Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa

Re: Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:26

Arabesk schreef:
Gewoon geen jurysporten meer, ga gewoon springen da's veel duidelijker en heb je dit soort problemen ook niet

Wauw, jij hebt echt DE oplossing. Ga jij het SJef en Anky even vertellen? ROFL Knipoog

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:43

EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK wordt er een keer wat van gezegd MAAR wel vele jaren VEELS te laat!!!!
Die grote waffel van Sjeft heeft er al vaak genoeg voor gezorgd dat ze punten kreeg die ze niet verdiende dat is al jaren geleden zo begonnen. En remember dat Jan Peeters haar face heeft moeten redden toen ze Eric Lette voor gek verklaarde omdat hij haar naar haar zin niet genoeg punten had gegeven. Maar meestal laat Anky het lekker aan Sjef over om te zorgen dat de juryleden zelfs als haar paarden onregelmatig lopen toch hoge punten scoren. Joker werd ooit Nederlands Kampioen met een van de meest slechte proeven die je je maar kunt indenken. Juryleden hadden achteraf een vreselijk bittere nasmaak. En zo gaat het al jaren.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:54

De wraak van de FEI kan héél erg zoet zijn.......... Pling

Gewoon per 1-4-2009 nieuwe Grand-Prix proeven invoeren waarin tijdens de proef één- of tweemaal het onderdeel "6 seconden onbeweeglijk halthouden" wordt opgenomen (met factor 2 natuurlijk)........
En natuurlijk dat ook verplichten voor de kür......... Haha!
Dat maakt dan mooi de scheiding tussen de circuspaarden die altijd maar in piaffe schieten, en de paarden die dat alleen doen als het gevraagd wordt door de ruiter........ Tong uitsteken

Zo'n regel kan een Sjef toch niet op tegen zijn? Zeer diervriendelijk en gestoeld op klassieke africhting, vertrouwen en harmonie... Schijnheilig

***zoekt nummer van FEI in Lausane***

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:00

fokfanaat schreef:
of de hoogste en de laagste score laten vervallen.

Iemand hier had de Olympische score's uit de dressuur berekend wanneer deze regel had gegolden. Het resultaat; onveranderlijke uitslagen. Een paar tienden van een procent hier en daar erop of eraf en dat was het dan wel weer.

Ik denk eerder dat deze regel het voorzichtig punten in het jureren in de hand zal helpen. Want geen enkel jurylid wilt graag de te vervallen score geven. Resultaat kan zijn dat juryleden hierdoor terughoudender kunnen jureren waardoor de score's eerder negatief worden beïnvloed dan positief.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:05

Die jury's op GP niveau doen het allemaal prima. NIKS mis mee.
Zeker als je het vergelijkt met de jury's op regionaal niveau.

Trouwens: jureren op hoog GP niveau heeft heel weinig met jureren te maken. De gemiddelde GP-uitslag kan ik maken naar aanleiding van de startlijsten en de resultaten uit het recente verleden. Daar komt geen enkele know-how aan te pas behalve statistiek. Elke eerstejaars wiskundestudent had de plaatsing van de OS thuis op de PC kunnen uitvoeren.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:06

Gelukkig maar dan dat de gemiddelde eersejaars wiskundestudent zo weinig met paarden hebben. Anders zou de sport wel heel saai worden...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:08

Bij het voetballen wordt een trainer geschorst door de KNVB bij kritiek op de scheidsrechter..........
Misschien een ook idee....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:09

Als je aan jurysporten doet, dan weet je dat het niet altijd eerlijk beoordeeld wordt... Helaas werkt het zo dat de brutalen de hele wereld hebben en dat je de juiste 'vrienden' in de juiste kringen moet hebben om het echt ver te schoppen. Dat is heel jammer, maar hoe je ook blaast, het zal niet veranderen. Dit gegeven werkt trouwens evenvaak (en misschien nog wel vaker) in het voordeel van Anky en Sjef, dan in het nadeel denk ik... Lachen Die van dat halthouden vind ik wel een goeie haha! Haha! Haha!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:12

CGJ12 schreef:

Gewoon per 1-4-2009 nieuwe Grand-Prix proeven invoeren waarin tijdens de proef één- of tweemaal het onderdeel "6 seconden onbeweeglijk halthouden" wordt opgenomen (met factor 2 natuurlijk)........
Dat maakt dan mooi de scheiding tussen de circuspaarden die altijd maar in piaffe schieten, en de paarden die dat alleen doen als het gevraagd wordt door de ruiter........ Tong uitsteken

Zo'n regel kan een Sjef toch niet op tegen zijn? Zeer diervriendelijk en gestoeld op klassieke africhting, vertrouwen en harmonie... Schijnheilig

Ik vind dit wel een HÉÉL goed idee! Pling Go jij! Go jij!

