Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Citaat:Voor niet al te veel geld kan je een paar lessen nemen, zegt Liesbeth Bronkhorst
Ehm uit welk jaar dateerd deze uitspraak??
Mijn hemel, je betaald achterlijk veel geld voor een paar lessen tegenwoordig.
Citaat:Dat paard is vaak een soort status. Veel mensen rijden er helemaal niet op. Het is puur voor de show.”
Citaat:Een ander gevolg: maneges en paardenpensions trekken verkeer aan, en dat kunnen de wegen niet altijd aan, zegt Ter Maat. Agricola: „Het is soms nét een sporthal, met al dat autoverkeer.”
laten we vooral met ze alleen stoppen met paardrijden vanwege het aantrekkende verkeer
Citaat:Die bouwen vaak gewoon een paardenbak, en dat wordt door de gemeente dan maar gedoogd.

Jannepauli schreef:Sja..... en heel vroeger zag je nog wel 's varkens buiten lopen, kippen scharrelen en koeien in de wei. De 'maatschappij' heeft die diersoorten inmiddels keurig opgeborgen in mega-stallen, worstfabrieken en eier-batterijen. Het wordt hoog tijd dat de laatste ergernis, paarden, 's aangepakt wordt. En we moeten streng in de gaten houden dat het met geiten, alpaca's en konijnen ook niet uit de hand gaat lopen. Want, god beter 't, dat landschap mág niet verrommelen, alle weides strak gemaaid, alle hokjes op een rij.
Trouwens, kunnen er ook niet een aantal mensen en hun toebehoren, zoals auto's, weg?
Kaka schreef:.
Jullie zijn van mening dat alles maar moet kunnen, maar besef je wel dat een relatief kleine groep paardenliefhebbers (in verhouding tot het aantal inwoners in Nl) een grote stempel drukt op het landschap. Vinden jullie het echt raar dat daar vraagtekens bij gezet worden?
Cayenne schreef:www.nrc.nl
Nog een consequentie is onveiligheid. Agricola: „De meeste mensen met een paard willen in de directe omgeving een rondje rijden. Maar dat is ook de plek waar fietsers en wandelaars zijn. Wandelaars met een hondje en ruiters, dat gaat niet goed samen.”
) Karin schreef:Grappig detail wel, je achternaam is Agricola en je bent verbonden aan de universiteit van Wageningen.

Karin schreef:De kop en de ondertitel vind ik iig zwaar misleidend en suggestief. En vooral heel negatief.
Heerlijk toch als Nederland straks vol met paarden staat
sexy_back schreef:niet... das nou jammer
dacht ik ruil mn vos om voor een bonte dan mag het vast wel in de wei staan.. niet dus

Het moet niet gekker worden!
Jannepauli schreef:Sja..... en heel vroeger zag je nog wel 's varkens buiten lopen, kippen scharrelen en koeien in de wei. De 'maatschappij' heeft die diersoorten inmiddels keurig opgeborgen in mega-stallen, worstfabrieken en eier-batterijen. Het wordt hoog tijd dat de laatste ergernis, paarden, 's aangepakt wordt. En we moeten streng in de gaten houden dat het met geiten, alpaca's en konijnen ook niet uit de hand gaat lopen. Want, god beter 't, dat landschap mág niet verrommelen, alle weides strak gemaaid, alle hokjes op een rij.
Trouwens, kunnen er ook niet een aantal mensen en hun toebehoren, zoals auto's, weg?
ingvdh schreef:Ben ik nou de enige die het geen gezicht vind om een weiland aan te treffen met rommelige witte wapperende linten om het op te delen in stukjes voor kleine groepjes paarden, hier en daar bakken die klungelig gemaakt zijn en pensionstallen en manege’s die overal waar maar een plekje over is een stalletje gebouwd hebben? In de omgeving waar ik woon voorbeelden te over en dat is geen goede reclame!
overlast voor wegen? ja zo kan ik nog wel 100 redenen noemen om te zeuren!