Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:04

Het paard heeft gewoon een geweldige beweging,geloof mij zoals zij liep/loopt kun je niet trixen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:05

Ketaki schreef:
Esther28 schreef:
zonde, vond het een erg leuke combi.....
Wat is er mis met zijn rijstijl?

dat onderste vraag ik mij dus ook wel eens af.

Dit soort vage antwoorden worden op Nieuws niet op prijs gesteld.
Verklaar je nader zou ik zeggen. Wie A zegt moet ook B durven zeggen Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:06

Als je vriendelijk rijdt beweegt je paard in harmonie met jou. De bewegingen zijn ritmisch, harmonisch, het paard is ontspannen maar werklustig en de oefeningen worden zonder hectiek uitgevoerd. Bij oefeningen als de piaffe en passage kan het paard zijn bekken kantelen omdat het daartoe in staat wordt gesteld door zijn ruiter.

Dit alles zien we niet bij Matine en Helgstrand. Het is stress, spanning, continu staartgezwiep en de achterhand en voorhand zijn beide totaal iets anders aan het doen. In piaffe/[assage kantelt het bekken niet maar blijft het achterbeen achter de massa, en de uitdrukking op het gezicht van Matine zou iedereen genoeg moeten zeggen, maar helaas vinden veel mensen het ontroerend mooi.

Dit is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:16

Mindfields schreef:
Als je vriendelijk rijdt beweegt je paard in harmonie met jou. De bewegingen zijn ritmisch, harmonisch, het paard is ontspannen maar werklustig en de oefeningen worden zonder hectiek uitgevoerd. Bij oefeningen als de piaffe en passage kan het paard zijn bekken kantelen omdat het daartoe in staat wordt gesteld door zijn ruiter.

Dit alles zien we niet bij Matine en Helgstrand. Het is stress, spanning, continu staartgezwiep en de achterhand en voorhand zijn beide totaal iets anders aan het doen. In piaffe/[assage kantelt het bekken niet maar blijft het achterbeen achter de massa, en de uitdrukking op het gezicht van Matine zou iedereen genoeg moeten zeggen, maar helaas vinden veel mensen het ontroerend mooi.

Dit is mijn mening.

Je verwoordt precies hoe ik dit paard tot nu toe altijd heb ervaren als ik haar zag lopen...

Kijk en vergelijk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:05

Bloos!

Zonde.. vind echt dat ie gave paarden heeft..
Heb hem alleen in de ring zien rijden.. en daar zie je meestal minder als bij het losrijden en trainingen..

Vind wel dat hij zijn paarden goed aan het lopen heeft..

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:11

Ooh ik vond Matiné en Andreas ook altijd een geweldige combi..
Mindfields : kun je nog een klein beetje uitleg bij die foto's geven Schijnheilig ...?

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:14

Vind het erg jammer dat het zo gelopen is vond het een fantastische combinatie!
Bovenstaande foto’s zeggen mij iets anders dan de gene die ze geplaatst heeft er uit wil doen laten blijken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:14

Misschien bedoelt Mindfield dat de onderste dame eens bij Helgstrand moet gaan lessen Haha!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:15

haha ja dat denk ik sporter!!!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:28

IK vind het jammer dat het zo gelopen is, hopelijk zien we Matiné nog terug!!!!

Het is zo makkelijk om commentaar te geven op hoe iemand rijdt. De één ziet Anky graag, de ander kan haar rijstijl niet appreciëren. Dat is iets persoonlijks. Ik denk als iedereen die hier commentaar geeft en/of op Bokt zit zo kon rijden als Helgstrand, het niveau een stukje hoger lag voor ons allen Tong uitsteken

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:45

Zonde dat ze zo uit elkaar moeten gaan. Dan blijft er altijd een conflict over. Jammer. Had het graag wat sportiever willen zien, maar helaas.

Ik moet zeggen dat ik met de rijstijl van Helgstrand helemaal niet slecht over komt. Ik denk dat Matiné een van de bijzondere paarden is, die zo sjouwt. Ik zie toch weinig verschil met het paard eronder hoor. Behalve dat die zich opkrult en totaal losmaakt van de hand; wat je trouwens niet wil bereiken, lijkt mij. Je wil altijd nog enig contact met je paard houden. Clown Dus wat dat betreft vind ik dat geen goed voorbeeld.

En hoe kun je eigenlijk over iemands rijstijl oordelen in een proef? Dat kun je toch beter zien met losrijden/training? Althans, ik vind het knap als je het kunt.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:55

Wat ontzéttend jammer zeg!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:16

Ik vind Matine's rechtervoorbeen op de foto hierboven eng ver doorzakken... Dacht dat alleen springpaarden dat deden. Daarnaast drukt ze m.i. duidelijk haar rug weg, of ze heeft een vreselijk doorgezakte rug Knipoog

Maar dit alles vanaf een foto, heb de jongen nooit zien rijden en kan er verder geen mening over geven.
Ik wens hem veel plezier met zijn eigen stal.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:20

Wat jammer maar Andreas komt wel weer terug met een leuk paard onder zijn kont hoor!

