Relatie tussen Sjef Janssen en juryleden blijft zeer slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uffie

Re: Relatie tussen Sjef Janssen en juryleden blijft zeer slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:37

Hehe, zou het dan toch allemaal duidelijk worden waarom ze niet geevaleerd mag worden Nagelbijten / Gniffelen

Beetje sneu die reactie, hij heeft/had toch niets te verbergen met zijn trainingsmethode, blijkbaar wel dus.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:39

Dan is het te hopen dat Withages voorlopig nergens hoeft te jureren waar Anky wil starten.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:21

Vind het wel humor Nagelbijten / Gniffelen
Maar ja, een beetje kinderachtig is het wel van Sjef. Aan de andere kant; zo werkt het in dit wereldje.

hns schreef:
Ik heb Anky en Sjef nooit vertrouwd en vertrouw ze nog steeds voor geen enkele meter. Dat wereldje zit bij hun zo voor mekaar, dressuur speelt daar helemaal geen rol meer, daar ben ik haast zeker van.

Wat een onzin. Ga dan eens bij hen op stal kijken; je loopt zo het terrein op hoor. Ik ben er ook al een paar keer per ongeluk op gefietst. Tis echt niet dat ze iets angstvallig proberen te verbergen o.i.d.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:33

De kop van deze post "Relatie tussen Sjef Janssen en juryleden blijft zeer slecht" vindt ik. De onenigheid tussen sjef en whithage is nog niet uitgepraat. Dat heeft niets met overige juryleden te maken. Er zullen er op hun beurt ook voldoende zijn die zich niet kunnen vinden in whithages oordeel/mening en het eerder met sjef eens zullen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:43

Sjonge wat kinderachtig weer. Laat Sjef de boel opengooien en juist deze meeting laten doorgaan. Kan ie er zelf ook bij gaan zitten om eventueel dingen te beargumenteren.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:09

Helaas zie ik totaal geen nut om publiekelijk (GDF) de jurering tijdens de afgelopen OS-Hongkong te evalueren. De uitslagen (per onderdeel) zijn allang bekend en besproken. Deze tijd zou veel beter gebruikt kunnen worden om het systeem van jurering the evalueren. Een vraag zou bijvoorbeeld kunnen zijn waarom Withages de laatste tijd op oorlogspad is tegen de Nederlanders.

Want iedereen is het er mee eens dat het zo niet langer kan, dus de focus moet gericht worden op de vraag "hoe moet het dan wel ? ".

Als Withages zo graag transparantie wil dat moeten de juryleden hun motivatie wereldkundig maken aan het grote publiek (bijv. hier op Bokt op COTH, Reitforum en Cyberhorse, om er maar een paar te noemen) en niet alleen aan de mensen die er heel veel geld voor over hebben om het Global Dressage Forum te frequenteren. Het grote publiek zijn de mensen die met hun entree-geld het dressuur-circus draaiende houden, en dit zijn ook de mensen die er steeds minder van beginnen te begrijpen.

Maar het beste is dat Withages, als het opperhoofd van de dressuurtak van de FEI, zich eens gaat verdiepen in het vraagstuk hoe ze het kreupele systeem van jurering eens op orde kan krijgen. Natuurlijk springt La Withages in de bres voor haar onderdanen, en natuurlijk heeft Riexinger niet met een zwart geel rode bril zitten jureren, neeeeeeeeee in HongKong zat het beste jurycorps dat er ooit is geweest. -Quod None-.

Ik geef Sjef groot gelijk om niet mee te willen doen aan deze poppenkast voor het establishment.

Theo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:20

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij niet de bedoeling om hier mensen zwart te maken en/of te speculeren. Lachen

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:26

Tsja.... Met de beschikbare informatie kun je niet veel anders dan de conclusie trekken dat het allemaal erg kinderachtig is wat hier speelt!

Het lijkt mij niet verkeerd om nog eens openlijk de beoordelingen te bespreken. Zelf kijk ik ook regelmatig dingen terug en bespreek dat met collega-juryleden. Het houdt je scherp en je blijft van elkaar leren.

Dat er ook nog een persoonlijke vete speelt, moet daar verder buiten gelaten worden, lijkt mij! En het lijkt me sterk dat een jurylid een negatief beeld overbrengt op alle anderen. Alle O-juryleden hebben veel ervaring en kunnen toch ook zelf bedenken wat ze ergens van vinden?
Als ik mijn "vijanden" moet beoordelen, doe ik dat ook neutraal!

