Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

EeCee schreef:Hebben sommige mensen hier enig idee op wat voor ranches deze paarden staan?
Echt niet een doorsnee paardenbedrijfje met een postzegeltje land zoals we die hier hebben hoor... Deze paarden krijgen een topsporters behandeling en zullen zeker wel los gelaten worden in een paddock... Van een hectare groot!
Wat is intensiever? Een aantal jaar rechtuit in rengalop met een lichte jockey op je rug, of met 3 jaar worden ingereden en vervolgens jaren achtereen in de meest onmogelijke kronkels te worden gereden al dan niet met of zonder dwang? ...Van die oeverloze discussies

ranna schreef:Ehm... hoe oud was Curlin toen ze met hem begonnen

suleilitha schreef:Mensen zitten ook niet hele dagen met hun vriendjes in de kroeg, dus waarom moet een paard zijn leven lang met vriendjes in de wei..... er moet ook nog gewerkt worden, dat moeten wij zelf ook!
Wat is dit een gaaf gaaf gaaf paard!!!!!!!!!!!!!!
kyrkelover schreef:ach zo slecht zal hij het wel niet hebben anders loopt hij ook geen 10.000.000 bij elkaar.
er zijn zoveel mensen hier op bokt, waarvan ik zeker weet dat ze hun 2jarige al hebben beleerd, maar er zelf niet voor uit komen, bij ons is het eenmaal zo, en niemand verandert het. Ik zit ff de actieve topics over renpaarden te bekijken.. gaat nu alleemaaal over beleren als 2 jarige. Als 2 jarige lopen ze een paar keer, over 1000 meter ongeveer..met idd lichte jocks erop, Zo'n koersje duurt een paar minuten.. in de training zijn ze niet langer dan 20 minuten onder de man! ik rijd hier in egypte 2jarigen, waarvan ik denk.. goh is die nou 2? engels volbloed,1.56 trekt als een maloot,zo fris en vrolijk, gallopeert als een grootvorst niets aan de hand. 
suleilitha schreef:Mensen zitten ook niet hele dagen met hun vriendjes in de kroeg, dus waarom moet een paard zijn leven lang met vriendjes in de wei..... er moet ook nog gewerkt worden, dat moeten wij zelf ook!
Wat is dit een gaaf gaaf gaaf paard!!!!!!!!!!!!!!
frisiangirl schreef:Maar als er hier op bokt iemand zijn paard beleerd op 2-jarige leeftijd wordt hij bijna verbannen.....
Het is toch allang bewezen dat een paard met 2 niet volgroeid is, ook al staat hij op de duurste stal en krijgt het beste voer?
Inderdaad een oeverloze discussie....
*volcano* schreef:Sowieso x'D voor 10 miljoen laat je zo'n beest dus niet staan he![]()
Tijd is geld en dat is niet alleen in de rensportwereld zo. Ook dresuurpaarden worden vaak vlak voor hun 3e al beleerd enz, zodat ze op 3 jarige leeftijd vlot weer verkocht kunnen worden. Of wat denk je van amper 6 jarige paarden die al op Z niveau lopen? Ik weet zeker dat die minstens zoveel te voortduren hebben als de renpaarden. Met een penny aanpak kom je er écht niet hoor als je werkelijk geld wilt verdienen in de paardenwereld. En als die paarden het beter zouden doen als ze ouder waren, dan was dat lichtje vast al wel eens gaan branden. Ouder beginnen, langer doorracen, meer geld enz.. tja blijkbaar werkt het zo dus niet. Men gaat écht voor het grote geld hier en eerlijk is eerlijk, 10 miljoen is natuurlijk nogal wat.
Kom moar met dat geld!
Chevano schreef:deze paarden lopen maar een paar jaar en daarna pensioen en dekken
x_Irisje_x schreef:Chevano schreef:deze paarden lopen maar een paar jaar en daarna pensioen en dekken
En dan?