Geen Rhinopheunomie op Schouwen-Duiveland *update 2*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Geen Rhinopheunomie op Schouwen-Duiveland *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:35

Ik krijg net van de KNHS bericht dat er inderdaad bij een paard van ( of die heeft gestaan ) op een manege in Oude-Tonge verdachte verschijnselen zijn geconstateerd. Maar weer afwachten dus, het blijft onrustig. KNHS-ruiters zullen dit bericht wel via hun secretariaten krijgen denk ik.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:37

Ik heb daar nog niks over gehoord Breghje, en ik hoor best veel hier Nagelbijten / Gniffelen Ben benieuwd!
Wij hadden het vorige week behoorlijk benauwd voor Renesse, en hebben dus ook afgemeld, een dag later kregen we het telefoontje dat het is afgelast Clown
Voorlopig blijven wij lekker op dit eiland!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:39

Marieke: de KNHS geeft dus idd aan dat er weer verdachte paarden gemeld zijn. Niet dat mijn paard uberhaupt van het eiland afkomt momenteel Boos! , maar ik zou lekker aan deze kant van het water blijven idd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:43

Hmm.... je zou er haast thuis van blijven... Hoef gelukkig alleen maar in Vlissingen, Nw en St joosland te wezen, en een keer in Heinkenszand Nagelbijten / Gniffelen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:44

casperrr schreef:
Ik heb daar nog niks over gehoord Breghje, en ik hoor best veel hier Nagelbijten / Gniffelen Ben benieuwd!
Wij hadden het vorige week behoorlijk benauwd voor Renesse, en hebben dus ook afgemeld, een dag later kregen we het telefoontje dat het is afgelast Clown
Voorlopig blijven wij lekker op dit eiland!

Ik hoorde het net, van haar. Was idd die manege die de deuren had gesloten, maar wilde geen namen noemen tot het officieel was. Maar wat de Tinkers mankeren weet ik nog niet, als dat bekend is zal ik het ook wel horen. Of jij. Knipoog Haha!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:50

Ben blij dat ik niet op een manege of grote stal sta! We kunnen alle paarden thuishouden en als ik lesgeef blijf ik ook bij de paarden (en mensen) vandaan. Vind het wel goed van de kring (6zhe) dat ze de voorselecties hebben afgelast, want er zijn altijd wel mensen die toch het risico wel gaan nemen.... Misschien zou het handiger zijn om alle wedstrijden op het eiland tijdelijk te staken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:53

Kev schreef:
Misschien zou het handiger zijn om alle wedstrijden op het eiland tijdelijk te staken...

Volgens mij gebeurt dat al? De subtop gaat ook al niet door. Ik weet niet of er nog andere wedstrijden gepland stonden?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:55

zie nu op de knhs dat ze hem verplaatste hebben naar wouwse plantage (waar ligt dat?) en dat de 2de proef is vervallen... Maar er wordt de combinaties uit Zeeland en Goeree dringend verzocht niet te komen, maar ze mogen dus wel gewoon meedoen...
Laatst bijgewerkt door Kev op 21-10-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:56

In het bericht van vandaag van de KNHS is aangegeven dat die wedstrijd ook wordt afgelast.

Sammie

Wedstrijd Oude Tonge verplaatst naar Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:25

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=13086

De KNHS heeft besloten om de wedstrijd in Oude Tonge uit voorzorg te verplaatsen naar Wouwse Plantage. Deze wedstrijd wordt op 1 dag verreden op zaterdag 25 oktober 2008. Helaas zal daardoor de tweede proef voor iedereen komen te vervallen.

Deelnemers aan de Lichte Tour dienen één te rijden proef (Prix St. George of Intermediaire I) te kiezen en door te geven aan de organisatie. Let op de starttijden zijn veranderd. De nieuwe startlijst is te vinden in de algemene wedstrijdkalender (www.knhs.nl/wedstrijdkalender)

In verband met besmettingsgevaar verzoekt de KNHS dringend deelnemers uit de gehele provincie Zeeland en het eiland Goeree Overflakkee zich af te melden. Dit is kosteloos.

oneida

Re: Geen Rhinopheunomie op Schouwen-Duiveland *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:35

zou iemand mij meer kunnen vertellen over de wedstrijd die naar de wouwse plantage is verhuisd ik heb hier een stal met 22 paarden en pony's ben nu toch wel erg ongerust.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:50

ik wou eerdaags weer richting burght.
dat stel ik dus echt maar even uit en volg dit maar Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:55

oneida schreef:
zou iemand mij meer kunnen vertellen over de wedstrijd die naar de wouwse plantage is verhuisd ik heb hier een stal met 22 paarden en pony's ben nu toch wel erg ongerust.

Wat ail je weten over die wedstrijd dan? De wedstrijd in Oude Tonge gaat niet door, en is nu verplaatst. Mensen uit Zeeland wordt geadviseerd zich af te melden. Zit je in de Wouwse plantage dan hoef je je voor de rest denk ik weinig zorgen te maken. Als je in Oude Tonge zit, zou ik navraag doen bij de dierenarts hoe en wat. Zij geven in overleg met de KNHS de adviezen uit.

oneida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:25

nou zoals eerder in dit onderwerp wordt er aangegeven dat er toch altijd mensen zijn die het risico nemen en vervolgens op weg gaan .
worden de paarden dan extra gecontroleerd ?

chantal1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:54

Ik heb van iemand gehoord dat er ook Rhino in Goeree heerst. Zouden ze dan Goedereede of Goeree Overflakkee bedoelen. Ik heb nog niks van Goedereede gehoord.