Heb je het nummer al gevonden?
anders help ik je even zoeken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:14

tja wil je gehoord worden in de dressuur wereld dan zul je wel op de Sjef manier je mond open moeten trekken.
Ben het er helemaal mee eens dat ze de jury leden onder de loep nemen!

en wat betreft de sfeer die Sjef verpest zou hebben, als ik alle stukjes lees van de nederlandse deelnemers dan is het niks dan positief over de sfeer of zullen die personen in kwestie (Imke enzo) gelogen hebben in hun dagelijke stukjes over de OS? lijkt me vrij sterk

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:15

CGJ12 schreef:

Go jij! Go jij! Beste voorstel van de dag ehh week, ehh nou vooruit..Maand Afgod Afgod Afgod
Laatst bijgewerkt door Insider op 23-09-08 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:16

Wel grappig dat iedereen altijd terugkomt op dat halthouden. Sterke passages, goede, op de plaats uitgevoerde pirouettes ten spijt, men struikelt over het halthouden. Ze wordt daar dan ook consequent laag op gepunt. Ik ben het ook niet eens met de grote mond van Sjef, hijkomt ook niet bijster sympathiek over, maar plots is daar weer de discussie over het al dan niet halthouden van Salinero.
Jureren op GP-niveau heeft weinig met know-how te maken... Volgens mij zou Sjef Janssen een erg grote mond worden verweten bij dergelijke uitspraken. Maar gelukkig hebben we Bokt, waar wij als leken dergelijke uitspraken wel mogen doen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:19

Gewoone een algeheel Sjef verbod, ondanks dat het De trainer is.....(vind ik hem stiekum een blaaskaakje)

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:20

Sigaar
Laatst bijgewerkt door Insider op 23-09-08 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:23

Insider schreef:
chevax schreef:
Wel grappig dat iedereen altijd terugkomt op dat halthouden. Sterke passages, goede, op de plaats uitgevoerde pirouettes ten spijt, men struikelt over het halthouden. Ze wordt daar dan ook consequent laag op gepunt. Ik ben het ook niet eens met de grote mond van Sjef, hijkomt ook niet bijster sympathiek over, maar plots is daar weer de discussie over het al dan niet halthouden van Salinero.
Jureren op GP-niveau heeft weinig met know-how te maken... Volgens mij zou Sjef Janssen een erg grote mond worden verweten bij dergelijke uitspraken. Maar gelukkig hebben we Bokt, waar wij als leken dergelijke uitspraken wel mogen doen.

Ohh dus het halthouden is niet meer belangrijk...Dus kom op jongens we slaan allemaal proef B tot en met Z1 over en gaan zo wie zo al beginnen in de Z2 want dan tellen de galopwissels meer mee dan het halthouden. Zou lekker zijn, de basis van de dressuur doet er niet meer toe............ Slapen Slapen Slapen

Jammer dat degelijke inhoudelijke reacties weer zo teniet worden gedaan door bovenstaande post. Gaat een beetje de boodschap van chavax voorbij door een vrij kinderachtige manier van reageren. Jammer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:27

lush schreef:
Schijnbaar toch iets hoe de overwinningen van Anky afgedwongen worden.
Ik heb toch al vaker geschreven dat dit niet eerlijk gaat, je kunt op dat nivo niet zo ver boven je collega ruiters/amazones staan.
Anky is immers ook geen perfektionist

En ergens ben ik het daar wel mee eens.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:28

Insider schreef:
chevax schreef:

Ohh dus het halthouden is niet meer belangrijk...Dus kom op jongens we slaan allemaal proef B tot en met Z1 over en gaan zo wie zo al beginnen in de Z2 want dan tellen de galopwissels meer mee dan het halthouden. Zou lekker zijn, de basis van de dressuur doet er niet meer toe............ Slapen Slapen Slapen

hoezo kinderachtig!!
tuurlijk teld het halthouden mee en ook Anky word hier consequent op afgestraft!!
en het algeheel Sjef verbod? sorry hoor, maar mede dankzij deze man staat NL bovenaan in de dressuur!!
tja tuurlijk dat Sjef het anders kan brengen of wat subtieler mja het altijd eeuwige bokt heeft toch ook altijd zijn woordje klaar en dat gaat ook niet altijd op de ABN manier!!!

vind dat jullie erg afgunstig zijn naar anky en Sjef!! vind het nog belachelijker dat het allemaal tot in de details overal gemeld moet worden. als ik een grote mond heb tegen de kassa medewerker in de winkel dat ze naar mijn idee haar werk beter kan doen dat lees je toch ook niet in alle kranten? jezus gun die mensne ook hun leven!!

