Gewonde na val van paard op strand van Renesse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Re: Gewonde na val van paard op strand van Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 06:03

spicegirl schreef:
ik heb daar gewerkt, en ik heb ook strandritten gedaan met toeristen. er is toendertijd 2 x een paard tijdens een rit dood neergevallen, mijn paard waar ik op reed viel tijdens een galop op zn knie-en. en dat er geen toerist nog dood is gegaan, is een wonder!!
geen speculaties, ik heb t 7 maanden meegemaakt......

Beetje extreem geval, paarden vallen normaal niet zomaar dood neer. Ik geloof je helemaal maar wat jij mee gemaakt heb is domme pech...

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 06:22

spicegirl schreef:
het kan idd iedereen en altijd gebeuren.helaas had t ook vaak wel voorkomen kunnen worden, dat is t spijtige...
ik zeg UITERAARD!! niet!! dat dat hier het geval was...........

Dat ligt er maar net aan, er zitten vaak verradelijke kuilen op het strand , en als je net langs de waterlijn een flinke galop inzet kan het zomaar gebeuren dat je in een kuil terrecht komt met alle gevolgen van dien...
Dit kan natuurlijk overal gebeuren en niet alleen aan het strand.
Dus of het voorkomen kan worden? Nee dat denk ik niet een paard is en blijft een vluchtdier , je weet niet wat er gebeurt is, een kuil of geschrokken van een vlieger , noem maar op.
En een paard dat bijv echt op hol zou zijn.....daar valt nog weinig aan te sturen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 06:54

Het is gewoon een feit dat er in die regio manege's zijn die met de eerste de beste toerist het strand op gaan om eens flink te jakkeren. Dat is vragen om moeilijkheden sowieso.
Maar ook ervaren mensen happen geregeld bij dit soort manege's in het strandzand.

Aangezien de manege voor dit soort dingen in de regel aansprakelijk is, is het niet vreemd dat er aan dit soort ritten manege's failliet gegaan zijn en nog zullen gaan (en dat is een feit).

Vraag is natuurlijk of hier sprake was van een manegerit.

Vreselijk blijft het hoe dan ook Verdrietig .

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:19

ja ik hoor het heel vaak dat er iets gebeurd om het strand.
Hoop dat ze alle twee er gewoon goed van af komen!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:22

Ook als het wél een georganiseerde rit was, hoeft het natuurlijk niets met de manege of de paarden te maken te hebben. Zo ben ik ook ooit met een pony over de kop geslagen op het strand, omdat de pony struikelde. Gelukkig niets aan over gehouden, maar dat had ook makkelijk anders kunnen zijn..
Aan de andere kant zijn er helaas ook veel maneges die onverantwoordelijk bezig zijn en die iedereen die zégt ervaring te hebben, meenemen op zo'n strandrit. Dit heb ik zelf helaas ook vaak genoeg meegemaakt.
Hopelijk valt het mee voor het slachtoffer!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:35

En aangezien ik vandaag een hele dag op Grol ben ivm wedstrijden, zal ik wel horen hoe of wat...
Oh, enne spicegirl, nee hoor, ik hoef die schoen niet aan, daarom staat er ook in mijn bericht " of je moet Grol niet bedoelen" wel dus uit jouw vervolgbericht...
En hoe je dan zegt" dat daar nog geen toerist is doodgegaan is een wonder" hoe moet je dat dan opvatten? Heerlijk positief iig.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:36

Aangezien de naam Grol alweer meerdere malen genoemd is, wil ik even alle speculaties de wereld uithelpen:

Het is niet gebeurd tijdens een rit of met een paard van manege Grol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:37

Wat een lol hier weer:

Valt íemand van een paard op het strand. Toedracht niet bekend.

2 paginas geneuzel op basis van sprongen naar conclusies op basis van ????? betreffende dit wereldnieuws.

hc

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:06

Shan, je was me voor, hoorde net ook dat het niet via Grol was..
Maar zoals gezegd, er zijn weer heel veel toeristen die met hun paarden in de westhoek staan, en die zelfs vanuit Haamstede met hun paarden deze kant opkomen, heerlijk een dag rijden, en kan het net zo goed vandaar komen.....
Ik hoop iig dat diegene er goed vanaf komt, en geen blijvend letsel er aan overhoud.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:57

Wat vervelend, hopelijk komen ze der goedvanaf.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:36

Wij waren gisteren ook op het strand bij Egmond. Er waren heel veel vliegers en kitesurfers, ook was het om 14.00 hoogste punt vloed dus dan wordt het erg smal zo met z'n allen.

Iig heel veel sterkte en hopelijk komt ze er goed vanaf.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:55

Wafel schreef:
spicegirl schreef:
ik heb daar gewerkt, en ik heb ook strandritten gedaan met toeristen. er is toendertijd 2 x een paard tijdens een rit dood neergevallen, mijn paard waar ik op reed viel tijdens een galop op zn knie-en. en dat er geen toerist nog dood is gegaan, is een wonder!!
geen speculaties, ik heb t 7 maanden meegemaakt......

Beetje extreem geval, paarden vallen normaal niet zomaar dood neer. Ik geloof je helemaal maar wat jij mee gemaakt heb is domme pech...

