Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:08

Gelukkig zijn die andere paarden ook weg.

Misschien lees ik het verkeerd, maar het lijkt net of ze nu geen paarden meer op haar stal heeft staan???? En hoe zeker is het dat Wolke haar eigen paard is?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:12

In 1 van de voorgaande topics stond dat Wolke haar eigen paard is. Volgens mij was dat berichtje door iemand uit een Deense krant gehaald.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:12

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:13

Cardy schreef:
Echt erg...Was trouwens nog even op zoek op google voor meer informatie over haar (waaronder haar achternaam aangezien ik haar niet ken). Niet haar achternaam gevonden maar wel nog een filmpje van haar Boos! :

http://www.welt.de/vermischtes/article2 ... tsche.html

Dat filmpje is in eerdere topics al geplaatst Knipoog

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:17

Gelukkig dat er daar nu geen paarden meer staan!
Dat mens verdiend het niet om paarden te houden
Bah..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:19

@ rowo: O echt waar? Sorry dat wist ik niet Vork

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:19

Ik weet niet wie wolke is, maar er zou hoe dan ook geen enkel paard meer bij haar mogen staan! Nooit meer!
Of andere dieren.. Boos!

_chennai_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:26

Mooizo dat haar paarden weg zijn!
ik vind niet dat je zo paarden moet mishandelen!
waar hebben die paarden dat voor verdiend ik bedoel
paarden hebben ook gevoelens.!!!! Boos!
maar goed dat ze daar nu weg zijn Haha!
daar ben ik blij om

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:27

Zij slaat haar paard zoveel keer(uiteraard onterecht en onvergeefelijk)ze heeft een bekende naam en de paarden worden dus direct bij haar weggehaald.
Deden ze dat nou ook eens bij mensen zonder bekende naam die hun paard verwaarlozen een hongersnood laten sterven, alleen op een verlaten vuile grond staan, uit een drinkbak moeten drinken die donker bruin is van het roest.
Ik ben blij dat dit filmpje naar voren is gekomen, zo zie je dat niet alles is wat het lijkt.
Zie ook de bijzet teugel..Paarden zijn veel te goed voor deze wereld, ik had als paard die meid een doodstrap gegeven!
Verschrikkelijk

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:34

Goed te horen dat de paarden daar weg zijn. Dat gaat vast een tijd duren voor die paarden hun vertrouwen in de mens weer terughebben.
Laatst bijgewerkt door Crocus op 15-10-08 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:37

ik begrijp ook totaal het idee er achter niet.
Ik vind het goed dat ze die paarden weg hebben gehaald maar inderdaad deden ze dat ook maar meer bij niet bekende mensen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:38

goed dat die vrouw geen paarden meer op stal heeft staan...

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:39

Ik word eerlijk gezegt een beetje misselijk van dat filmpje.
Het is gewoon misselijk om een paard van voren strak te zetten, op een klein volte te houden en maar slaan waar je kunt.
En waarom? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Ik hoop inderdaad dat haar eigen paarden daar ook zijn weggehaald.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:44

Da mens is echt niet normaal.. snap niet waarom ze die paarden al niet gelijk bij de eerste keer hebben weggehaald....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:48

Er staat toch duidelijk dat de enige OVERGEBLEVEN dieren weggehaald zijn, dus alle paarden, ook haar eigen zijn weg.

Mooi.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:53

Hoop dat ze voor de rest van haar leven nooit meer wedstrijden mag rijden. Ze is een schande voor de paardesport.
En zo zijn er vast wel meer, je kijkt er op maar niet in

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:53

sherwood schreef:
wat voor mesnen zetten eigenlijk hun paard bij haar neer? Wat is er de bedoeling van, en weten die mensen op welke manier hun paarden getrained worden? Of iig een klein stukje ervan?
Kan toch niet zo zijn dat je daar je lieveling heen brengt en dat je denkt dat alles met de zachte hand wordt aangeleerd terwijl daar je paard even tot moes geramd wordt...?

Ervan uitgaande dat de gemiddelde eigenaar wel eens te maken heeft met een niet meewerkend paard kan ik me voorstellen dat het van kwaad tot erger gaat. Logische stap is om het paard weg te brengen ter "correctie" in de hoop dat het paard gecorrigeerd wordt. Mensen willen niet weten wat er in de praktijk gebeurt! Maar als dat betekent dat je paard het "niet gewenste" gedrag afleert ben je blij(!) en te spreken over de "africhter" die je paard wellicht heeft mishandelt om van zijn/haar ongewenste gedrag af te komen. Geef je deze persoon te veel credits, die er van overtuigd raakt dat mishandeling dé manier is om paarden te ''corrigeren'', dan krijg je mensen zoals Christine Wels. Ik denk dat zij dus een voorbeeld is van een vrouw die te veel met lastige paarden heeft gewerkt, die haar alcoholverslaving en scheidings frustraties is gaan uiten op de paarden. Ga je er te lang mee door dan blijf je er in "hangen".

Deze vrouw heeft tijdens de wereldbekerfinale in de jaren '90 met haar schimmel Durkit Duitsland vertegenwoordigt, en genoot veel aanzien. Ooit was ze dus okay, en als ze toen met dergelijke praktijken bezig was had ze haar schimmel echt niet zó ver gekregen een GP proef te lopen voor haar.