Het is zeer droevig dat het er op lijkt dat ene meneer S. J. te E. de hele dressuurwereld naar zijn hand kan zetten!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:26

Horsedances schreef:
Helaas zie ik totaal geen nut om publiekelijk (GDF) de jurering tijdens de afgelopen OS-Hongkong te evalueren. De uitslagen (per onderdeel) zijn allang bekend en besproken. Deze tijd zou veel beter gebruikt kunnen worden om het systeem van jurering the evalueren. Een vraag zou bijvoorbeeld kunnen zijn waarom Withages de laatste tijd op oorlogspad is tegen de Nederlanders.

Want iedereen is het er mee eens dat het zo niet langer kan, dus de focus moet gericht worden op de vraag "hoe moet het dan wel ? ".

Als Withages zo graag transparantie wil dat moeten de juryleden hun motivatie wereldkundig maken aan het grote publiek (bijv. hier op Bokt op COTH, Reitforum en Cyberhorse, om er maar een paar te noemen) en niet alleen aan de mensen die er heel veel geld voor over hebben om het Global Dressage Forum te frequenteren. Het grote publiek zijn de mensen die met hun entree-geld het dressuur-circus draaiende houden, en dit zijn ook de mensen die er steeds minder van beginnen te begrijpen.

Maar het beste is dat Withages, als het opperhoofd van de dressuurtak van de FEI, zich eens gaat verdiepen in het vraagstuk hoe ze het kreupele systeem van jurering eens op orde kan krijgen. Natuurlijk springt La Withages in de bres voor haar onderdanen, en natuurlijk heeft Riexinger niet met een zwart geel rode bril zitten jureren, neeeeeeeeee in HongKong zat het beste jurycorps dat er ooit is geweest. -Quod None-.

Ik geef Sjef groot gelijk om niet mee te willen doen aan deze poppenkast voor het establishment.

Theo

Ben het hier helemaal mee eens!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:53

Juist als hij vind dat de jurering zo slecht was lijkt het mij des te nuttiger dat de vergelijking wél wordt gemaakt! Als je immers overtuigd bent van je gelijk zou je blij moeten zijn dat je dit met beelden van oefeningen met bijbehorende cijfers van de verschillende juryleden kan bewijzen ten overstaan van de hele dressuurtop!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:55

Dat vind ik nu ook.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:41

horseyfries schreef:
Juist als hij vind dat de jurering zo slecht was lijkt het mij des te nuttiger dat de vergelijking wél wordt gemaakt! Als je immers overtuigd bent van je gelijk zou je blij moeten zijn dat je dit met beelden van oefeningen met bijbehorende cijfers van de verschillende juryleden kan bewijzen ten overstaan van de hele dressuurtop!

Maar dat wordt dan een eindeloos welles/nietes spelletje, waar alleen maar mensen aanwezig zijn die een agenda hebben. Kortom een open discussie zal dit nooit worden. Juryleden zullen elkaar echt niet afvallen. Trainers en rijders moeten aan hun toekomstige wedstrijden denken, dus die houden zich ook op de vlakte.

Waarom niet gewoon tien of twintig gerichte vragen of op- aanmerkingen verzamelen op de eerder genoemde forums en deze aan Withages en consorten voorleggen en vervolgens hier een diepgaande discussie over houden.

De beelden van elke proef zijn beschikbaar en de protocollen met de scores per onderdeel ook, dus we kunnen er gewoon mee starten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:32

Zo is het ook gedaan de vorige keer Theo, mensen hadden onderdelen mogen aanwijzen van verschillende ruiters die naast elkaar werden gezet met de punten erbij. En dan kan je een agenda hebben, maar toen was het ook zo dat ze wel moesten toegeven dat de dikke voldoendes voor een heel onregelmatig appuyement van Salieri - Silvia Iklé gewoon een juryfout waren. Zo kunnen ze ook deze keer er niet omheen om te kijken naar de punten op de piaffe onderdelen van Isabell Werth en Steffen Peters en mochten daar mensen zijn die Isabell niet zwaar onvoldoende gaven, dan kan je niet zonder je totaal belachelijk te maken zeggen dat dat klopt.

De gerichte vragen/opmerkingen aan Withages wordt al op een ander moment van de dag gedaan in werkgroepen.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:27

Ik kan me voorstellen dat als iemand zich negatief over jou uitlaat in de media (het over en weer spelletje zoeken ze samen maar uit) je geen zin hebt dat degene met wie je een conflict hebt nog een keer dunnetjes de beoordeling over gaat doen. De uitslag is al bekend sinds een tijdje Knipoog dus we weten hoe de jury erover denkt.
grappig dat net na de gouden plak Anky en begeleiding geweldig zijn en nu door de drek worden gehaald... tis net voetbal Clown .