Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Gaat er nu nog aktie ondernomen worden naar de handelaar waar dit paard gekocht is?? Want ook die weet (als geen ander) dat er een chip in zit en had dus a. óf het paard moeten laten staan en niet kopen óf b. had bij de politie aan de bel moeten trekken ??
maar die zijn echt niet allemaal gejat hoor! 
linky schreef:Je zult de nu nog ongechipte, ongeregistreerde, en zonder in het bezit van een paspoort zijnde paarden in Nederland te vreten moeten geven.........................![]()
maar die zijn echt niet allemaal gejat hoor!
flitzz schreef:@dubbeldun ja nu zijn idd alle paarden gechipt en zit er een paspoort bij. Maar dat wil nog niet zeggen dat er een afstammingspapier erbij zit. Mijn vriendin heeft voor 2 jaar terug ook een paard zonder papier en paspoort gekocht, gelukkig was hier niets mee aan de hand. Zij wist toen ook niet dat er bij haar paard op zijn minst een paspoort hoorde. Het kan van sommige mensen gewoon onwetendheid zijn. Rijden op een manege besluiten een paard te kopen weten dus nog van geen toeten of blazen.

DubbelDun schreef:@flitzz : nu alle paarden dus óf gechipt óf geDNAt horen te zijn zouden er dus géén paarden zonder 'papier' meer rond horen te lopen.
Dus als er geen paspoort bij een paard zit wéét je gewoon al dat er iets niet klopt en ben je zelf strafbaar als je zo'n paard gaat vervoeren.
En eigenlijk vind ik het heel normaal dat als een paard een paspoort heeft dat de chip wordt uitgelezen en gekontroleerd.
) dat er geen stamboom bij zit, ouders onbekend e.d. oké, prima. Maar beestje werd gebracht en bleek ineens dat er geen paspoort bij zat én dat hij niet gechipt was. toen heb ik toch wel een beetje verontwaardigd die vereniging opgebeld, en hun medegedeeld dat dit niet netjes was, en dat ik van hen verwachtte dat zij alsnog voor een chip en paspoort zouden zorgen. Heb wel informatie gehad over waar hij vandaan kwam. Uiteindelijk zelf naar DA gebracht, laten chippen + paspoort aangevraagd bij fjordenstamboek omdat die snel en goedkoop zijn. De vereniging heeft die kosten volledig betaald. Angela schreef:flitzz schreef:@dubbeldun ja nu zijn idd alle paarden gechipt en zit er een paspoort bij. Maar dat wil nog niet zeggen dat er een afstammingspapier erbij zit. Mijn vriendin heeft voor 2 jaar terug ook een paard zonder papier en paspoort gekocht, gelukkig was hier niets mee aan de hand. Zij wist toen ook niet dat er bij haar paard op zijn minst een paspoort hoorde. Het kan van sommige mensen gewoon onwetendheid zijn. Rijden op een manege besluiten een paard te kopen weten dus nog van geen toeten of blazen.
En daar hoor je je in te verdiepen. Net als iemand die voor het eerst een auto koopt waarschijnlijk ook niet weet welke papieren erbij horen te zitten...
Pasha schreef:Noujaaaaa zeg!! Ons inniemienie dorpje harreveld op de voorpagina van Bokt!!! Sorry hier moest ik toch wel ff om lachen
Ben nou wel heeel benieuwd bij wie dit is gebeurt zeg, wel heel vervelend maar gelukkig zitten er geen nare consequenties aan!

bromfiets schreef:Schoolvoorbeeld van het straffen van eerlijkheid
Ben benieuwd wat er nu met het paard gaat gebeuren...