Albert Zoer heeft toppaard Lincoln verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Albert Zoer heeft toppaard Lincoln verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:17

play_coy schreef:
wat is meevallen? paard is 15 jaar, dus wel zo over zijn top heen. Zal vast wel een reden voor verkoop zijn geweest, en idd je kan ze niet allemaal houden Knipoog

Dat een 15 jarige over zijn top heen is ben ik echt niet met je eens. Lincoln heeft nog zat pit en veel ervaring, en vooral ervaring is op grote wedstijden hardstikke belangrijk. Daar kan een, bij wijze van spreken 9 jarige, echt niet aan tippen.

Het is een combinatie van lichamelijke fitheid en ervaring/karakter van een paard wat zijn top bepaald.

Ik vind het een hele mooie leeftijd om hem te verkopen en hoop dat de nieuwe eigenaren heel veel pelzier van hem zullen hebben Lachen

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:20

Ah jammer Boos! maar wel goeie keus.
Vond lincoln ik super lief beest Lachen
Laatst bijgewerkt door sam98 op 02-10-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:21

hilden1971 schreef:
Vond het bedrag nog wel meevallen hoor..

Weet jij het bedrag dan !!!!!
((( ons niet met een dooie mus wegsturen )))........anders moet je het niet schrijven..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:43

Kieffer schreef:
play_coy schreef:
wat is meevallen? paard is 15 jaar, dus wel zo over zijn top heen. Zal vast wel een reden voor verkoop zijn geweest, en idd je kan ze niet allemaal houden Knipoog

Dat een 15 jarige over zijn top heen is ben ik echt niet met je eens. Lincoln heeft nog zat pit en veel ervaring, en vooral ervaring is op grote wedstijden hardstikke belangrijk. Daar kan een, bij wijze van spreken 9 jarige, echt niet aan tippen.

Het is een combinatie van lichamelijke fitheid en ervaring/karakter van een paard wat zijn top bepaald.

Ik vind het een hele mooie leeftijd om hem te verkopen en hoop dat de nieuwe eigenaren heel veel pelzier van hem zullen hebben Lachen

Ik ben het met "Kieffer" eens. Lincoln komt uit een hele sterke stam en trouwens: Lincoln zijn vader Faldo loopt ook nog steeds in de sport! Welliswaar niet meer in de topsport maar Faldo loopt met zijn 22 jaar nog steeds L parcoursjes (of hij loopt al M, hou mij er niet aan vast) met een jong meisje.
Faldo ben ik een paar maanden geleden nog geweest. Je weet niet wat je ziet hoe vitaal de vader van Lincoln er nog uit ziet:
Beenwerk van Lincoln zijn vader in april 2008: Faldo
Afbeelding

Faldo (vader van Lincoln) in April 2008 (excuus voor zijn pielemans maar als ie zijn stal uit mag, denkt ie dat ie mag dekken - wat ie nog steeds doet!)
Afbeelding

Faldo is nog steeds een grappenmaker 1e klas!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:07

Hij heeft een mooie leeftijd gekregen om te verkopen voor een mooi bedrag. Als ie ouder word gaat de prijs ook achteruit. En lincoln heeft altijd super goed zijn werk gedaan en heeft er voor gezorgd dat oki alle tijd heeft gehad om op nivo te komen. Maar wel zonde

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:11

ik geloof dat dat eurocommerce monaco 17 is. En die springt ook nog os. Dus 15 noem ik niet echt over zijn top heen...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:16

Nee hij is ook zeker niet over zijn top heen maar daar moet je niet op wachten dan zakt hij behoorlijk in waarde

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:16

Mija schreef:
hilden1971 schreef:
Vond het bedrag nog wel meevallen hoor..

Weet jij het bedrag dan !!!!!
((( ons niet met een dooie mus wegsturen )))........anders moet je het niet schrijven..

