'We willen absoluut geen paardenstront op het strand'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: 'We willen absoluut geen paardenstront op het strand'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:58

Idd paardenstront is met 1x spoelen weg.
Niets gesproken over de hondenstront, en het afval wat badgasten achterlaten!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:04

Eigenlijk is het wel logisch. Je hoort gewoon je eigen troep op te ruimen.
Alléén als ze dat dus willen in gaan voeren. Dan ook gelijk voor mensen met honden en zorgen dat de mensen zelf ook hun troep opruimt en niet hun behoefte in zee of een zelf gegraven kuil gaat doen.

Als ik naar het strand ga, gaat dat eigenlijk al bijna niet meer blootvoets, gewoon omdat er zoveel glas en andere troep ligt en je overal wel glas of andere viesigheid tegenkomt.

Dus ja, ik snap best dat mensen het als overlast ervaren maar zie dan meer in dat het hele strand wordt schoongemaakt ipv dat alleen een boos vingertje gewezen wordt naar de ruiters. Het gaat niet alleen om hun het gaat eigenlijk om alle bezoekers van het strand en dan met name die groep die het strand, en zee, als één grote vuilnishoop gebruiken.
Dus niet één groep aanpakken maar dan gewoon gelijk iedereen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:21

Opzich ben ik het wel met ze eens.
Bedoel als het blijft liggen en je valt er in (even overdreven gezegt) is dat ook niet lekker. Zeker voor kleinere kinderen niet altijd veilig.
Bij ons (noordwijk) hebben ze wel een goede schikking voor gevonden vind ik. in de zomermaanden juli en augus (geloof ik) is het verboden om op het strand te komen. Na een bepaalde tijd mag je dan het strand weer op. Ik vind dit best een goede regeling. Zo geeft niemand last van elkaar en is iedereen blij ^^

Maar ik vind wel dat ze inderdaad dan ook de rest van de groepen aan moeten spreken. Want het strand is vaak alles behalve schoon Tong uitsteken zoals blikjes, glas en andere troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:25

Citaat:
Bij ons (noordwijk) hebben ze wel een goede schikking voor gevonden vind ik. in de zomermaanden juli en augus (geloof ik) is het verboden om op het strand te komen. Na een bepaalde tijd mag je dan het strand weer op.

Bij mijn weten is het nu ook zo geregeld op het strand van Rockanje, dat is al jaren zo.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:34

Ik vind toch wel dat ze gelijk hebben. Als ik hondenpoep zie liggen dan vind ik dat ook niet prettig! En dan denk ik ook ze hadden best even een schepje en zakje mee kunnen nemen.
Oke bij paarden gaat dat misschien wat lastiger. Maar ik kan mij er best in vinden dat mensen dit vervelend vinden wanneer ze een dagje lekker gaan stranden...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:35

Ik begrijp het probleem wel, als ik op het strand zit overdag wil ik ook geen hoop stront daar hebben, maar goed, hondenstront is net zo vies en om dan nog maar te praten over de troep die mensen achterlaten...

Denk toch dat ze met een goede oplossing moeten komen. Want mest ruimen gaat niet werken, waar moet je het laten? Begraven? In zee? en wie gaat dr nou met een schep of iets rijden, haha.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:39

Aan de ene kant snap ik wel dat het niet lekker is om naast een hoop poep te ligen. Maar:

1. Ik ben op het strand nog nooit paardenpoep tegen gekomen dus zo vaak komt het niet voor.
2. Als de paarden aan het lopen zijn (niet stilstaan) tijdens het poepen dan wordt de mest gelijk verspreid en misschien opgegeten door vogels of het gaat inderdaad de zee in.
3. Je kunt onmogelijk een schop mee nemen op je paard en dan afstappen als ie poept en het in een zakje mee nemen:S Ben je net lekker aan het galoperen kun je weer terug rijden (als je het tenminste door hebt dat hij poept) en de poep bij elkaar zoeken.
4. Dan ga je toch 10 meter verderop liggen, je hoeft toch niet in de mesthoop te gaan liggen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:39

