kwesties en verwijten zitten heeft het zo'n staartje gekregen. Er zit gewoon veel verdriet, een vader die zich verstoten voelt en een moeder die het spoor bijster is. De kinderen zijn hier de dupe van en kiezen onbewust partij voor degene waar ze het dichtst bij zitten. Er zal nog wel even met "modder gegooid" worden maar ik denk dat ze er samen goed genoeg uit kunnen komen....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:15

Jammer dat jullie allemaal je verhaal mooi klaar hebben terwijl geen van jullie allen weten hoe het precies zit. Heel apart dat de een dan ook nog de ander durft te verwijten dat ze niet mogen oordelen omdat ze de situatie niet precies kennen. Nors opkijken

Sterkte met het hele gebeuren, rechtszaken zijn nooit leuk!