Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cardy schreef:Echt erg...Was trouwens nog even op zoek op google voor meer informatie over haar (waaronder haar achternaam aangezien ik haar niet ken). Niet haar achternaam gevonden maar wel nog een filmpje van haar:
http://www.welt.de/vermischtes/article2 ... tsche.html
sherwood schreef:wat voor mesnen zetten eigenlijk hun paard bij haar neer? Wat is er de bedoeling van, en weten die mensen op welke manier hun paarden getrained worden? Of iig een klein stukje ervan?
Kan toch niet zo zijn dat je daar je lieveling heen brengt en dat je denkt dat alles met de zachte hand wordt aangeleerd terwijl daar je paard even tot moes geramd wordt...?
Irmaatje schreef:Ik word eerlijk gezegt een beetje misselijk van dat filmpje.
Het is gewoon misselijk om een paard van voren strak te zetten, op een klein volte te houden en maar slaan waar je kunt.
En waarom? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Ik hoop inderdaad dat haar eigen paarden daar ook zijn weggehaald.
Citaat:Wat mij opviel is dat het paard wel slaat naar de zweep maar zelf op de kleine volte blijft lopen. Het paard heeft alle ruimte om uit te breken en de longeerder met zich mee te trekken. Alle filmpjes zijn genomen waar ze met de vos bezig is. Is het dus één en hetzelfde paard? We zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat ze deze "methode" op ieder paard "toepast", maar is dat bewezen?
Zou het paard dan helemaal murw geslagen zijn en deze ellende uiteindelijk maar over zich heen laat komen?
nuldertien schreef:Nou, mijn duffe koudbloedmerrie wordt al gruwelijk boos (lees, rennen/bokken) als ik haar aan durf te pakken omdat ze niet doorloopt of niet wilt aangalopperen. Bijna ongelofelijk dat deze 'bloedpaardjes' het zo over zich heen laten komen. Die moeten dan toch ver heen zijn...
Weltevreden schreef:En zo zijn er nog meer mensen die mishandeling de normaalste zaak van de wereld vinden, als je je paard dus in traing zet bij een stal of wegbrengt ter correctie weet je eigenlijk al dat jouw "lieveling" niet met zijden handschoentjes behandeld wordt. Soms mishandeling te noemen en soms komt het er erg dicht bij in de buurt.