Ik ben het er ook mee eens.
Niemand wil een paardendrol op het strand, maar ok niemand wil met een zak of schep of net wat gaan rijden.
Misschien is het een idee om een soort opruimdienst in te schakelen. Maar dan ook gelijk voor alle andere troep.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:40

Als je merkt dat je paard wil poepen, gewoon even de zee inlopen!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:41

Ja ik ben het eigenlijk wel met iedereen een beetje eens , want zeg nou zelf het is heel vies en alle (honden/paarden/enz ) poep...maar als alle mensen zijn eigen spullen(viezigheid) opruimt zijn we al een heel eind in de goede richting toch.......het zal een probleem blijven.....en ik vind nou niet dat degene die dit zegt nergens niks van af weet hoor ,want dat weet ze wel...want ze heeft wel wat gelijk hoor ..je moet toch regels treffen overal voor want als je dat niet doet lokt het alleen maar naar meer TROEPop het strand/overal toch...alles hangt van een hoop dingen af.....maar vooral van jou zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:52

Deze regels gelden er op het Rockanjese strand voor paarden én honden:

Honden
Verboden tussen 1e en 2e slag van juni – sept, verder het hele jaar aangelijnd toegestaan.

Paardrijden
Niet toegestaan van 1 april tot 1 oktober van 10-18 u.

Zie: http://www.kustgids.nl/rockanje_strand/

Dus tijdens het badseizoen mag je pas na 18 uur met een pony/paard het strand op. Maar goed je moet als bestuurder toch wat te zeuren hebben he? Zeker als je als gemeente toch graag bij de elitegemeenten van Nederland wil horen. Boos!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:56

Jannepauli schreef:
Als je merkt dat je paard wil poepen, gewoon even de zee inlopen!

En da's wel proper?? Dan liggen de mensen er in te baden terwijl op het strand ze er nog rondom kunnen lopen. Trouwens tegen dat ik doorheb dat m'n paard moet poepen, is het de daad al gebeurt Haha! .

Trouwens in de zomer ga je toch niet tussen de badgasten rijden? Ga dan 's avonds of 's morgens vroeg... meestal is de temperatuur dan ook nog het aangenaamst. Ze maken ze weer druk om niets heb ik de indruk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:58

In Meijendel mag je dacht ik van half april tot half september pas na 19.00 uur het strand op met je paard. Dat vind ik eerlijk gezegd ook logisch, het is vies en gevaarlijk om met je paard op een vol strand te rijden. Nu heb je een mooie oplossing, de badgasten hebben overdag een schoon strand, en de ruiters hebben vanaf 19.00 een vrijwel leeg strand. Iedereen wint!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:01

Anoniem schreef:
bella24 schreef:
Hoe zit het dan met hondenpoep? Gaat ze dat ook iedere dag opruimen?

Nee hoor, want die mogen vlgs mij ook niet op het strand tijdens het hoogseizoen. Alleen mensen die troep achter laten zijn welkom.

Jawel hoor, in Rockanje mag je hond tijdens het hoogseizoen gewoon mee het strand op mits aangelijnd.

Edit: ik zie net een paar berichten hierboven dat het niet mag, ik dacht toch te weten van wel.
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-10-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:02

Nee, hoor lees mijn eerdere post maar.
Edit ik ook maar even Knipoog Zie dat je het gelezen hebt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:19

Ik vind alleen 's avonds paarden toegestaan (zoals iemand op de vorige pagina zei) eigenlijk wel een mooie oplossing. Dan zal het grootste deel van de poep de volgende dag verdwenen zijn, en heeft niemand er last van. Ik rij graag op het strand, maar snap prima dat mensen die niets met paarden hebben het heel vervelend vinden om een hoop poep tegen te komen op hun dagje uit.

d14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:23

idd, als er 1x hoogwater is is het zo weer weg hoor... kan het wel begrijpen als het ver van zee af is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:32

Nou , hier op het strand (in Rockanje / Oostvoorne dus) mag je idd. in het hoogseizoen op het toeristische gedeelte alleen maar 's ochetnds vroeg en tegen de avond-uren op het strand rijden.

