Vierjarig renpaard verdient nu al meer dan 10 miljoen dollar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Vierjarig renpaard verdient nu al meer dan 10 miljoen dollar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:47

Ook als ze het in hun bloed hebben kunnen ze vast wel tot hun 3de wachten met op de renbaan te komen.....
Ik denk ook niet dat die paarden al echt ontwikkeld zijn om ruitergewicht te dragen, ook al betreft het hier lichte, jonge ruiters. Maar het gaat toch in eerste instantie om geld? Snel de baan op met 2 jaar en met 4 pensioen en dekken....Kan dat niet met 4 de baan op en met 6 met pensioen? Verdien je dan ook niet genoeg?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:51

Tuurlijk speelt geld een rol, maar deze dieren worden anders begeleidt, worden anders gevoerd, zijn dieren die vooral fysiek sneller uitgegroeid zijn; als het echt zo slecht was voor ze, dan zouden ze niet zo kunnen presteren als ze nu al eeuwen doen...

En met 4 met pensioen? Ik heb met renpaarden gewerkt die op hun 10de nog raceten, ging prima!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:07

Hebben sommige mensen hier enig idee op wat voor ranches deze paarden staan?
Echt niet een doorsnee paardenbedrijfje met een postzegeltje land zoals we die hier hebben hoor... Deze paarden krijgen een topsporters behandeling en zullen zeker wel los gelaten worden in een paddock... Van een hectare groot!

Wat is intensiever? Een aantal jaar rechtuit in rengalop met een lichte jockey op je rug, of met 3 jaar worden ingereden en vervolgens jaren achtereen in de meest onmogelijke kronkels te worden gereden al dan niet met of zonder dwang? ...Van die oeverloze discussies Gaaaap

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:13

EeCee schreef:
Hebben sommige mensen hier enig idee op wat voor ranches deze paarden staan?
Echt niet een doorsnee paardenbedrijfje met een postzegeltje land zoals we die hier hebben hoor... Deze paarden krijgen een topsporters behandeling en zullen zeker wel los gelaten worden in een paddock... Van een hectare groot!

Wat is intensiever? Een aantal jaar rechtuit in rengalop met een lichte jockey op je rug, of met 3 jaar worden ingereden en vervolgens jaren achtereen in de meest onmogelijke kronkels te worden gereden al dan niet met of zonder dwang? ...Van die oeverloze discussies Gaaaap

Amen! Knipoog

Laat mensen gewoon eens kijken en genieten van de uitstraling van dit prachtige dier!

Bij zoiets kun je toch gewoon kwijlen, dat oog, dat lichaam, de drive, prachtig! Cool

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:13

Maar als er hier op bokt iemand zijn paard beleerd op 2-jarige leeftijd wordt hij bijna verbannen.....
Het is toch allang bewezen dat een paard met 2 niet volgroeid is, ook al staat hij op de duurste stal en krijgt het beste voer?

Inderdaad een oeverloze discussie....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:30

ook vele gewonen paarden worden met 2 ingereden hoor.
Maar daar wordt gewoon niet op over gepraat.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:44

Tsja, dat vind ik dus ook niet goed.... Haha!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:48

ranna schreef:
Ehm... hoe oud was Curlin toen ze met hem begonnen Nors opkijken

Dat was ook mijn 1e gedachte........
Zal verder mijn mening maar niet even Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:54

Mensen zitten ook niet hele dagen met hun vriendjes in de kroeg, dus waarom moet een paard zijn leven lang met vriendjes in de wei..... er moet ook nog gewerkt worden, dat moeten wij zelf ook!
Wat is dit een gaaf gaaf gaaf paard!!!!!!!!!!!!!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:09

ach zo slecht zal hij het wel niet hebben anders loopt hij ook geen 10.000.000 bij elkaar.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:19

suleilitha schreef:
Mensen zitten ook niet hele dagen met hun vriendjes in de kroeg, dus waarom moet een paard zijn leven lang met vriendjes in de wei..... er moet ook nog gewerkt worden, dat moeten wij zelf ook!

Maar nog niet vanaf het moment dat we kunnen lopen... Knipoog

kyrkelover schreef:
ach zo slecht zal hij het wel niet hebben anders loopt hij ook geen 10.000.000 bij elkaar.

Maar hoe lang houd hij het vol?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:31

deze paarden lopen maar een paar jaar en daarna pensioen en dekken . Echt zo slecht hebben ze het niet heb jaren in de dravers gezeten . En ja ze komen echt heerlijk op het land en ja ook met anderen. Behalve de hengsten.(maar dat doen wij ook niet als ze volwassen zijn!!)

verder lijkt deze kwa prestatie erg op big red die kon ook zo lopen . En wat een tijden zet ie neer zeg !! ben benieuwd naar de wedstrijd tussen big brown en curlin moet een toppertje worden ga zeker kijken !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:32

