Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Olster4ever schreef:bij ons loopt er me konningendag nog wel pony's maar dan op een heel groot ghras veld en na 2 uur krijgt de eerste pony rust een 1 uur daarna een andere en daarna weer een andere en dat zijn manege pony's tis daar ook geen laawai bij ons kun je koniingendag vergelijken met de kermis imv met herrie
sunshine schreef:Trouwens HC, die baasjes maken de keuze om daar te gaan staan, .
Huertecilla schreef:sunshine schreef:Trouwens HC, die baasjes maken de keuze om daar te gaan staan, .
Net als mijnwerkers en oosteuropse prostituees ja; ´vrije´ keuze...
Trouwens, kiezen manegepaarden voor eenzame opsluiting in een toiletruimte om overdag door janet en allevrouw door een zandbak in de rondte gekoeieneerd te worden?
Nogmaals; in resultaat een prima actie, doch volledig zonder fundament en daardoor subjectief en discriminerend.
hc
mcsjelle schreef:Wat is dan het verschil Iris82, want ik ken alleen de pony's op de kermis in Gent. En ze zijn goed doorvoed en hun hoeven zien er netjes uit, maar er straalt totaal geen levenslust meer vanaf.
Ik vind dat het paardenwelzijn in heel veel sectoren verbetert moet worden
NonaWen schreef:Kom maar eens op onze manege kijken![]()
en dit in Gent is al een goede stap
mcsjelle schreef:Wat is dan het verschil Iris82, want ik ken alleen de pony's op de kermis in Gent. En ze zijn goed doorvoed en hun hoeven zien er netjes uit, maar er straalt totaal geen levenslust meer vanaf.
NonaWen schreef:Kom maar eens op onze manege kijken![]()
Citaat:Al blijft het eeuwig jammer: ik ben op de laatste kermis nog gaan kijken naar het ponykraam en zag daar niets dan lachende kindergezichtjes. Die zal Gent nu moeten missen.'
Melanie_B schreef:HC: Hoezo denk jij dat die pony's het geluid niet vervelend vinden? Moet je echt eens aandachtig luisteren naar de takke herrie die van een kermis vandaan komt. Ik ben van mening dat die dieren daar niet echt op zitten te wachten. Tuurlijk kan de ene pony er beter mee over weg dan de andere, maar om nou gelijk te zeggen 'De pony's zitten er niet mee, met de herrie'.
Ik ben blij met deze regeling!
Bij ons werden/worden ook altijd Shetlanders ingezet voor een ponyritje, dieren staan heel de dag op stenen, en staan volop in de zon.. Vind het echt niet leuk!
Melanie_B schreef:Of je weet het antwoord gewoon niet.. Of je leest er télkens over heen.. Zou graag een antwoord willen.
Veel succes, want wie zoekt zal vinden.Bandida schreef:NonaWen schreef:Kom maar eens op onze manege kijken![]()
Ik denk dat het voor veel maneges en een berg paardenhouders te hopen is dat 'die van Gent' niet gaan kijken.
Huertecilla schreef:De paardenwereld ´schittert´ in gebrek aan énige maatlat.
katiavl schreef:Misschien is het niet aan jullie te bepalen wie wat moet doen
katiavl schreef:Misschien is het niet aan jullie te bepalen wie wat moet doen, het is een discussie over kermispaarden.