Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marigold schreef:misschien zou het goed zijn paardenvlees uit nl, in nl geslacht, als zodanig te labelen.
ik koop nooit paardenvlees en zou het ook niet doen als ik wist dat het uit NL kwam, maar ik denk dat het voor veel mensen die het wel eten wel verschil kan uitmaken, nu er meer bekendheid is over de manier van doen in texas.
voor zover ik weet is nu niet te zien waar het vandaan komt.
Miss_Malfoy schreef:suuzepuus schreef:euhm ??
Welzijn van de paarden.
Dan maar geen hooi, ze komen toch wel leven op de locatie aan.
suuzepuus schreef:het meeste paardenvlees wat in nl wordt verkocht/gebrukt komt uit mexico
Marigold schreef:misschien zou het goed zijn paardenvlees uit nl, in nl geslacht, als zodanig te labelen.
ik koop nooit paardenvlees en zou het ook niet doen als ik wist dat het uit NL kwam, maar ik denk dat het voor veel mensen die het wel eten wel verschil kan uitmaken, nu er meer bekendheid is over de manier van doen in texas.
voor zover ik weet is nu niet te zien waar het vandaan komt.
juudje84 schreef:Miss_Malfoy schreef:
Welzijn van de paarden.
Dan maar geen hooi, ze komen toch wel leven op de locatie aan.
alleen een beetje magerder, dus minder geld.... nee dus niet minder hooi haha
berpie schreef:Goed plan, paardenvlees is nietr echt populair in
Nederland, helaas wordt het vaak zonder dat mensen dat echt weten verwerkt in frikadellen, hamburgers enz.
Meschien handig om te weten dat mac donalds in Amerika bijna voornamelijk paardenvlees gebruikt in hamburgers.
In Nederland komen ze daar niet mee weg omdat er toch wel een afkeer bestaat tegen paardenvlees en terecht vind ik.
Bijna alle slachtpaarden gaan hier na het buitenland toe, denk aan die misselijkmakende slachttransporten en tegelijkertijd voeren we paardenvlees in.
Noou ja kijk gewoon wat je eet en weet wat je eet.

Polly schreef:Toen ik nog in een slagerij werkte was paardenvlees vaak meer iets wat mensen kochten als ze eens iets anders wilden.
Ik eet mijn hele leven al paardenvlees en ik vind het heerlijk, als mijn paarden weggaan gaan ze ook naar de slager. Ik zie niet in waarom paarden slachten zieliger is dan andere dieren, en met de andere dieren heb ik ook geen problemen, tuurlijk is het niet leuk maar mensen moeten toch eten? Tuurlijk heb je dan de vegetariërs, maar we zijn niet voor niks gemaakt om vlees te eten..
Of handelaren als ze meer geld krijgen nou ineens heel veel beter voor de dieren gaan zorgen geloof ik niet zo eigenlijk, ze maken toch alleen maar meer winst?
De handelaren die ik bij de slager heb gezien en gesproken waren allemaal goed voor hun dieren, dat was ook duidelijk te merken aan de paarden, maar het is hun werk.
Wat denk je dat er gebeurd als er ineens geen paarden meer geslacht worden, dan krijg je een behoorlijk overschot..
Luckystory schreef:suuzepuus schreef:het meeste paardenvlees wat in nl wordt verkocht/gebrukt komt uit mexico
Het paardenvlees dat bij ons in de supermarkt verkocht wordt komt volgens het label uit Argentinië.
klaasbakker schreef:Hallo allemaal,
Ik zal mij even voorstellen,
Ik ben Klaas Bakker en ik ben erkend Paardenhandelaar.
IK vind het zelf heel jammer dat er al gelijk weer vooroordelen over ons worden gemaakt.
Zo alsdat de paarden er de dupen er van zullen worden dat de paarden geen hooi meerkrijgen want ze komen toch wel levend aan op de locatie.
De markt van de slachtpaarden ligt al laag.
Wij Erkend paardenhandelaren hebben met onnoemelijk veel regels en keuringen en overheids instaties te maken.
Ik koop zelf ook slachtpaarden(zal wel comentaar op krijgen)maar, ik en meerdere colega behandelen de paarden super. Als ik ze ophaal ligt er een nette bodembedekking in mijn wagen en een zak vol hooi(kuilgras) hangt er voor zich. en deze paarden worden ook netzo netjes behandeld als alle andere paarden. Dit geld ook voor de korte reizen.
Maar als jullie het tabeletje hebben gezien is ook te zien dat de luxe paarden ook in prijs zijn gezakt.
De slachtpaarden die uit Texes komen die leven al niet meer die zijn daar al geslacht en komen in bouten vlees naar Europa.
Ik heb zelf ook paarden die van mij eigen zijn en als daar ies mee zou gebeuren laat ik die ook slachten. Dit is veel humaner dan dat ze dood worden gespoten. want dit is een leidens weg voor de paarden(helaas mar het is waar).
Nogmaals op de transporten worden wij bijzonder goed op gecontoleerd beter dan in het buitenland.
Indien iemand een luxe/slacht paard/pony of een heeft mogen jullie contact met mij opnemen.
Mocht er iemand vragen hebben mag je mij ook PBen
met vriendelijke groet Klaas Bakker
Erkend paardenhandelaar
en ik moet ook zeggen dat ik er geen moeite mee heb...