Niet alle ruiters juichend over cross van Boekelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

Re: Niet alle ruiters juichend over cross van Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:19

Waar kan ik de foto's van de hindernissen bekijken?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:25

Katja schreef:
Ik vond de lijn bij het water heel netjes en heb daar aardig wat ruiters fijn zien rijden daarbij was het alternatief nauwelijks langer.
Vind de reactie een beetje zuur overkomen moet ik eerlijk zeggen, misschien teleurgesteld in haar eigen prestatie?

hier ben ik het nogal mee eens. voordat ze de stop had op de watercombinatie reed ze zelf al extreem langzaam en gecontroleerd. de stop kwam puur door de niet-voorwaartsheid, tenminste zo zag het eruit.

verder vond ik de cross eerlijk, er zijn weleens zwaardere geweest in boekelo.

ik ben het er wel mee eens dat 3-4 wat vaag was, die dikke draai. maar er was een alternatief op.

Citaat:
sommige hindernissen waren erg krom gebouwd en zat geen logica in.
En bij de waterspong vond ik het gewoon vreemd, die wending in het water, waarom niet gewoon de middenlijn...

Ik vind dat je op een 3*- military niet kunt verwachten dat de parcoursbouwers een logisch en net lijntje neer gaan zetten.
Er waren zat combinaties die deze lijnen erg netjes gereden, en op zo'n manier haal je ook de beste combinaties eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:29

[***] schreef:
Ik heb trouwens nog een foto van Mary King vlak voor ze viel (ik ben niet zo van het "door blijven schieten als een ruiter is gevallen in tegenstelling tot sommige andere fotografen... Ik wil gewoon weten of de ruiter ok is in plaats van "m'n spectaculaire plaatjes te schieten")... Zal zo eens kijken of ik 'um hier ff kan plaatsen.

Rechtstreeks uit camera, screenshotje van foto:

Afbeelding

Dit is de laatste foto die ik van d'r heb, na deze afsprong belandde ze (gelukkig) achter de afsprong. Daar heb ik (bewust) geen foto's van, dus daar hoeft ook verder niet naar te worden gevraagd.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:31

Ik heb de stop de Madeleine niet gezien, kan daar dus niet op reageren.
Maar kan me ook wel enigzins voorstellen dat ze teleurgesteld is, maar dan zal ze niet de enige zijn, Alice baalt natuurlijk ook als een stekker Lips are sealed

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:32

Ze heeft toch van te voren de cross gelopen? Dan moet ze die wendingen toen ook opgemerkt hebben...
Als ze het zo paardonvriendelijk vindt, snap ik niet dat ze nog gestart is...

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:33

Er zat wel een aantal goede wendingen in het parcours, maar goed, het is inderdaad niet zomaar een wedstrijdje. Ik vond het allemaal wel gaaf om te zien, maar inderdaad veel mensne die gewoon lekker een dagje uit zijn, maar niet heel veel met paarden hebben. Maar goed, hoe erg is dat?

Mooiste vond ik dat het paard met startnr 107 (weet niet wie het was) vrolijk zonder ruiter uit het bos kwam galopperen, hindernis 23 zag, het even taxeerde een keurige sprong maakte en zonder ruiter over de finishlijn ging. Zo vraag je je bijna af waar een paard nog een ruiter voor nodig heeft! Haha!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:34

Ik was er ook bij vandaag,en ik vond sommige hindernissen echt vreselijk gevaarlijk gewoon. hielt me hart werkelijk vast..

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:36

xLiezel schreef:
Ik was er ook bij vandaag,en ik vond sommige hindernissen echt vreselijk gevaarlijk gewoon. hielt me hart werkelijk vast..

dan moet je niet naar een 3*-military komen kijken. het is gewoon echt zwaar, absoluut. maar de combinaties die deze cross rijden hebben wel enorm veel ervaring, je mag natuurlijk niet zomaar zoiets rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:03

Coby10 schreef:
Er zat wel een aantal goede wendingen in het parcours, maar goed, het is inderdaad niet zomaar een wedstrijdje. Ik vond het allemaal wel gaaf om te zien, maar inderdaad veel mensne die gewoon lekker een dagje uit zijn, maar niet heel veel met paarden hebben. Maar goed, hoe erg is dat?

Mooiste vond ik dat het paard met startnr 107 (weet niet wie het was) vrolijk zonder ruiter uit het bos kwam galopperen, hindernis 23 zag, het even taxeerde een keurige sprong maakte en zonder ruiter over de finishlijn ging. Zo vraag je je bijna af waar een paard nog een ruiter voor nodig heeft! Haha!

Haha! Kan dat verhaal dat een paard niet voor zijn lol springt en erlangs zal lopen als ie de mogelijkheid heeft ook de prullebak in.

Kan me wel voorstellen dat dat paard over die vrolijke bloemetjes heen wilde. Was ook een schitterende hindernis.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:06

Coby10 schreef:

haha wat een geweldig verhaal over dat paard! jammer dat idk het niet heb gezien lijkt me geweldig grappig gezicht zeg!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:09

Irene2 schreef:
Citaat:
sommige hindernissen waren erg krom gebouwd en zat geen logica in.
En bij de waterspong vond ik het gewoon vreemd, die wending in het water, waarom niet gewoon de middenlijn...