en die jaloerse uitspraken en dat afgunstige gedrag, pfuh ga hard trainen en zorg dat je boven Anky komt te staan. en dan zullen we allemaal wel zien hoe het WEL moet!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:29

Insider: ik vind je reactie zó kinderachtig en voorspelbaar. Want je insinueert dus dat de basis bij Anky niet in orde is, omdat Salinero moeite heeft met halthouden. Dat de andere oefeningen vaak tot in perfectie worden uitgevoerd, dat heeft niks met een goede basis te maken? Als je zoekt, kun je altijd iets vinden. Maar goed, als jij van mening bent dat het enige verschil tussen B en Z2 het halthouden is, dan denk ik dat onze meningen over basis behoorlijk verschillen.

Even offtopic: ik vind je "smileys" erg denigrerend. Er wordt hier in een topic gediscussieerd en dan is het erg flauw om zó op een in mijn ogen fatsoenlijke post te reageren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:29

Ik vind wel dat we uitspraken mogen doen op Bokt Chevax, zou ongezond zijn als we alleen ergens een mening over zouden mogen hebben als we er 'in' zouden zitten (al je begrijpt wat ik bedoel); wat zou er dan bijvoorbeeld van onze democratie in Nederland terecht komen?? Knipoog

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:31

Ik ben niet tegen Anky, noch tegen Sjef. Het moet alleen niet zo zijn dat Sjef denkt dat hij alles kan maken en breken. Er bestaat ook nog zoiets als ingetogen en introvert. Anky zal ook wel niet altijd even blij zijn met het geschreeuw van haar man.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:34

Natuurlijk en iedereen mag zijn mening hebben. Alleen... wij mogen hier vanalles vinden en vinden ook dat we daar het volste recht toe hebben, alleen een publieke figuur zou dat niet mogen. In principe wordt hier toch precies hetzelfde gedaan? Iederen zijn mening en ieder mag die verkondigen. Dat geldt voor jou, voor mij én voor Sjef Janssen. Maar goed, als mijn posts hier al zover worden getrokken dat de democratie er bij wordt gehaald, dan denk ik dat ik me hier maar terugtrek.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:35

Sieppus; dat denk ik ook. Ik heb hetzelfde gevoel dan jij. Ik vind dat we ervoor moeten waken dat er een tendens ontstaat dat je het jurykorps op zo'n manier onderuit schopt. Dat is jammer genoeg wel vaak zo, je ziet het ook in de basissport. Jongens; dressuur van Bixie tot GP; het is een jurysport, dus subjectief. Kan je dat niet handlen, misschien kan je dan inderdaad beter gaan springen (maar dan krijg je eerst wel punten op stijl in de lagere klassen, dus ook niet objectief).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:35

Ik heb een nog beter voorstel: een Grand Prix proef waarbij je acht minuten stil moet staan! Wedden dat er een heleboel Bokkers een glansrijke Grand Prix carriëre tegemoet gaan?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:36

Sieppus schreef:
Ik ben niet tegen Anky, noch tegen Sjef. Het moet alleen niet zo zijn dat Sjef denkt dat hij alles kan maken en breken. Er bestaat ook nog zoiets als ingetogen en introvert. Anky zal ook wel niet altijd even blij zijn met het geschreeuw van haar man.

tja misschien blaasd Sjef afentoe wel te hoog van de toren, mja is het aan ons om daar wat van te zeggen? het enige wat je tegenwoordig nog leesd is dat zowel Sjef als Anky compleet de grond in getrapt worden met hun hele hebben en houden terwijl als Anky met behulp van Sjef de OS wint dan is ze natuurlijk helemaal het einde.
wat mij opvalt is dat er in 90% van de gevallen negatief over Anky en Sjef gepraat word en dat zit mij wel dwars, ze bewijst keer op keer weer dat ze gewoon 1 van e beste is en ze kan der kont niet keren of er word een hoop hijsa over gemaakt want de manier waarop ze der kont keerde staat bokt niet aan. nou sorry maar waar zijn we dan in gods naam met z'n allen mee bezig.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:36

Wij kennen meneer Fourage persoonlijk, en hij heeft verteld dat het een zeer stressvolle olympische spelen was voor de juryleden, het was nu niet echt leuk om daar te jureren..
Meneer fourage zelf is ook door de stress enzo heel wat kilo's lichter thuisgekomen Tong uitsteken
Ik kan goed begrijpen dat het op zo'n manier ook niet leuk is, een jury blijft ook maar een jury en iedere jury heeft z'n eigen kijk erop, of de ruiter het er nu mee eens is of niet