Ook zijn het strand en het ruiterpad in de duinen vergunningplichtig voor ruiters : je betaald er 35 euro per jaar voor om daar überhaupt te mogen rijden. Dus daar kunnen ze best wel wat mee doen met dat geld , om het strand schoon te houden.

De paarden lopen eigenlijk toch alleen maar op de harde stukken...je hoeft helemaal niet over de 1e en 2e slag te gaan (waar de mensen liggen) om lekker een flinke rit over het strand te maken Lachen

Dus als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt hoeft het hele probleem er niet te zijn.

Laten ze als ze hiernaar kijken , ook meteen maar eens die kuilengravende honden en kids aanpakken....soms moet je ze zelfs ontwijken op het ruiterpad Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:35

Citaat:
Laten ze als ze hiernaar kijken , ook meteen maar eens die kuilengravende honden en kids aanpakken....soms moet je ze zelfs ontwijken op het ruiterpad
Of mensen die denken dat een ruiterpad een wandelpad is en dan nog beledigd zijn als je zegt dat het een ruiterpad is een geen wandelpad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:50

het tij wisselt natuurlijk, maar er is een voorstel om de sctranden dan schoon te maken dus dat lijkt me een prima oplossing. Ik ben niet vies van mest maar ik wil er niet met blote voeten in en ook geen ijsje naast eten (ook geen tien meter verderop)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:11

Zo ken ik er nog wel een paar..ik mag met mijn paard wel door hun afval rijden die ze achter laten..en de honden op het strand mogen lekker alles. En haar vieze zweet in het zand kan wel? Mensen worden tegenwoordig steeds banger voor de natuur..wat doen ze dan aan het vieze zee water waar vanalles ing edaan wordt en drijft? Houd dat dan ook maar even bij met je zuivering...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:22

Ik heb een hond en een paard. Nou, ik vind de poep van mijn hond viezer dan die van mijn paard. Ik heb zelf niet zoveel moeite met een hoopje paardenpoep op het strand. Het spoelt zo weer weg. Ik irriteer mij veel meer aan dat ander vuil wat gewoon blijft liggen, plastic enzo. Er zijn ook heel veel mensen die dode krabben en kwallen vies vinden, ook maar opruimen dan. *zucht*

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:39

Ik vind het wel een goede zaak, poep op een plek waar veel mensen zijn en waar kleine kinderen spelen vind ik echt notdone. Dan kunnen jullie wel zeggen 'ja maar het spoelt weer weg', nou de zee komt niet iedere dag over het hele strand heen..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:43

gemiemel.
Ik kom al mn leventje lang in Renesse en daar wordt echt heel erg veel over het strand gereden. Ja, er liggen af en toe wel eens drollen, maar de ruiters rijden meestal over het harde zand en de zitters zitten meestal op het zachte zand. Ik heb hier nooit last van gehad

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:04

Nee en de rommel van een ander blijft ook liggen..dan moeten ze het net zo doen als in de zonnige orde het strand aan laten harken..zodat inderdaad het plastic van andere ook weg is..tja dadt kost geld..maar dat kost alles tegenwoordig en die drollen zijn inderdaad sneller weg dan de meeste rommel van badgasten. Dus dan maar lekker harken door de gemeente want dat doen ze in het hoogseizoen toch al voor de badgasten die hun rommel achter laten..laat ze dan die hopen ook maar pakken. Je moet alles kunnen delen net als het bos....zonder last van elkaar te hebben. het kan zo leuk zijn. Mensen en beesten die hadden in de middeleeuwen niet geboren moeten worden dat je alles met paard en wagen doet..