Kan alleen zeggen dat het wel meevalt. Exacte bedragen zal ik hier niet vernoemen, vind dat niet netjes en doet afbreuk aan. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:35

Ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat dit paard niet voor een miljoen is gegaan en in welke orde van grootte je meer moet denken. Het zal voor Zoer igg genoeg zijn geweest om het te doen want hij is nog lang geen gammele ouwe knol. Grappig dat de oude Faldo ook nog zijn rondjes maakt, je zal er als ruiter maar mee gestraft worden het te mogen leren op zo'n paard.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:37

daniella74 schreef:
Ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat dit paard niet voor een miljoen is gegaan en in welke orde van grootte je meer moet denken. Het zal voor Zoer igg genoeg zijn geweest om het te doen want hij is nog lang geen gammele ouwe knol. Grappig dat de oude Faldo ook nog zijn rondjes maakt, je zal er als ruiter maar mee gestraft worden het te mogen leren op zo'n paard.

Idd *LOL*
Dan wilt iedereen wel gestraft worden. Heerlijk om te zien dat Faldo nog actief is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:40

daniella74 schreef:

Haha!
Voor de Keur hengst Faldo ZELF is het ook geen straf hoor...... Er gaat geen minuut voorbij dat hij niet geniet. Oortjes altijd op spits en hij is nog steeds erg gretig naar de sprong. Het is erg leuk voor de jonge amazone die hem uitbrengt, erg leuk voor Faldo maar ook erg leuk voor Albert die nog wel eens komt kijken bij Faldo.

Voor het wedstrijd secretariaat (waar dat ook moge zijn) proberen ze wel eens de naam van Faldo te wijzigen in een andere voorletter, namelijk de V. Zij schrikken als de jonge (16 jarige) amazone zegt: "neee - FFFaldo! - met een F !".
Secretariaat controleert dan nog een keer of het een KWPN-er is en zegt dan wel eens "ja maar dan moet je paard 21 jaar oud zijn"
"KLOPT!" zegt ze dan. "Faldo is 21 jaar oud"
Sommigen van een wedstrijdsecretariaat zijn dan heel nieuwsgierig wat daar dan voor een "oude bok" de ring in komt.
NIET een oude bok dus, ze staan versteld van de bruine Faldo die gewoon tussen alle jonge paarden ook deelneemt (en met linten thuiskomt). Meestal is hij de oudste deelnemer van ALLE deelnemers op concours.

Een hele vitale Keur hengst die de uitstraling en de geest van een 5 jarige heeft. En zijn vacht glimt als een zonnetje (in Hongarije, waar hij ook een tijdje gedekt heeft, heeft ie het wel slecht gehad)

Zijn spijkerharde beenwerk wordt gewoon nog steeds goed beschermd zodra hij aan het werk moet:
Afbeelding

Hieronder de 1 jaar oudere zus van Faldo. Ze komen beiden uit dezelfde moeder Waldina.
Edalina (Elite Sport springen Preferent) en dochter van de schimmelhengst Oldenburg. Foto is vorig jaar gemaakt toen ze 21 was en toen 12 veulens op de wereld gezet:
Ze is nu weer drachtig van Indoctro.
Erg taai en vitaal stammetje met stuk voor stuk een erg jonge geest.

Dus de hengst Lincoln is, vergeleken met zijn vader Faldo en zijn tante Edalina, nog maar een "jong jochie". Haha!
Edalina in 2007
Afbeelding

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:04

Hierbij een trotse fokker op zijn super gefokte hengst Lincoln vandaag gemaakt
Afbeelding

Kinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:10

Downhill; leuk stukje!

Toch jammer, deze verkoop. Was elke keer een genot Lincoln te zien. Ben benieuwd wat er nu mee gaat gebeuren. Hopelijk horen we er nog eens wat van.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:52

Jensje schreef:
Hierbij een trotse fokker op zijn super gefokte hengst Lincoln vandaag gemaakt
Afbeelding

Hey wat leuk dat ik je tegen kom op bokt Knipoog
Ik had het gezien ja was toen net aan het opzadelen en keek toen net even de bak in.

d14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:31

het paard is iid al wel redelijk oud, dus ik denk niet dat dat een hoofdprijs was