maar een vraag aan de 'deskundigen' hier op bokt:
Zouden jullie mij eens kunnen verklaren waarom Matine wel steeds met de oren naar voren loopt als ze in zogenaamd verzet is?
Laatst bijgewerkt door haan op 11-10-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:23

Je ziet het bekken kantelen en de ruiter daardoor wat meer naar beneden zitten.Matine had echt plezier aan het werk dat kon je zien aan hoe ze liep.Staartgezwiep hoort nu eenmaal bij merries,als het protest was dan ging ze wel achterwaarts zoals Satchmo.Die 2 foto's kunnen niet vergeleken worden,beide paarden hebben een hele andere bouw.En wat vooral opvalt is de schuine schouder van Matine,die het paard in staat stel haar voorbenen zo ver omhoog te brengen.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:44

Die 2 fotos kan je niet vergelijken, Matine is een paard met veel meer kwaliteiten.
En dat staartzwiepen, dat is gewoon typisch merrie gedrag

Verder erg jammer voor Andreas, maar weet zeker dat we in de toekomst veel van hem zullen horen

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:31

Zonde dat ze blijkbaar met conflikt uit elkaar gaan.

Van bovenstaande foto's kan je ook weinig zeggen. Zo zie ik ze: Wb beenzetting zie ik niet heel veel verschil, beide treden achter onder en kantelen het bekken. Ik vind de uitdrukking van Matiné vriendelijker en vrolijker dan de andere. Hij kruipt zelfs wat achter de teugel maar is gezien de stand van zijn oren erg geconcentreerd. Staatzwiepen zegt mij absoluut niks, ik heb ook zo'n merrie. Het enige is dat ik Matiné wel eens zonder zadel wil zien om haar rug eens te bekijken. Want, zoals Jose22 al zei, drukt ze haar rug zo erg weg of is het haar bouw.
Verder kan ik het niet beoordelen, ik heb Helgstrand nog nooit irl zien rijden.

Hopelijk komt hij weer op zijn pootjes terecht. En als hij het talent heeft wat hij tot nu toe lijkt te hebben komt dat wel goed.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:36

Mindfields schreef:

Dit is mijn mening.

Staartgezwiep is typisch merrie actie. En stress? Neuh, die merrie is compleet ontspannen hoor, vooral als je vergelijkt met een aantal andere stresskippen in de ring.
Ik vind Matiné een fijn voorbeeld van het 'happy athlete.'
Al mag ze die mond wel is sluiten.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel fan van dat paard ben hoor!! Natuurlijk kun je overal wel iets aan vinden en foto's zijn helaas perfect om kritiek bij te geven. Een moment opname is zo gemaakt. Wat mij altijd opviel was dat hij uit deze piaffe passage tour, ook zo in een rustige stap aan een lange teugel kon gaan.... Terwijl een echt gestressed paard daar toch wel wat moeite mee heeft.. (zelfs na een gewoon dafje;))

En dat staartgezwiep.. tja, blijft altijd lastig. Ik heb zelf in Amerika gewerkt bij Kathleen Raine die een KWPN er had, Avontuur. Hij deed dat ook heel erg snel en gemakkelijk. Stress? Soms ook overfanatisme...

Maar ja.. Het liefst zou ik een vliegje op stal willen zijn bij Andreas en gewoon is een langere periode meekijken zonder dat iemand je ziet. Ik denk dat ik dan pas echt een oordeel kan geven.

Wens hem in iedrer geval succes met zijn eigen stal!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:26

Juist Moravita, de manier waarop Andreas deze merrie op wedstrijd rijdt doet niet bepaald vermoeden dat hij op een verkeerde manier traint.
Blijkbaar baseren degenen die kritiek leveren zich puur en alleen op de merries aparte bewegingen en staartgezwiep, en hebben ze hem nog nooit zien trainen.
Beetje jammer dat iemand zo snel (té snel) met een mening komt die niet eens op feiten is gebaseert.

Ik heb hem wel zien losrijden en wedstrijden live zien rijden en dat zag er altijd bijzonder vriendelijk uit, en ik kan me niet voorstellen dat zo'n persoon dan thuis heel anders traint, want dan snapt zo'n paard er toch helemaal niets meer van?
Ik rijd nu ook zo'n merrie, alleen nog maar rondjes en voorwaarts neerwaarts, en toch zwiept ze telkens met haar staart. Is typisch merriegedrag en heeft NIETS met rijstijl te maken!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:38

Van veel Bokt gebruikers is de specialiteit om met vingertjes te wijzen Knipoog

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:33

Jammer, vondt het een super combinatie!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:47

diegene die zijn rijstijl niet zo vinden...
http://nl.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
ik geloof toch nooit dat een paard dat voor een ruiter doet die zich niet vriendelijk opstelt....
paardje heeft regelmatig de oren naar voren en loopt gewoon een bijna perfecte kur

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:46

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:59

Niniane schreef:
Van veel Bokt gebruikers is de specialiteit om met vingertjes te wijzen Knipoog

Inderdaad Haha! en als je dan in hun profiel kijkt ....

Ik wou Bleu Horse Matinée wel op stal hebben voor onze dochter Clown