Even dit, in 15 jaar tijd ook 2x een paard dood om zien vallen. Helemaal uit het niets, beiden tijdens een heel normale buitenrit van een uur. dus lijkt misschien extreem, maar gebeurd wel!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:56

Huertecilla schreef:
Wat een lol hier weer:

Valt íemand van een paard op het strand. Toedracht niet bekend.

2 paginas geneuzel op basis van sprongen naar conclusies op basis van ????? betreffende dit wereldnieuws.

hc

Vermaak jij je ook al zo? Hyper!:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:03

speculaties beginnen waar informatie ophoud. als er meer informatie is, hoeven we ons niet af te vragen wat er is gebeurd.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:23

Weer even on topic

hopelijk komen ruiter en paard er weer helemaal bovenop

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:34

Beetje extreem geval, paarden vallen normaal niet zomaar dood neer. Ik geloof je helemaal maar wat jij mee gemaakt heb is domme pech...[/quote]
Even dit, in 15 jaar tijd ook 2x een paard dood om zien vallen. Helemaal uit het niets, beiden tijdens een heel normale buitenrit van een uur. dus lijkt misschien extreem, maar gebeurd wel![/quote]

bij ons op de manege is dit ook 2 keer gebeurd en toevallig nog 2 x op het strand ook.
waren allebei pension paarden die vaker op het strand kwamen,dus tja wat moet je er mee.
maar de stemming zit er weer lekker in in dit topic
wens ruiter en paard heel veel sterkte, kan de beste ruiter overkomen Vriendjes zijn?

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:47

Gisteren nog gezien op een manege , een meisje rijd en het (ervaren) paard schrikt ergens van !! meisje trekt het paard linksom en het paard valt om door waarschijnlijk net iets te snel linksom trekken en het paard valt om , en het meisje zit er nog bovenop en komt er met haar linkerbeen/linkerzij onder en wonder boven wonder gebeurde er niets, ze bleef wel even wachten op de grond om te voelen heb ik niks gebroken!!! helemaal niks gelukkig maar het is wel schrikken voor allebei..ik bedoel maar een ongeluk zit in een kleinhoekje ...je moet er niet aandenken dat zo'n paard van 500 kilo op je neer valt wat er dan had kunnen gebeuren. Ik heb vm nog even gebeld hoe het eea gaat ze was weer gewoon aan het rijden/uitmesten ..voelde ietsjes aan haar been maar niet noemenswaardig ...dus een geluk dat het zo weer is afgelopen....Het blijft opletten ALTIJD met alle dieren/paarden...

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:57

Wie zegt dat het om een paard gaat die op een manege staat? het kan ook net zo goed zijn dat het van een particulier is.. en als ik jullie was. zou ik eerst wachten tot er meer informatie.. want hiet schiet je ook niks mee op!

ruiter en paard heel veel sterkte Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:15

Lara_Silver schreef:
Dit is weer het zoveelste geval wat aantoont dat te paard naar het strand niet zomaar iets is wat je even doet, de risico's zijn dubbel zo hoog. Zelfs nog hoger als het bv. gaat over een onervaren paard/ ruiter of een combi hiervan.
Hopelijk valt de hele situatie mee..

Daar ben ik het mee eens. Het zal me ook niets verbazen als een manege in de buurt die rit had geörganiseert
Heb er zelf een paar keer gereden, met eigen pony en had wel degelijk ervaring. Ik had moeite en moet je na gaan iemand zonder ervaring... Zelf persoonlijk vind ik dat ze dat soort ritten met ruiters die niet kunnen rijden/beginnende ruiters moeten afschaffen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:34

maarrrrr niemand weet nog steeds niet wat er nu echt gebeurt is? pittige conversaties trouwens zeg, was 1 van jullie ook bij de paarden 4 daagse dit jaar? zijn ook een paar nare ongelukken gebeurt, kunnen we misschien ook nog even fijn over kletsen Whoosh! . In ieder geval hoop ik echt dat ruiter en paard het goed maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:58

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij beter om ontopic te blijven en niet te gaan speculeren over wat er precies gebeurd is. Als er iemand is die hier meer vanaf weet komt hij of zij zich snel genoeg melden met het juiste verhaal. Lachen

Alissia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:03

Schrikken hé, maar zoiets gebeurd bij het rijden Boos! Heb het zelf nog nooit meegemaakt, jullie wel?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:10

Zolang er niets bekend is over de toedracht, eigen paard/manegepaard, ervaren ruiter/onervaren ruiter etc. etc. etc. blijft het gissen en speculeren.

Strand is niet veel gevaarlijker dan bos/duin/heide, maar heeft gewoon zo zn eigen kenmerken en uitdagingen.

Over paarden die zomaar dood neervallen: ja dat kan. Zelf ook wel meegemaakt. Dat zegt niets over de manier waarop dat paard gehouden wordt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:15

Ik ben van mening dat het nieuwsbericht eigenlijk beter neit geplaatst kan worden als er niet meer info is.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:18

Gatver, wat eng zeg ik hoop dat het allemaal goed komt!