Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kendra schreef:watdanhe schreef:Dat snap ik even niet.. Maar kunnen ze die paardjes niet eventjes onder verdoving doen ofzo..?
Het is verboden om 'wrak vee' te vervoeren. Die regel is er niet voor niets. Dáár helpen of in laten slapen is dan de enige remedie.
Ben het trouwens met Lovely eens, er moet worden gezocht naar een oplossing voor het probleem, mensen daar ondersteunen, meedenken over hoe ze hun problemen kunnen oplossen. Hoe erg het ook is, ik begrijp er wel iets van: blijkbaar zijn de gebruiksmogelijkheden van paarden ingeperkt omdat ze niet meer overal over de weg mogen lopen. Als het economisch nut daarmee wordt gereduceerd (of wegvalt), en je bent zelf arm, dan is het toch wel enorm moeilijk om voor je paard te blijven zorgen terwijl je zelf al moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen. De manier waarop wij over paarden denken komt voort uit onze luxe: we hebben zelf altijd genoeg te eten, altijd onderdak, (en de meesten hebben nog veel meer) - dan kun je je het permitteren om zo'n tijd en geldverslindend monsteraan te houden. Door één of twee paarden daar vandaan te halen doe je zeker een goede daad (ook niks mis mee), maar je lost er absoluut niets mee op.
Brainless schreef:Daarom word de media hierbij betrokken om de EU hierop te wijzen dat Roemenië hier nog veel aan moet doen.
Tuurlijk gaat het ook om deze paardjes (Amy komt naar mij), maar hopen hiermee ook om aandacht te krijgen voor dit probleem, en hopen dat de EU in gaat grijpen en Roemenië op zijn verantwoordelijkheid wijst.
rockwitch schreef:Er moet in die landen geleerd worden aan mensen dat ze zo niet met dieren om kunnen gaan. Dat is een heel belangrijk iets.
Kendra schreef:Brainless schreef:Daarom word de media hierbij betrokken om de EU hierop te wijzen dat Roemenië hier nog veel aan moet doen.
Tuurlijk gaat het ook om deze paardjes (Amy komt naar mij), maar hopen hiermee ook om aandacht te krijgen voor dit probleem, en hopen dat de EU in gaat grijpen en Roemenië op zijn verantwoordelijkheid wijst.
En wat stel je je daar bij voor? Wat moet de EU (who ever that may be) dan doen?
En wat moet Roemenië (de regering, de inwoners, de dierenbezitters????) dan doen?
Brainless schreef:Roemenië wordt eisen opgelegd door de EU waardoor:
1 boeren en zigeuners massaal hun paarden dumpen (omdat ze niet meer op de doorgaande wegen mogen)
2 dierentuinen hun deuren moeten sluiten en dieren dus verhongeren (geen bezoek is geen inkomen) en er geen oplossing/geld wordt geboden.
Ook is er geen professionele landelijke dierenopvang (zoals bij ons de dierenbescherming).
Roemenië zich ook absoluut niet verantwoordelijk hier allemaal voor voelt, maar wel is toegelaten tot de EU.
Ik (en meerdere) vinden het dan ook een taak van de EU hier Roemenië op te wijzen.