En zo zijn er nog meer mensen die mishandeling de normaalste zaak van de wereld vinden, als je je paard dus in traing zet bij een stal of wegbrengt ter correctie weet je eigenlijk al dat jouw "lieveling" niet met zijden handschoentjes behandeld wordt. Soms mishandeling te noemen en soms komt het er erg dicht bij in de buurt.

Goed om te horen dat de paarden weggenomen zijn. Ben benieuwd naar de uitspraak.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:56

Ik ben wel benieuwd naar de filmpjes want ik heb ze nog niet kunnen bekijken. Het filmpje dat hier geplaatst is werkt ook niet.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:57

Irmaatje schreef:
Ik word eerlijk gezegt een beetje misselijk van dat filmpje.
Het is gewoon misselijk om een paard van voren strak te zetten, op een klein volte te houden en maar slaan waar je kunt.
En waarom? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Ik hoop inderdaad dat haar eigen paarden daar ook zijn weggehaald.

Wat mij opviel is dat het paard wel slaat naar de zweep maar zelf op de kleine volte blijft lopen. Het paard heeft alle ruimte om uit te breken en de longeerder met zich mee te trekken. Alle filmpjes zijn genomen waar ze met de vos bezig is. Is het dus één en hetzelfde paard? We zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat ze deze "methode" op ieder paard "toepast", maar is dat bewezen?
Zou het paard dan helemaal murw geslagen zijn en deze ellende uiteindelijk maar over zich heen laat komen?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:06

wat is dat een ziek 'mens' en kun je zo 'iemand' nog wel een 'mens' noemen ik zou echt ziek worden denk ik mn paard weg te brengen,,leert alles met een zachte hand(DenkDenk)en dan gebeurd er nog het tegenovergestelde..:S

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:12

Citaat:
Wat mij opviel is dat het paard wel slaat naar de zweep maar zelf op de kleine volte blijft lopen. Het paard heeft alle ruimte om uit te breken en de longeerder met zich mee te trekken. Alle filmpjes zijn genomen waar ze met de vos bezig is. Is het dus één en hetzelfde paard? We zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat ze deze "methode" op ieder paard "toepast", maar is dat bewezen?
Zou het paard dan helemaal murw geslagen zijn en deze ellende uiteindelijk maar over zich heen laat komen?

Ja wat ik al zei: paarden zijn veel te goed voor deze wereld!
En ook al was het alleen dit paard waarbij ze het heeft gedaan(kan ik eigenlijk niet geloven)
dan was 1 paard meer dan voldoende, dit is niet alleen fisieke mishandeling, ook geestelijk.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 15-10-08 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:13

Nou, mijn duffe koudbloedmerrie wordt al gruwelijk boos (lees, rennen/bokken) als ik haar aan durf te pakken omdat ze niet doorloopt of niet wilt aangalopperen. Bijna ongelofelijk dat deze 'bloedpaardjes' het zo over zich heen laten komen. Die moeten dan toch ver heen zijn...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:14

nuldertien schreef:
Nou, mijn duffe koudbloedmerrie wordt al gruwelijk boos (lees, rennen/bokken) als ik haar aan durf te pakken omdat ze niet doorloopt of niet wilt aangalopperen. Bijna ongelofelijk dat deze 'bloedpaardjes' het zo over zich heen laten komen. Die moeten dan toch ver heen zijn...

Het paardd kan geen kant op als hij aan alle kanten vast zit, dan geeft een paard zich over..helaas Verdrietig

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:22

Weltevreden schreef:
En zo zijn er nog meer mensen die mishandeling de normaalste zaak van de wereld vinden, als je je paard dus in traing zet bij een stal of wegbrengt ter correctie weet je eigenlijk al dat jouw "lieveling" niet met zijden handschoentjes behandeld wordt. Soms mishandeling te noemen en soms komt het er erg dicht bij in de buurt.

Inderdaad, ik heb op een stal gewerkt waar het er ook op zo'n manier aan toe ging. Ben ook meer dan blij dat ik er weg ben. Hoe die paarden daar worden behandeld is gewoon belachelijk zelfs eens gebeurt met de dood tot gevolg
Die mensen zijn echt té ziek in hun hoofd. Als je ook maar een beetje van paarden houdt dan hoort het gewoon niet bij je op te komen om zo met ze om te gaan Boos!

Met die CW kom je er denk ik helaas ook niet met een boete en een verbod op het houden van dieren van en paar jaar. Die snol moet gewoon achter slot en grendel!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:23

een paard doet echt niet altijd wat terug hoor.
Mijn pony is 2 jaar lang mishandeld naar dat ik haar aan de verkeerde persoon heb verkocht (uiteindelijk na 2 jaar terug kunnen komen en het is nog goed gekomen) Meisje sloeg onderandere mijn pony de hoek van de bak in en bleef op de pony in slaan, tegen zijn hoofd. pony heeft vaak zat wat terug kunnen doen, maar nooit gedaan. Pony heeft er gelukkig niks aan overgehouden maar heeft dus nooit 1 kwaad ding laten zien.