Beetje sneu die reactie, hij heeft/had toch niets te verbergen met zijn trainingsmethode, blijkbaar wel dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hns schreef:Ik heb Anky en Sjef nooit vertrouwd en vertrouw ze nog steeds voor geen enkele meter. Dat wereldje zit bij hun zo voor mekaar, dressuur speelt daar helemaal geen rol meer, daar ben ik haast zeker van.
Horsedances schreef:Helaas zie ik totaal geen nut om publiekelijk (GDF) de jurering tijdens de afgelopen OS-Hongkong te evalueren. De uitslagen (per onderdeel) zijn allang bekend en besproken. Deze tijd zou veel beter gebruikt kunnen worden om het systeem van jurering the evalueren. Een vraag zou bijvoorbeeld kunnen zijn waarom Withages de laatste tijd op oorlogspad is tegen de Nederlanders.
Want iedereen is het er mee eens dat het zo niet langer kan, dus de focus moet gericht worden op de vraag "hoe moet het dan wel ? ".
Als Withages zo graag transparantie wil dat moeten de juryleden hun motivatie wereldkundig maken aan het grote publiek (bijv. hier op Bokt op COTH, Reitforum en Cyberhorse, om er maar een paar te noemen) en niet alleen aan de mensen die er heel veel geld voor over hebben om het Global Dressage Forum te frequenteren. Het grote publiek zijn de mensen die met hun entree-geld het dressuur-circus draaiende houden, en dit zijn ook de mensen die er steeds minder van beginnen te begrijpen.
Maar het beste is dat Withages, als het opperhoofd van de dressuurtak van de FEI, zich eens gaat verdiepen in het vraagstuk hoe ze het kreupele systeem van jurering eens op orde kan krijgen. Natuurlijk springt La Withages in de bres voor haar onderdanen, en natuurlijk heeft Riexinger niet met een zwart geel rode bril zitten jureren, neeeeeeeeee in HongKong zat het beste jurycorps dat er ooit is geweest. -Quod None-.
Ik geef Sjef groot gelijk om niet mee te willen doen aan deze poppenkast voor het establishment.
Theo
horseyfries schreef:Juist als hij vind dat de jurering zo slecht was lijkt het mij des te nuttiger dat de vergelijking wél wordt gemaakt! Als je immers overtuigd bent van je gelijk zou je blij moeten zijn dat je dit met beelden van oefeningen met bijbehorende cijfers van de verschillende juryleden kan bewijzen ten overstaan van de hele dressuurtop!