Ik vind dat je op een 3*- military niet kunt verwachten dat de parcoursbouwers een logisch en net lijntje neer gaan zetten.
Er waren zat combinaties die deze lijnen erg netjes gereden, en op zo'n manier haal je ook de beste combinaties eruit.

maar het middenlijntje leek me meer een 3* sprong dan het andere, meer spectaculairde!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:12

twas weer geweldig om te zien.
goede organisatie en goed geregeld.
jammer van de schade aan de hindernis, duurde erg lang voordat dit was opgelost.

heb weer prachtige fotos kunnen maken.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:18

Wat ook heel grappig was, was dat een van de laatste ruiters bij hindernis 8 het alternatief nam op 8c, maar een van de hindernismedewerkers daar niet helemaal op gerekend had. Toen hij het paard vervolgens op zich af zag komen galopperen, stapte hij naar achter, wankelde even en belande in een greppel in de bosjes. Ook erg grappig.

ik weet niet of er beelden zijn van het paard wat alleen sprong. Er stonden jammer genoeg geen camera's bij die hindernis. Anders konden ze op studio sport ook eens iets anders laten zien dan vallen en weigeringen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:41

De cross was idd grotendeels hetzelfde. Maar ja, wat verwacht je dan; dat ze ieder jaar alles verandern???? Dat kan gewoon echt niet. T was vrij technisch op sommige punten, maar soms ook weer erg makkelijk, das 3*! K vind madeleine's commentaar niet echt terecht. Is voor haar makkelijk praten nu, omdat ze met beide een stop had. Je moet gewoon gas kunnen geven en ook terug kunnen nemen en dat was in deze cross wel het geval. Maar k moet zeggen dat er wel eens een betere cross heeft gestaan.

Ik heb Alice gezien bij haar stop... echt haar eigen schuld. Iedereen reed vanaf de boom 4 galopspr tot aan de opsprong, zij 5.. Daardoor kwam ze niet mooi over de afsprong (2 en een krabbel) en landde te ver achter de afsprong. Toen Tom Cruise er langs ging, heeft ze um erook niet proberen over te trekken, das netjes Ja

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:47

ik ben het eens met het feit dat haar paard niet voorwaarts genoeg was...
wordt moeilijk om dan die hindernis te nemen ....

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:48

net gezien op tv hoor ...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:08

De laatste keer dat ik in Boekelo was, was zo'n 10 jaar geleden. Toen vond ik het absoluut véél zwaarder dan wat ik vandaag gezien heb.
De hindernissen vond ik nu wel technisch moeilijker, er werd meer behendigheid van de ruiters verwacht.
Niet alle ruiters vond ik even handig, om het maar even aardig te zeggen. Mede daardoor kwam niet iedereen goed rond.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:21

SaNNeS88 schreef:
Ze heeft toch van te voren de cross gelopen? Dan moet ze die wendingen toen ook opgemerkt hebben...
Als ze het zo paardonvriendelijk vindt, snap ik niet dat ze nog gestart is...

Ben ik met je eens!

En ik heb de stop ook gezien, Irene omschreef het al precies zoals ik het ook vond overkomen:
Irene2 schreef:
Katja schreef:
Ik vond de lijn bij het water heel netjes en heb daar aardig wat ruiters fijn zien rijden daarbij was het alternatief nauwelijks langer.
Vind de reactie een beetje zuur overkomen moet ik eerlijk zeggen, misschien teleurgesteld in haar eigen prestatie?

hier ben ik het nogal mee eens. voordat ze de stop had op de watercombinatie reed ze zelf al extreem langzaam en gecontroleerd. de stop kwam puur door de niet-voorwaartsheid, tenminste zo zag het eruit.

verder vond ik de cross eerlijk, er zijn weleens zwaardere geweest in boekelo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:33

Cayenne schreef:
en de andere twee viel alleen de ruiter. Een daarvan was de Britse Mary King op D'r op en d'r af.

wat wil je met zo'n naam Haha!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:05

Ik heb nog een filmpje van gisteren, net onder het beeld moet je even klikken op "bekijken op hoge kwaliteit" (dan is het nog niet veel maar je krijgt wel een indruk. http://nl.youtube.com/watch?v=rUxSG9gIeZM

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:06

Coby10 schreef:

Die kwam nog voorbij in de uitzending van Studio sport.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:20

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:56

Ik vind dit gewoon pure dieren mishandeling!!
ik hoop dat nog veel ruiters hun nek breken ,inplaats dat het paard een been breekt!
Misschien word het dan eindelijk afgeschaft!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:01

het waren idd. pittige hindernissen, maar niet paardonvriendelijk Knipoog tenminsten dat vond ik zo op het eerste oogopslag.

ik hielp daar ook moest tijdwaarnem ik zat bij hindersnis 17 en 18 en op hindernis zijn 2 mensen met paard en al gevallen ..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:24

Er is gisteren niet een paard geblesseerd geraakt dus paardonvriendelijk was het zeker niet. Maar die discussie lijkt me wederom onzinnig.
Vindt de reactie van Madeleine ook raar, als je dat vindt kan je toch gewoon overal de lange lijnen nemen, dan maar wat minder gedraai. Vond dat ze vandaag ook niet zo netjes reed in het springen.