Frisiangirl, ik kom er eerlijk voor uit, ik heb mijn twenters onlangs ook al ingespannen.
Zolang ik me kan herinneren gingen bij ons de paarden al op tweejarige leeftijd in tuig. En er is niet eentje voortijdig aan slijtage doodgegaan.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:40

dat bedoel ik Knipoog er zijn zoveel mensen hier op bokt, waarvan ik zeker weet dat ze hun 2jarige al hebben beleerd, maar er zelf niet voor uit komen, bij ons is het eenmaal zo, en niemand verandert het. Ik zit ff de actieve topics over renpaarden te bekijken.. gaat nu alleemaaal over beleren als 2 jarige. Als 2 jarige lopen ze een paar keer, over 1000 meter ongeveer..met idd lichte jocks erop, Zo'n koersje duurt een paar minuten.. in de training zijn ze niet langer dan 20 minuten onder de man! ik rijd hier in egypte 2jarigen, waarvan ik denk.. goh is die nou 2? engels volbloed,1.56 trekt als een maloot,zo fris en vrolijk, gallopeert als een grootvorst niets aan de hand.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:20

Dat zal hier een eindeloze discussie kunnen worden. Maar iedereen zijn eigen. Ik beleer mijn paarden eigenlijk niet voor ze 4 jaar zijn, dat bevalt mij goed. Als jullie je paarden met 2 jaar beleren is mijn reactie, zo doe ik het niet en het lijkt mij niet goed....
Ik laat het daarbij, allebei hebben we onze mening en daarmee klaar... Haha!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:05

suleilitha schreef:

Geloof dat je een kleuter niet aan het werk zet of wel Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:40

Inderdaad het is wat play-coy zegt.
Wat mij ook heel erg opvalt is dat sommige in het begin nog wat jeugdig zijn zeg maar, maar dat ze na een tijdje training al veeeeeeeel sterker worden en ook volwassener.
Wel komen ze hier gewoon iedere dag op de wei om samen te spelen (24u).
Het werk in het begin is ook nog zeker niet zwaar, en wat mij vooral opval is dat ze alles op een hele makkelijke manier oppakken en het meer als een soort spelletje zien.
Het zal zowiezo altijd een discussie blijven, maar ik weet wel dat de paarden die ik als 2 jarige rijdt later nog lekker wat anders gaan doen na hun rensport carrière.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:10

frisiangirl schreef:
Maar als er hier op bokt iemand zijn paard beleerd op 2-jarige leeftijd wordt hij bijna verbannen.....
Het is toch allang bewezen dat een paard met 2 niet volgroeid is, ook al staat hij op de duurste stal en krijgt het beste voer?

Inderdaad een oeverloze discussie....

Volgens mij is dat omdat je niet wilt openstaan voor mensen die juist ervaren zijn mbt tot deze paarden, die op de baan worden uitgebracht, draver dan wel Volbloed.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:33

Sowieso x'D voor 10 miljoen laat je zo'n beest dus niet staan he Huilen van het lachen
Tijd is geld en dat is niet alleen in de rensportwereld zo. Ook dresuurpaarden worden vaak vlak voor hun 3e al beleerd enz, zodat ze op 3 jarige leeftijd vlot weer verkocht kunnen worden. Of wat denk je van amper 6 jarige paarden die al op Z niveau lopen? Ik weet zeker dat die minstens zoveel te voortduren hebben als de renpaarden. Met een penny aanpak kom je er écht niet hoor als je werkelijk geld wilt verdienen in de paardenwereld. En als die paarden het beter zouden doen als ze ouder waren, dan was dat lichtje vast al wel eens gaan branden. Ouder beginnen, langer doorracen, meer geld enz.. tja blijkbaar werkt het zo dus niet. Men gaat écht voor het grote geld hier en eerlijk is eerlijk, 10 miljoen is natuurlijk nogal wat. Bloos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:40

*volcano* schreef:
Sowieso x'D voor 10 miljoen laat je zo'n beest dus niet staan he Huilen van het lachen
Tijd is geld en dat is niet alleen in de rensportwereld zo. Ook dresuurpaarden worden vaak vlak voor hun 3e al beleerd enz, zodat ze op 3 jarige leeftijd vlot weer verkocht kunnen worden. Of wat denk je van amper 6 jarige paarden die al op Z niveau lopen? Ik weet zeker dat die minstens zoveel te voortduren hebben als de renpaarden. Met een penny aanpak kom je er écht niet hoor als je werkelijk geld wilt verdienen in de paardenwereld. En als die paarden het beter zouden doen als ze ouder waren, dan was dat lichtje vast al wel eens gaan branden. Ouder beginnen, langer doorracen, meer geld enz.. tja blijkbaar werkt het zo dus niet. Men gaat écht voor het grote geld hier en eerlijk is eerlijk, 10 miljoen is natuurlijk nogal wat. Bloos!

Amen. Da's een realistische kijk, zeg! Cool

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:07

zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:07

En kennelijk is geld op Bokt een vies woord..... Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:12

Nou, dan ben ik groag een vies wief! Haha! Kom moar met dat geld! Vingers aflikken

Misschien jaloezie?... Knipoog

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:17

Chevano schreef:
deze paarden lopen maar een paar jaar en daarna pensioen en dekken

En dan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:24

x_Irisje_x schreef:
Chevano schreef: